۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۷۸۸۳۸
دوم اردیبهشت ماه و مهمترین اخبار حوزوی استانها؛

آخوندی که کارآفرین برتر ایران است

آخوندی که کارآفرین برتر ایران است
استان‌ها - فعالیت ۳۲ مدرسه علمیه خواهران در استان فارس و راه اندازی خانه هلال طلاب در یزد از جمله مهمترین اخبار حوزوی استان‌ها است.

آشنایی با آخوندی که کارآفرین برتر ایران است

با حجت الاسلام «محمد رباعی زاده» از شهر کرمانشاه با تحصیلات حوزوی تا مقطع خارج حوزه قم و تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق دانشگاه شهید قدوسی دادگستری و همچنین رشته‌های فنی مهندسی کامپیوتر و صنایع و همچنین دوره‌های مخصوص تجارت در رابطه با ورزش و جوانان و کارآفرینی.

آخوند، دانشجو، کارآفرین و سرپرست یک تیم فوتسال بخشی از دغدغه‌های فکری وی است. او معتقد است که ورزش و اشتغال توامان راهی برای فرار از مشکلات اجتماعی است و با وجود اینکه چند کارگاه صنعتی هم راه اندازی کرده ولی معتقد است که ثروت باید در راه کار فرهنگی خرج شود.

آخوندی که کارآفرین برتر ایران است

ثبت نام دوره آموزشی «عصر تبلیغ نو»

حجت الاسلام جلال منتظری، مدیر تبلیغ و برنامه‌ریزی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، اعلام کرد: دوره رسانه ای «عصر تبلیغ نو» ویژه عموم طلاب این حوزه و به‌صورت آموزش مجازی رایگان برگزار می‌شود.

مدیر تبلیغ و برنامه‌ریزی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، خاطرنشان کرد: ثبت نام اولیه تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ از طریق صفحه مربوطه در بخش تبلیغِ سامانه طلاب در سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی https://www.hozehkh.com/Students/RegistrationList?ch=۴۱۵۰ انجام می شود و سپس برای نام نویسی نهایی و دریافت کد تخفیف رایگان، پیامک ارسال خواهد شد.

تربیت ۵۰۰ بانوی طلبه در مدرسه علمیه کوثر ورامین

خانم طاهره شاکری، با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ طلبه خواهر و ۲۶ استاد در مدرسه علمیه کوثر ورامین اشتغال به تحصیل و تدریس دارند، گفت: این مدرسه در مقطع دیپلم برای سطح دو حوزه خواهران از واجدین شرائط (ملتزم بودن به ولایت فقیه و حداکثر سن ۴۰ سال) ثبت نام به عمل می آورد و پس از قبولی در آزمون و مصاحبه علمی، فرد متقاضی به عنوان طلبه مشغول به تحصیل می شود.

آخوندی که کارآفرین برتر ایران است

فعالیت ۳۲ مدرسه علمیه خواهران در استان فارس با ۴ هزار بانوی طلبه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در خصوص جذب و پذیرش حوزه های علمیه گفت: در سال گذشته حدد ۸۰۰ نفر پذیرش داشته ایم که ۲۰ درصد افزایش را شاهد بودیم امسال نیز پیش بینی می کنیم با افزایش پذیرش مواجه شویم.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی با بیان اینکه حدود ۳۲ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: ۴ هزار طلبه در حال تحصیل و همین تعداد طلاب فارغ التحصیل در سطح استان وجود دارد، در هر صورت جمعیت بسیار فوق العاده ای را در سطح استان داریم که امیدواریم با تلاش بی وفقه و توفقیات حوزه علمیه، شاهد رسیدن طلاب به قله های رفیع علم و تقوا باشیم.

آخوندی که کارآفرین برتر ایران است

خانه هلال طلاب یزد راه اندازی می شود

در این جلسه با توجه به طرح راه اندازی خانه های هلال احمر در مناطق مختلف استان، مقرر شد خانه هلال طلاب نیز جهت خدمت رسانی منسجم و بیشتر به مردم به ویژه در مواقع خاص و بحرانی تاسیس شود.

همچنین مقرر شد با استفاده از ظرفیت های هلال احمر، دوره تربیت مربی کمک های اولیه ویژه طلاب برگزار گردد.

قانون غربالگری و سقط‌ جنین بررسی فقهی شد

کارگروه فقه پزشکی هیئت اندیشه‌ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش این حوزه، طبق سنوات گذشته و برای سومین سال متوالی در ماه مبارک رمضان، نشست‌های ویژه‌ای را پیرامون مدرسه رمضانیه فقه سلامت، به‌صورت مجازی و برخط، برگزار می‌کند. یکی از موضوعات مهمی که در ماه‌های اخیر موردتوجه دغدغه مندان مسائل فرهنگی و شرعی قرارگرفته، مسئله اصلاح و تغییر قانون سقط درمانی می باشد؛ بدین منظور این هیئت اندیشه‌ورز بر اساس رسالت اصلی خویش که پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه اسلامی می‌باشد اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون موضوع فوق کرده است.

پذیرش مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان

ویژه داوطلبین دیپلم و بالاتر، برای ثبت نام می توانید به سایت paziresh.ismc.ir مراجعه نمایید.

حمزه عباسی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
وسمکی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کلمه آخوند در تیتر خبر مناسب رسا نیست. ملا یا حاج آقا هم تعابیر عموم مردم است.
1
0