۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۷۸۹۳۹
آیت الله مظاهری:

خداوند پاداش روزه داران واقعی است

خداوند پاداش روزه داران واقعی است
اصفهان - رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: اجتناب از گناهان باعث می‌شود روزه‌هایمان روح داشته باشد و پاداش چنین روزه‌ای خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز خود با بیان اینکه اگر بخواهیم روزه‌هایمان روح بگیرد و ما را حرکت بدهد و باعث استجابت دعای ما بشود، باید از گناه پرهیز کنیم، گفت: چه گناه کبیره مانند غیبت باشد چه گناهان صغیره باشد، هردو باعث از بین رفتن روح روزه می‌شود و زمانی که از این گناهان اجتناب کنی روزه دار واقعی هستیم.

آیت الله مظاهری روزه بی روح را بی اثر دانست و اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرماید روزه مال من است و پاداش روزه هم خود من هستم، یعنی روز عید فطر خداوند به کسانی که روزه صحیح گرفته‌اند عیدی خواهد داد، به آن کسانی که روزه گرفته‌اند علاوه بر اینکه از مفطرات پرهیز کرده‌اند از گناه هم اجتناب کرده‌اند، خداوند خودش را پاداش خواهد داد.

وی در ادامه افزود: یعنی به جایی می‌رسد که در دل هیچ ندارد احدی به دل او راه ندارد مگر خداوند متعال، یعنی مونس او خداوند می‌شود، دیگر بهترین افراد را پیدا کرده است و بالاترین لذت او در گفتگوها نماز است چرا که نماز گفتگو با خداوند است، بالاترین لذتشان روزه‌های مستحبی است چرا که روزه تشبه به خداوند است و بالاخره به جایی می‌رسد که در دلش کسی جز خداوند نیست.

رییس حوزه علمیه اصفهان روزه را انسان ساز برشمرد و تصریح کرد: کسانی که روزه داری واقعی می‌کنند به جایی می‌رسند که در عید فطر خداوند را پاداش می‌گیرند نه بهشت را، بلکه بهشت برای این افراد پاداش کوچکی است و خداوند جزای و پاداش اصلی آنها است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات