۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۶۷۸۹۷۷

پشت پرده فیلترینگ بی سابقه محتواهای انقلابی در اینستاگرام چیست؟

پشت پرده فیلترینگ بی سابقه محتواهای انقلابی در اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام از زمان تأسیس فیلترینگ گسترده علیه محتواهای انقلابی در فضای مجازی اعمال کرده است. در این گزارش به پشت صحنه این فیلترینگ بی سابقه می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، چند سالی است شبکه های اجتماعی غربی به خصوص اینستاگرام محدودیت بی سابقه و فیلترینگ گسترده ای را علیه محتواهای انقلابی و جبهه مقاومت اسلامی شروع کرده است که این مساله را می توان در شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید حجازی، دکتر فخری زاده و غیره  مشاهده نمود.  دراین باره شبکه اجتماعی اینستاگرام در اقدامی مغرضانه و خلاف شعارهای دروغین آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات از انتشار پست های انقلابی و محتواهای مربوط به سرداران بزرگ شهید جبهه مقاومت اسلامی ممانعت به عمل می آورد و این محتواها توسط مدعیان آزادی بیان سانسور می شود. در این یادداشت به پشت صحنه این اقدامات مغرضانه شبکه های اجتماعی به خصوص شبکه اینستاگرام می پردازیم.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و فیلم است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد که عکس و فیلم های خود را در این سرویس با سایرین به اشتراک گذارند. کاربران می توانند این فایل ها را با فیلترهای گوناگون اصلاح و با تگ ها و اطلاعات مکانی آنها را دسته بندی کنند. عکس ها را می توان به صورت عمومی و یا به صورت خصوصی برای برخی از کاربران به نمایش درآورد.

بنیانگذاران اینستاگرام

اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و در اکتبر 2010 راه اندازی شد. کوین سیستروم نفر اول اینستاگرام در سال 1983 در هالیستون ماساچوست به دنیا آمد. مادر و پدر کوین مسیحی صهیونیست و از اعضای کلیسای هنکاک در شمال غرب بوستون آمریکا هستند. کلیسای مذکور را پائولین بیلی هنکاک تاسیس کرد که یک راهبه مسیحی بود که به علت اختلافات در تفکرات نسبت به الوهیت خدا از کلیسا طرد شد، تأسیس کرد.

خرید اینستاگرام توسط فیس بوک

رشد سریع کاربران و نفوذ اینستاگرام موجب شد که فیس بوک در آوریل 2012 اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار (دو برابر ارزش واقعی آن در زمان مذکور) خریداری کند و به این ترتیب اینستاگرام نیز تحت مالکیت مارک زاکربرگ تاثیرگذارترین صهیونیست جهان قرار گرفت. کسی که با حضور در سرزمین های اشغالی، طی مراسم ویژه جایزه خود را از دست سران رژیم صهیونیستی دریافت کرد. سیستروم پس از فروش اپلیکیشن محبوبش به فیس بوک از طرف مالک جدید، همچنان در سمت مدیریت اینستاگرام باقی ماند. اما پس از استعفای ناگهانی سیستروم از این سمت، فیس بوک آدام موسری یکی از پیشکسوتان شبکه های اجتماعی را به عنوان مدیر جدید اینستاگرام معرفی کرد.

موسری یکی از مدیران باسابقه فیس بوک است که مدت زیادی را به عنوان مدیر اجرایی در این شرکت مشغول به کار بوده است. وی در اول اکتبر 2018 به عنوان مدیرعامل اینستاگرام انتخاب شد. موسری نیز یک آمریکایی بااصالت یهودی اسرائیلی است.

نکته قابل توجه آنکه کوین سیستروم و مارک زاکربرگ مانند تمام مدیران شرکت ها و موسسات آمریکایی ارتباط تنگاتنگی با لابی های صهیونیستی و سرویس های جاسوسی این رژیم دارند، به طوری که صهیونیست ها به مارک زاکربرگ مالک فیس، واتس آپ و اینستاگرام لقب «پسر خوب یهود» و «امید غلبه تفکر یهود بر جهان» را داده اند. نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز زاکربرگ را از وفادارترین اشخاص به آرمان های یهود معرفی کرده است. علاوه بر این مارک زاکربرگ عضو فرقه و انجمن فراماسونری صهیونیستیAEPI است. نکته قابل تأمل اینکه کوین سیستروم نیز عضو انجمن فراماسونری زیگماست که از انجمن تابعه AEPI محسوب می شود.

فعالیت گسترده رژیم صهیونیستی در اینستاگرام

یکی از اهداف مهم اینستاگرام تبدیل اسرائیل منفور، نامشروع و کوچک به اسرائیل بزرگ است. در این راستا رژیم صهیونیستی با بهره گیری از بستر شبکه های اجتماعی مجازی، برای برقراری ارتباط با مردم ایران از یک سو و ترویج و معرفی این رژیم از سوی دیگر در اینستاگرام و توییتر اقدام به ایجاد حساب هایی به زبان فارسی کرده است.برای مثال ارتش رژیم صهیونیستی که نام اصلی آن نیروهای دفاع اسرائیل است، از تاریخ 30 مرداد 1398 در توییتر و اینستاگرام شروع به انتشار محتوا به زبان فارسی و شش روز بعد نیز کانالی را به زبان فارسی در تلگرام راه اندازی کرد. همچنین وزارت خارجه اسرائیل در توییر به زبان فارسی فعال است و بیش از 120 هزار دنبال کننده دارد. این وزارتخانه در اینستاگرام هم حدود 300 هزار نفر دنبال کننده دارد و کانال تلگرام فارسی آن هم حدود 23 هزار عضو دارد.

پیگیری سیاست های ذکر شده از سوی شبکه های اجتماعی بین المللی به وضوح بیانگر پوشش حمایتی از رژیم صهیونیستی توسط این شبکه ها است. موضوعی که دامنه آن در سال های اخیر در حال گسترده شدن است، تا جایی که به نظر می رسد شبکه های مذکور دارای چارچوب دیکته شده ای از سوی صهیونیست ها هستند که تخطی از آن جرم و نقض قانون تلقی می شود و مستوجب مجازات است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
با اینهمه باز هم دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی برای فیلترینگ اینستاگرام انجام نمی دهد که بلکه آن را تقویت می کند
0
0