۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۷۸۸۹۹
سخنران حرم مطهر رضوی:

هدف انسان روزه‌دار در ماه رمضان باید افزایش تقوای الهی باشد

هدف انسان روزه‌دار در ماه رمضان باید افزایش تقوای الهی باشد
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: هدف انسان در ماه رمضان باید این باشد که به مدد روزه داری میزان تقوای خود را بالا ببرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در روز قیامت تنها کسانی مقرب درگاه الهی قرار می گیرند که در این دنیا اهل تقوا و پروای الهی باشند.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم هرجا که واژه «جَناتِ النّعیم» آمده به معنای ولایت اهل بیت(ع) است و به این معناست که کسانی به بهشت برین که خداوند آن را برای اهل تقوا آماده کرده، راه پیدا می کنند که اهل پذیرش ولایت باشند.

این کارشناس دینی افزود: کسی که می خواهد به بهشت برین و جَناتِ النّعیم راه پیدا کند باید در ماه رمضان وارد عرصه عبودیت و بندگی خدا شود و سعی کند در این زمینه از دیگر بندگان خدا سبقت بگیرد.
سخنران حرم رضوی با اشاره به آیه 53 سوره مبارکه واقعه «السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ» بیان کرد: ماه رمضان ماه وارد شدن به عرصه «السابقون» یعنی سبقت گیرندگان به سوی بهشت است.

وی ادامه داد: انسان می تواند در ماه رمضان که ماه رحمت و مغفرت الهی است با رعایت تقوای الهی فرصت معصیت را به خدمت به خلق خدا تبدیل کند و از فرصت زندگی در دنیا که خداوند به او عنایت کرده در راه خدمت به خلق استفاده کند.

حجت الاسلام کاشانی با بیان اینکه بهشت و جهنم هر کسی از همان ابتدای خلقت او خلق می شود، اظهار کرد: هرگاه انسان از گذر زندگی دنیا به مقام متقین و پرهیزکاران رسید بهشت را از آن خود کرده و زمانی که اهل معصیت شد جهنم و عذاب الهی نصیب او می شود.

ارسال نظرات