۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۷۹۰۰۶

بیم صهیونیست ها از وقوع انتفاضه ای دیگر در فلسطین

بیم صهیونیست ها از وقوع انتفاضه ای دیگر در فلسطین
رسانه‌های صهیونیستی از ارزیابی پلیس رژیم اسرائیل و شدت گرفتن ناآرامی‌ها در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی» شنبه شب اعلام کرد که پلیس رژیم اسرائیل در حال ارزیابی این است که شورش‌های امشب و شب‌های دیگر در قدس اشغالی تشدید یافته و نیروهای امنیتی بیشتری در خیابان‌ها حاضر شوند. پلیس ارزیابی کرده که این شورش‌ها ممکن است منجر به دور دیگری از انتفاضه شود.

گزارش‌ها حاکیست که شبکه‌های اجتماعی از اعراب ساکن قدس اشغالی خواسته‌اند امشب در دروازه دمشق تجمع کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس از پایان نشست با فرماندهان نظامی این رژیم گفت که درباره نوار غزه دستور داده که برای هر سناریوی احتمالی آماده باشند. وی در ادامه سخنانش مدعی شد که این رژیم به آزادی عبادت در قدس پایبند است.

گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه، بامداد شنبه در واکنش به تعرض نظامیان رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی در شهر قدس اشغالی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف را با ۳۶ راکت هدف قرار دادند که سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی، طبق بیانیه ارتش این رژیم، تنها شش فروند از آن‌ها را رهگیری کرد.

این ماجرا از آنجا شروع شد جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در شهر قدس و به ویژه در اطراف مسجد الاقصی با نیروهای صهیونیست چند بار درگیر شدند تا اینکه شامگاه پنجشنبه، درگیری‌های میان دو طرف به شدت تشدید شد و هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند./۹۸۸/

ارسال نظرات