۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۷۹۰۰۷

سفارتخانه‌های اسرائیل در دنیا تعطیل شوند

سفارتخانه‌های اسرائیل در دنیا تعطیل شوند
فراکسیون پارلمانی «الاصلاح» اردن، حملات رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد و از کشورهای عربی خواست به مقابله با آن بروند.

بہ گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فراکسیون پارلمانی «الاصلاح» اردن حملات رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد و از کشورهای عربی خواست به مقابله با آن بروند.

این فراکسیون ضمن اعلام حمایت از مقاومت اهالی و محافظان قدس و مسجد الاقصی در برابر دشمن صهیونیستی، از دولت اردن خواست برای توقف حملات علیه مسجد الاقصی یک حرکت دیپلماتیک عربی را رهبری کند.

در بیانیه الاصلاح آمده است: ما با نگرانی بسیار، جرایم دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را پیگیری می‌کنیم، به خصوص حملات اخیر در باب العمود قدس اشغالی و حمله به محافظان زن و مرد مسجد الاقصی و ارتکاب جرایمی که علیه ملت فلسطین و مقدسات قدس در برابر چشم و گوش جهانیان صورت گرفته است.

در ادامه بیانیه تاکید شده است: ما سکوت کَر کننده جامعه بین المللی و شورای امنیت و همه نهادهای حقوق بشر در دنیا و سکوت اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی را محکوم می‌کنیم.

فراکسیون الاصلاح گفت: اقدامات امروز رژیم صهیونیستی چالشی برای دنیا و ملت فلسطین است و دادگاه کیفری بین المللی را مسئول بازخواست از رژیم صهیونیستی می‌کند.

الاصلاح، حفاظت از مسجد الاقصی، قدس و فلسطین و حمایت از مردم آن تکلیف شرعی، قانونی و انسانی دانست و تاکید کرد: امت عربی و اسلامی جایز نیست که ملت فلسطین را به خصوص در ماه مبارک رمضان رها کنند.

این فراکسیون افزود: ما موضع اتحادیه عرب و اقدام نکردن آن در سطح بین المللی برای توقف حملات صهیونیست‌ها به مردم فلسطین را محکوم می‌کنیم؛ به خصوص که کشورهای عربی هم در قبال فلسطین کوتاهی می‌کنند و ما از کشورهای آزاده دنیا می‌خواهیم روابطشان را با اسرائیل قطع کنند و سفارتخانه ‌ای اسرائیل را تعطیل کنند.

فراکسیون الاصلاح خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن و بسته شدن لانه جاسوسی و امنیتی آن در اردن شد و گفت: باید سفیر و دیپلمات‌های اردنی هم از فلسطین اشغالی فراخوانده شوند.

الاصلاح از دولت اردن خواست مصوبه پارلمان این کشور درباره لغو توافق گاز با تل‌آویو را اجرا کند و به طرح پارلمان درباره ارائه پیش‌نویس ممانعت از واردات گاز و مشتقات نفتی از اسرائیل را پاسخ دهد.

فراکسیون الاصلاح همچنین خواستار لغو توافق صلح وادی عربه اردن با رژیم صهیونیستی و توقف همه اشکال عادی سازی روابط با این رژیم شد.

این فراکسیون از دولت اردن هم خواست برای آزادی همه بازداشتی‌ها به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین اقدام کرده و لایحه‌ای را برای لغو همه مواد قانونی که حمایت از مقاومت در برابر اسرائیل را جرم محسوب می‌کند، آماده کند./۹۸۸/

ارسال نظرات