۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۷۸۹۰۸
قانون شکنی سفیر در سفارت؛

نقدی کوتاه بر ملاقات کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه با کریستینا

نقدی کوتاه بر ملاقات کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه با کریستینا
دیدار اقای کاظمی با خانم کریستینا مارتی در حالی شکل گرفت که نه خانم سفیر و نه سایر همراهان خانم این هیئت از قوانین پوشش جمهوری اسلامی ایران پیروی نکرده بودند!

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در پی ملاقات کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه با کریستینا مارتی، سفیر سوئیس در روسیه پیرامون تقویت گفتمان سیاسی دو کشور، آقای کاظم جلالی در صفحه ی اینستاگرامی خود عکس هایی از دیدار را منتشر کرد و این دیدار در محل سفارت ایران انجام شد.

سفارت هر کشور به منزله ی خاک آن کشور تلقی می شود و هر کس وارد سفارت کشوری می شود باید به قوانین و عرف آن کشور پایبند باشد.

دیدار اقای کاظمی با خانم کریستینا مارتی در حالی شکل گرفت که نه خانم سفیر و نه سایر همراهان خانم این هیئت از قوانین پوشش جمهوری اسلامی ایران پیروی نکرده بودند و حجاب مورد تایید قوانین جمهوری اسلامی نیز رعایت نشده بود.

پر بدیهی است است که رعایت نکردن قوانین مربوط به سفارت یک کشور در عرف دیپلماتیک، توهین به آن کشور تلقی می شود؛ بسی جای تعجب است اقای سفیر نیز به نقض این قانون و اهانت از طرف هیئت سوئیسی تذکری ندادند و با اهانت هیئت سویسی به قوانین جمهوری اسلامی ایران ایشان همچنان به گفتگوهای خود ادامه داده و عکس های این گفتگو را با افتخار در صفحه اینستاگرامی خود قرار داده اند.

این بار اولی نیست که در یکی از سفارت های ایران به قوانین جمهوری اسلامی ایران با سکوت مسوولین ذی ربط اهانت می شود.

پیشتر نیز در سال ۹۶، اتفاق مشابهی در سفارت ایران در مجارستان اتفاق افتاده بود که واکنش های زیادی را در پی داشت.

مهدی چراغ بیکی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
اگر شکی بود دیگه به یقین مبدل شد.
0
0