۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۸۸۰۸
بسته انتخاباتی رسا؛

از احتمال سوء استفاده از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات + فایل

از احتمال سوء استفاده از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات + فایل
در این بسته اخباری شامل دعوت جمعی از دانشگاهیان دانشگاه تهران از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات و بالا گرفتن دعوا در جبهه اطلاح طلبی را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تقریباً بعد از ایام عید نوروز، شاهد انتخاباتی شدن فضای سیاسی کشور هستیم؛ هر روز که می گذرد بر حجم این اخبار افزوده می شود.

اعلام نامزدی برای انتخابات، اعلام شعارهای انتخاباتی، گمانه زنی ها دباره آمدن و نیامدن برخی چهره های شاخص و رصد جریان های رقیب و افشاگری افراد نزدیک به کاندیداها از جمله اخباری است که در این فضا مخاطب بیشتری دارد.

در بسته انتخاباتی امروز، اخباری شامل دعوت جمعی از دانشگاهیان دانشگاه تهران از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات، واکنش تاجزاده به بحث نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کاندیداتوری صادق خلیلیان و اسدالله بادامچیان برای انتخابات ریاست جمهوری و بالا گرفتن دعوا در جبهه اطلاح طلبی را تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

از احتمال سوء استفاده برخی از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات

دعوت جمعی از دانشگاهیان دانشگاه تهران از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات

جمعی از  فعالین دانشجویی و اساتید دانشگاه تهران با راه اندازی پویشی از آیت الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت کردند.

این افراد با انتشار بیانیه ای تاکید کردند که اکنون قوه مجریه بیش از سایر قوا، نیازمند مدیری توانمند و انقلابی چون سیدابراهیم رئیسی است که با بهره گیری از تعهد و تجارب چهل ساله خود می تواند ریشه های فساد را در قوه مجریه قطع نموده و زمینه ساز تحول به نفع مردم در دستگاه اجرایی کشور شود.

محمد هاشمی: به سید حسن خمینی نامه نوشتم که کاندیدا نشود/ می‌خواستند دولت او را مدیریت کنند

محمد هاشمی عضو سابق حزب کارگزاران در گفت‌وگو با مشرق درباره انتخابات 1400 و کاندیداتوری سید حسن خمینی گفته است: من برای سیدحسن خمینی نامه نوشتم که نامزد انتخابات نشود و به چند دلیل مخالف بودم که ایشان نامزد انتخابات شود. حاج حسن آقا وابسته به بیت امام(ره) هستند و شرایط امروز کشور نیز سخت است. رئیس‌جمهور شدن او نمی‌توانست شرایط را عوض کند.

برادر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خاطر نشان کرده است: آن‌هایی که حسن خمینی را نامزد کرده بودند می‌خواستند برای او معاون قوی بگذارند و دولت او را مدیریت کنند.

از احتمال سوء استفاده برخی از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات

سعید محمد: تغییر نسل مورد تاکید حضرت آقا، مبنای ورود ما به انتخابات بوده است

روزنامه خراسان اظهارات‌ سعید محمد را پوشش داده است. در این مطلب آمده: سعید محمد که این روزها عزم 1400 کرده است، در اظهارات اخیر خود مدعی شد که طی دو مرحله و حتی پیش از خروج از قرارگاه خاتم الانبیا با آیت الله رئیسی دیدار داشته و رئیس دستگاه قضا تصریح کرده که در انتخابات شرکت نخواهد کرد:«ابتدا خدمت آقای رئیسی رفتم تا برنامه را با ایشان تنظیم کنم. ایشان گفتند که به انتخابات ورود نمی‌کنند. حتی قبل از آن که از قرارگاه خارج شوم دوباره از ایشان پرسیدم و گفتند که قصد ورود به انتخابات را ندارند. اگر ورود کنند به آقای رئیسی کمک می کنم چون ایشان می توانند اجماع خوبی ایجاد کنند و اولویت عدم انشقاق است.»

سعید محمد همچنین در اظهارات اخیر خود گریزی هم به دعوت شورای وحدت و قرار گرفتن اش در لیست 10 نفره این جریان زد و گفت:«شورای وحدت از ما دعوت کرده که برنامه خود را ارائه دهیم. دعوت شورای وحدت را قبول می کنیم، اما نحوه اجماع را نه بر اساس تحمیل اشخاص، که براساس نظرسنجی های نزدیک انتخابات انجام خواهیم داد.»

 فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا با بیان این که شورای ائتلاف هنوز از ما دعوت نکرده است؛ اظهار کرد:«تغییر نسل مدیریتی که مورد تاکید حضرت آقا نیز بوده، مبنای ورود ما به انتخابات بوده است. هرچند نظرات و تجربیات آقای رضایی مفید است، اما آزمودن دوباره افرادی که مردم به آن‌ها اقبال ندارند انرژی جامعه را می گیرد».

از احتمال سوء استفاده برخی از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات

دعوت بیش از هزار نفر از اقشار مختلف استان بوشهر از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات

جمعی از مردم استان بوشهر در بیانیه‌ای خطاب به سعید جلیلی تصریح کردند: آنچه که می‌تواند شما را متمایز از سایرین کند نه صرفاً سفرهای استانی و داشتن برنامه یا ویژگی‌های خوب شخصی است، بلکه شناخت دقیق مسائل اصلی، داشتن پاسخی معتبر و ارائه ضمانتی برای تحقق آنهاست.

اعلام کاندیداتوری صادق خلیلیان برای انتخابات ریاست جمهوری / نام دولتم «نگاه نو و تحول اساسی» است

صادق خلیلیان وزیر کشاورزی از داوطلبان حضور در انتخابات ریاست جمهوری است. وی قبل از انقلاب دانشجوی پزشکی بوده و بعد از انقلاب به‌دلیل تأکید حضرت امام خمینی(ره) بر اهمیت تولید و کشاورزی، به رشته مهندسی خاک‌شناسی در کشاورزی روی آورده است، اما در مسیر تحصیلات خود به این نتیجه رسیده است که کشور در حوزه اقتصاد آسیب‌پذیر است، بنابراین تحصیلات را در رشته اقتصاد کشاورزی در مقطع دکترا به پایان رسانده است.

او در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم گفته است: نام دولتم «نگاه نو و تحول اساسی» است.

بادامچیان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 اعلام کاندیداتوری کرد.

حزب موتلفه اسلامی پیش از این در بیانیه‌ای میرسلیم، بادامچیان، نیکنام، ترقی و انواری را به عنوان گزینه‌های این حزب برای کاندیداتوری معرفی کرده بود.

نظر محمود واعظی در رابطه با جهانگیری مهم نیست

آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «چرا جهانگیری باید کاندیدا شود؟» در پاسخ با انتقاداتی که از جهانگیری و دولت حسن روحانی می‌شود نوشته: مهم نیست محمود واعظی چه نظری دارد یا بدنه ی اصلاح‌طلبان تا چه اندازه با تحلیل‌ها و توضیحات معاون اول رئیس جمهور همراه باشند اما حضور جهانگیری در دولت بیش از آن که باعث ارتقای جایگاه وی باشد سبب شد او تخریب شود.

آفتاب یزد در رابطه با جهانگیری ادامه داده: هیچ کس همچون جهانگیری یارای پاسخگویی به استدلال‌ها و پرسش‌هایی که سرشار از ابهامات است را ندارد زیرا او در بطن و متن رخدادهای این هشت سالِ سخت قرار داشته و از پس حریفان برخواهد آمد.

برنامه را رها کن؛ از کارنامه بگو آقای مرعشی!

حسین مرعشی، از اعضای مبرّز حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از یک مصاحبه پیرامون انتخابات 1400 که سایت اعتمادآنلاین آنرا بازنشر داد، اظهار کرده است:

"انتخابات باید محل رقابت برنامه‌ها باشد اما در کشور ما صحنه جنگ شعارهاست و این دفعه احتمالاً حتی شدیدتر از قبل هم خواهد بود."[1]

احتمال خوشبینانه اینست که مرعشی از اهمیت "کارنامه" نسبت به چیز بی‌اهمیتی به اسم "برنامه" بی‌خبر است که به آن اشاره نمی‌کند!

احتمال بدبینانه هم اینست که مرعشی با عنایت به کارنامه بد اصلاح‌طلبان در دولت آقای روحانی ترجیح داده با یک عملیات روانی، اهمیت بحث "کارنامه" را در ذهن مخاطب کمرنگ کند...

مع‌الوصف باید دانست که اهمیت و جایگاه برنامه و تیم در مقابل "اهمیت کارنامه" بسیار ناچیز است و یک نامزد اصلاح را بایستی در وهله اول از روی کارنامه او شناخت.

چه اینکه نامزدی که کارنامه ندارد به احتمال زیاد توانمندی لازم برای تحقق شعارهایش را هم ندارد.

ضمن اینکه نامزد بی‌کارنامه به دلیل ناآشنایی با میدان همواره شعارهایی را مطرح می‌کند که ناواقعی و از دسترس خارج هستند. مشکل بزرگی که در عمده انتخابات‌ها دامنگیر فضای سیاسی ایران نیز می‌شود!

باید دانست که فحوای تمام شعارها "بهتر شدن وضعیت" است پس هنری نیست که هرکس با حرف‌های پرطمطراق از راهکارهای بدیهی این بهتر شدن سخن بگوید. مسئله و چالش اما از آنجا آغاز می‌شود که این راهکارهای بهتر شدن وضعیت را چگونه باید اجرا کرد؟! و این نقطه آغازین لزوم فهم و درک ما از کارنامه نامزدهای بالفعل یا بالقوه است.

بدیهیست که اگر خواص کشور در میان نامزدهای بالقوه کسی را می‌شناسند که دارای بهترین کارنامه است؛ وظیفه‌ای سیاسی، ملی و مذهبی دارند که از او بخواهند در انتخابات حضور پیدا کند.

در فقره کارنامه همچنین باید توجه داشت که حتی برد انتخاباتی نیز در ذیل کارنامه معنا می‌شود. به این معنی که پیروزی نامزد یک جریان سیاسی هنگامی واجد ارزش است که آن نامزد دارای کارنامه مطلوبی هم باشد.

در غیر اینصورت بدانیم که پیروزی بدون توجه به کارنامه نامزدها هرگز یک امر مقدس و مطلوب نیست و به آسیب‌های بزرگی می‌انجامد.

چالش "کارنامه‌ات کو؟!" می‌تواند یکی از راهگشاترین روش‌ها برای شناخت "نامزد اصلح" در انتخابات باشد.

از احتمال سوء استفاده برخی از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات

ميزان تمايل مردم به شرکت در انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰

نتايج نظرسنجي نشان مي دهد، ۴۳.۳ درصد از مردم گفتند «قطعا» در انتخابات رياست جمهوري شرکت خواهند کرد. در حال حاضر تخمين ايسپا از نرخ تمايل فعلي مردم براي شرکت در انتخابات رياست‌جمهوري حدود ۳۹ درصد است. اين ميزان بر اساس نرخ معمول محافظه کاري در نظرسنجي تلفني (بر اساس مقايسه با نظرسنجي هاي حضوري و همچنين تطبیق با نتايج انتخابات هاي قبل) براي سنجش ميزان مشارکت در انتخابات محاسبه شده است.

با بهبود نسبی اوضاع کرونا در هفته های آتی، نظرسنجی های حضوری و تلفنی همزمان اجرا و اعتبارسنجی لازم مطابق با سنوات قبل انجام خواهد شد.

مرکز افکارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) موج چهارم نظرسنجي انتخابات رياست جمهوري را با جامعه آماري افراد بالاي ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۵۶۹ از طريق مصاحبه تلفني در فروردين ۱۴۰۰ اجرا کرده است.

عطریانفرر: خاتمی باید صراحت لهجه بیشتری داشته باشد / اتحاد ملت خود را فرزندخوانده خاتمی می داند/ پدرسالار نیستیم

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت:

حقیقت و جوهره مرکزی نظریه اصلاح طلبی نوع نگاه کارگزاران است.

آقای محمد خاتمی را به صفت ذاتی، اخلاقی و فکری در مقایسه با دیگر گروه های اصلاحات به کارگزاران نزدیک تر می بینیم.

اصلاح طلبی از یک مسئله بزرگ رنج می برد و آن اینکه یک مانیفست مشخص ندارد.

ما تمایل داریم اصلاح طلبان، واقع گرا باشند و دست از اتوپیاهای دوراز دسترس بردارد، آرمان هم باید روی زمین پیاده شود.

دوگانه کارگزاران -اتحاد ملت وجود ندارد. گفتگوهای ما صمیمانه و از جنس درون جبهه اصلاحات و همگرایانه است. ما برادرانی از جنس برادران یوسف هستیم!

پدرسالاری یعنی چی؟ اصلا ما کی هستیم که بخواهیم پدر باشیم؟ ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم احساس پدری کنیم که دیگران فرزندان ما باشند.

برخی اصلاح طلبان خود را نسبت به خاتمی فرزندخوانده تر می دانند و مصداق آن دوستان اتحادی هستند.

انتظار ما این است که آقای خاتمی گاهی اوقات در این قضیه صراحت لهجه بیشتری داشته باشند و از این سوءاستفاده ها فاصله بگیرند.

از احتمال سوء استفاده برخی از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات

دعوا در جبهه اصلاح‌طلبی بالا گرفت

اختلاف نظر بین طیف‌های رادیکال و محافظه‌کار جریان اصلاحات تازگی ندارد اما این روزها و به خصوص بعد از چالشی که حذف سیدحسن خمینی از گردونه انتخابات برایشان ایجاد کرده، بیش از همیشه بالا گرفته است.

از همین رو شاهدیم که کارگزارانی‌ها ساز خود را زده و علی‌رغم آنکه محمدجواد ظریف راضی به کاندیداتوری نشده، از ضرورت حمایت از وی می‌گویند. از سوی دیگر اتحاد ملت، اعتماد ملی و سایر هواداران مشارکت مشروط سراغ گزینه‌های تندرویی مثل مصطفی تاجزاده و محمدرضا خاتمی رفته‌اند. مصداق این مدعا نیز شایعاتی است که اخیرا در فضای مجازی درباره کاندیداتوری تاجزاده مطرح شد. بعد از آن هم الیاس حضرتی از جدی بودن این گزاره گفت و خود تاجزاده خبر داد که در حال مشورت با دوستان است.

لاریجانی کاندیدای دقیقه ۹۰ می شود؟

نامزدی علی لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ از مدت‌ها پیش مطرح بوده، اما او پیشتر گفته بود برنامه‌ای برای کاندیداتوری ندارد. به نظر می‌رسد او منتظر مشخص شدن آرایش‌های انتخاباتی و میزان حمایت احتمالی از خود است. احتمالا شرایط مطلوب برای لاریجانی، حمایت اکثر اصلاح طلبان از او و نیز حمایت بخشی از سنتی‌های اصولگرا باشد.

کنعانی‌مقدم: برخی فقط برای دیده شدن در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند

دبیر کل حزب سبز درباره شرایط مختلف انتخابات ریاست جمهوری در هر دوره صحبت کرد.حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا در گفت ‌و ‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه برخی از داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری شرایط احراز صلاحیت را ندارند، اما با این وجود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند، بیان کرد: در گذشته شرایط حضور در انتخابات شرایط مناسبی نبود و قوانین، حداقلی‌ را مشخص می‌کرد نه نامزد اصلح، مشکل دیگر این که نزدیک انتخابات که می‌شود همه احساس تکلیف می‌کنند و این موضوع مثل یک پاندمی است.او افزود: همه به دنبال حضور در انتخابات هستند و حتی می‌دانند که رای نمی‌آورند، اما باز هم شرکت می‌کنند. ممکن است آدم‌های خوب و اصلح هم بیایند، اما مقبولیت ندارند و رای نمی‌آورند، پس بهتر است در انتخابات شرکت نکنند.دبیرکل حزب سبز در پایان گفت: برخی افراد برای دیده شدن به انتخابات می‌آیند و ثبت نام می کنند و می‌خواهند در زمان دیده شدن حرف هایشان را بزنند، اصولا برخی افراد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند تا دیده شوند. متاسفانه به انتخابات که نزدیک می‌شویم برخی از رجل سیاسی ما به دنبال وزن کشی هستند تا وزن خود را در نظام بسنجند؛ این حرکت اشتباه است و باید احزاب، کسانی را انتخاب کنند که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

واکنش تاجزاده به بحث نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در حال رایزنی هستم، گفت: به زودی تصمیم نهایی را اعلام خواهم کرد.امروز الیاس حضرتی، دبیرکل حزب اعتمادملی در توئیتی اعلام کرد که احتمال کاندیدا شدن مصطفی تاج زاده در انتخابات ریاست جمهوری جدی تر شده است.مصطفی تاجزاده، درباره اخبار منتشر شده پیرامون حضورش در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در توئیتی نوشت: به استحضار عزیزانی که نظرم را درباره نامزدشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو می‌پرسند، می‌رسانم که در این زمینه در حال مشورت و رایزنی با دوستان و صاحب‌نظران هستم. به زودی و بعد از جمع‌بندی جوانب امر، تصمیم نهایی را به یاری حق اعلام خواهم کرد.

از احتمال سوء استفاده برخی از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات

رستم قاسمی: به نفع کسی کنار نمی روم

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ توضیح داد: هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده ام ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی روم.

پزشکیان: جهانگیری اگر بیاید، اقبال آنچنانی ندارد

«مسعود پزشکیان» نماینده مجلس و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که «‌یکی از گزینه‌های اصلاح‌طلبان آقای جهانگیری است. به نظرتان ایشان نامزد می‌شوند و اینکه مقبولیت سال ۹۶ را همچنان در افکار عمومی دارند؟» گفت: «متأسفانه با روندی که در چند سال گذشته با رسانه‌هایی که در اختیار داشتند، ایجاد کرده‌اند و هرروز ارز جهانگیری را پمپاژ می‌کردند و همه گناه‌ها را گردن او انداختند، به نظرم نسبت به ایشان خیلی جفا کردند و بعید است بیاید و اگر هم بیاید شاید اقبال آن‌چنانی نداشته باشد».

سازندگی: رقیب رئیسی در انتخابات، مشارکت پایین مردم است

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «رئیسی بیاید یا نیاید؟» نوشت: «مهمترین رقیب ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هیچیک از نامزدهای انتخاباتی(البته به جز ظریف) نیستند. رقیب اصلی او مشارکت پایین مردم در انتخابات است. نگرانی، ناراحتی و بی اعتمادی مردم که حاصل تحریم بسیار سنگین آمریکا، ناکارآمدی دولت و ضربه های پی در پی اصولگرایان و کارشکنی های آنها بوده، وضعیت را به آن مرز رسانده است که بسیاری ابایی از اینکه بگیوند در انتخابات آتی رای نمی دهند، ندارند».

محسن هاشمی: فائزه توانایی ام را تایید می کند

خبرگزاری تسنیم در مطلبی نوشت: «محسن هاشمی» رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران و کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه نشست شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به گمانه زنی هایی که پیرامون احتمال کاندیداتوری او مطرح می شود، گفت: «بنده از سوی حزب کارگزاران به نهاد اجماع ساز پیشنهاد شده ام ولی همانطور که گفتم در یک بلاتکلیفی هستیم که من نمی توانم بگویم که الان حضور پیدا می کنم یا نه».

هاشمی در ادامه گفت: «در حال حاضر درخواست و رجوع به من در حد کسانی که اطرافمان هستند، وجود دارد. نمی خواهم از خودم تعریف کنم ولی احساس بدی نسبت به توانایی خودم ندارم و فائزه نیز من را به عنوان کسی که توانایی دارم تایید کرده است هر چند گفته است که به من رای نمی دهد ولی در هر حال از این جا به بعد دست خودم نیست و اگر به خودم باشم سعی می کنم که به این عرصه ورود نکنم. زمان ثبت نام شاید به من فشار بیاورند که در انتخابات ثبت نام کنم. بنابراین باید منتظر ماند و دید که تا آن مرحله چه تصمیمی خواهم گرفت».

قاضی زاده هاشمی: کاندیدای هیچ حزبی نیستم

 بنده یک فرد سیاسی با سابقه طولانی کار سیاسی و اجتماعی در کشور هستم که بخش عمده اش به خاطر وجود یک پدر و مادر انقلابی بوده و از قبل انقلاب شروع شده و بعد انقلاب هم چه در طول انقلاب و چه در مبارزه با منافقین با لیبرال های قبل انقلاب و چه با جریانات انحرافی فکری که تحت عنوان جریانات طرفدار آقای منتظری ادامه یافته است. من سال 92 سخنگوی جبهه پایداری و به مدت حدود یک سال عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بودم ولی چندین سال است که توفیق حضور در بین دوستانمان را از دست داده‌ام. دلیلش هم این هست که هم مشغله‌ام زیاد است و هم علاقه‌مندم که مواضع مستقل‌تری بگیرم و چندین سال است توفیق حضور و همراهی با دوستان عزیزمان در جبهه پایداری را ندارم. در انتخابات اخیری که آقایان انجام دادند، شاکله شورای مرکزی‌شان کلا تغییر یافت و عذر ما را کاملا پذیرفتند که نمی‌توانیم در خدمتشان باشیم؛ من کاندیدای هیچ حزبی نیستم.

کواکبیان: قرار است ۱۰ نفر نامزد نهایی انتخاب و روی آنها بررسی شود

«مصطفی کواکبیان»  نماینده پیشین مجلس و دبیرکل حزب مردمسالاری در برنامه جهان آرا گفت: «قرار است ۱۰ نفر نامزد نهایی انتخاب و روی آنها بررسی شود و به یک نفر حتما از جریان اصلاح‌طلب برسیم نه اینکه بعدا بگویند ما اصلاح‌طلب نبودیم...همه ما برای پیروزی دولت روحانی تلاش کردیم و از این تلاش پشیمان نیستیم ولی در شرایطی بودیم که باید این کار را می‌کردیم چون حتی مرحوم آیت‌الله هاشمی هم رد صلاحیت شده بود ولی خودش از آقای روحانی حمایت کرد».

محمود صادقی: تمایلی ندارم اما شاید در صحنه حاضر بشوم

پایگاه خبری انتخاب در مطلبی به نقل از «محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده در انتخابات مجلس یازدهم نوشت: «چندین ماه است که دوستان محبت دارند و با نظرسنجی که از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین شده انتظار دارند که بنده در این عرصه حضور پیدا کنم. زود نمی‌شود در این مورد تصمیم گرفت. حتما باید بدنه خود انجمن در این بحث‌ها مشارکت کند و با این جمع بندی شورای مرکزی احساس همراهی کند. اگر به اجماعی در سطح انجمن رسیدیم با احزاب همسو رایزنی می‌کنیم. همسوترین حزب، اتحاد ملت است. حزب اتحاد برنامه مفصلی داشت و کاندیدای اصلی آن‌ها آقای دکتر شکوری راد بودند که متأسفانه با آن بیماری سخت روبرو شدند. بعد کاندیدای انجمن پزشکی آقای دکتر ظفرقندی و قبل از آن دکتر محمدرضا خاتمی بودند و تا این تاریخ نتوانسته اند به کاندیدای خودشان برسند».

اگر خاتمی بیاید  کنار نمی کشد

روزنامه آرمان ملی گفتگویی با یکی از وزرای دولت اصلاحات داشته است. در این مصاحبه به لزوم ورود خاتمی به انتخابات اشاره شده است. در این گفتگو آمده: نهاد اجماع‌ساز با ساختارهای شورای عالی سیاستگذاری تفاوت معناداری پیدا نکرده و تقریبا شیوه تصمیم‌گیری مانند گذشته خواهد بود. در شورای عالی سیاستگذاری چهار کارگروه وجود داشت؛ در حالی که تعداد کارگروه‌ها در نهاد اجماع‌ساز به پنج کارگروه رسیده است.

در این مصاحبه وزیر دولت خاتمی ادعا کرده: این جریان _اصولگرا_ در طول این سال‌ها به دنبال این بوده که اریکه قدرت را در دست بگیرد و از سوی دیگر اطاعت را نیز تعلیم بدهد. این ساده‌ترین فرمول حکومتی بود که اصولگرایان و اقتدارگرایان به دنبال آن بودند و آن را می‌پسندند.

از احتمال سوء استفاده برخی از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات

در این مصاحبه آمده: در جریان برگزاری انتخابات مجلس علیه آقای الویری یک کلیپ ساخته بودند و آن را منتشر کردند. این در حالی است که در سال96 کلیپ عصر عاشورا را ساختند که نشان می‌دهد ترفندهای اصولگرایان همواره مانند هم است و مرتب آن را تکرار می‌کنند.

وزیر اصلاحات گفته: اگر لازم باشد آقای خاتمی در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد. با این وجود اینکه شرایط اجازه بدهد ایشان در انتخابات حضور پیدا کند بسیار بعید است.

در این گفتگو آمده: با این وجود معتقدم اگر شرایط برای حضور ایشان در انتخابات فراهم باشد آقای خاتمی کسی نیست که کنار بکشد و نسبت به وضعیت امروز کشور بی‌تفاوت باشد. با این وجود اگر شرایط فراهم نباشد و تحلیل ایشان این‌گونه باشد که اگر در رقابت‌های انتخاباتی حضور پیدا کنند ردصلاحیت خواهند شد و این اتفاق را قطعی بدانند در انتخابات حضور پیدا نخواهند کرد.

در این مصاحبه افزوده شده: ‌گزینه نخست نهاد اجماع‌ساز در هر شرایطی آقای خاتمی است. این احتمال وجود دارد که نهاد اجماع‌ساز از آقای خاتمی بخواهند با توجه به شرایط امروز کشور در انتخابات ثبت‌نام کنند و برای مدیریت کشور برنامه ارائه کنند. نهاد اجماع‌ساز همه گزینه‌هایی را که امکان دارد در شرایط کنونی تأثیرگذار باشند و بتوانند مشکلات مردم را حل کنند، در دستور کار خود دارد که در راس همه آنها آقای خاتمی قرار دارد.

تاسف ابطحی برای اصولگرایان

سیدمحمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در یادداشت کوتاه تلگرامی نوشت: برای اصولگرایان: متاسفانه سیاست خارجی بخشی از سیاست داخلی شده است.

مذاکرات برجامی هم در ذهن مردم راه گشایش معیشتی شده است.

اصولگرایان و به خصوص آنها که افراطی‌ترند، ۸ سال است به مذاکرات و برجام بد گفته‌اند.

حالا اگر در انتخابات شعار مذاکره ندهند، بستن راه معیشت مردم خسته از فقر و تنگدستی تلقی می شود.

اگر شعار مذاکره بدهند ریزش هوادارانی را دارند که همه هویتشان فحش به برجام و مذاکرات بوده.

البته تنها راه برنده شدنشان همان عدم مشارکت فراوان است.

تحلیل دارند که برای مشارکت فعال کاری نمی‌کنند و از رای ندهنگان هم بدشان نمی‌آید./841/

مشاهده و دریافت فایل

از احتمال سوء استفاده از دولت سید حسن تا بالا گرفتن دعوا در اصلاحات + فایل

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
ممنون بچه‌های رسا
0
0