۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۷۸۷۹۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ترویج اخلاق نبوی، علوی و فاطمی نیاز جامعه است

ترویج اخلاق نبوی، علوی و فاطمی نیاز جامعه است
لرستان- حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تبیین و ترویج اخلاق نبوی، علوی و فاطمی در جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه بیش از پیش به ترویج و تبیین معارف دینی نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در جلسه آموزه‌هایی از قرآن کریم به آیه ۱۲۴ سوره بقره اشاره کرد و گفت: حضرت ابراهیم (ع) در قرآن کریم به عنوان الگو معرفی شده است.

حضرت ابراهیم بهترین الگو است 

نماینده ولی فقیه در لرستان دلیل الگو معرفی شدن حضرت ابراهیم(ع) را موفقیت کامل در امتحانات الهی عنوان کرد و افزود: دومین ویژگی حضرت ابراهیم که به عنوان الگو معرفی شده، خدمت به خانه خدا است.

وی سومین دلیل الگو معرفی شدن حضرت ابراهیم)ع)را  تسلیم خدا بودن عنوان کرد و ادامه داد: توجه و راز و نیاز به درگاه الهی از دیگر ویژگی ها است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: صبر و بردباری، شجاعت و ایستادگی در برابر مشرکین از دیگر ویژگی های حضرت ابراهیم(ع) بود.

وی با بیان اینکه گذشت و ایثار در ذبح فرزند یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت ابراهیم(ع) است، خاطرنشان کرد: ویژگی منحصر  به فرد حضرت ابراهیم(ع) در  ذبح فرزند و گذشت و ایثار برای ما آموزنده است.

امام جمعه خرم آباد بر ضرورت تبیین و ترویج بیش از پیش اخلاق نبوی، علوی و فاطمی در جامعه و بین خانواده ها تأکید کرد و گفت: این مهم لازمه رشد و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه است.

وی اظهارداشت: گرچه امروزه با وجود پیشرفت و اختراعات و وارد شدن تکنولوژی‌های پیشرفته در ظاهر زندگی برای انسان‌ها آسان‌تر شده است، اگر از این امکانات به درستی استفاده نشود سبب انحراف، فساد و دگرگونی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: امتی عزیز است که در بین برجستگی‌ها سه ویژگی آن از همه عیان‌تر باشد و در فرهنگ، علم و اقتصاد ممتازتر باشد./9451/

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات