۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۷۹۰۲۰

چند خبرکوتاه از خوزستان

چند خبرکوتاه از خوزستان
خوزستان - دیدار صمیمانه مسؤول اداره تبلیغات اسلامی دزفول و سرهنگ لیلی زاده و توزیع دو هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بندر ماهشهر عناوین چند خبرکوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز، حجت الاسلام احسان خاکی، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی در دزفول با سرهنگ محمدرضا لیلی زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان دیدار کردند.

در این نشست صمیمیانه به موضوعات مختلفی از جمله ایجاد همکاری و تأمین اعتبار برای خانه عالم تحت نظر اداره تبلیغات اسلامی دزفول و برگزاری نشست‌های مشترک با رویکرد فرق‌های مختلف و وهابیت، توانمندسازی بسیجیان و همکاری بسیج با سازمان تبلیغات اسلامی در راستایی اجرای کردن طرح مهرواره محله همدل پرداخته شد.  

اجرای مراسم شب‌های قدر خوزستان در فضای باز

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان استاندار خوزستان تصریح کرد: در ارتباط با شب‌های قدر و نماز عید فطر تصمیم گرفته شد که این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود و جرایم تردد شبانه در سه شب مراسم احیا بخشیده شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: پیشگیری از فوت و ابتلای افراد هم جزو وظایف شرعی و قانونی همه ما محسوب میشود و امیدواریم در این ماه مبارک همه بیش از پیش پروتکل‌ها را رعایت نماییم.

وی تاکید کرد: کسانی که مقررات را رعایت نکنند اعم از نزدن ماسک یا عدم رعایت تعطیلی‌ها دستگاه قضایی برخورد لازم را داشته باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها از جمله مسجدسلیمان، شادگان، لالی، شوشتر و اندیمشک کم کاری داشته اند و بایست بازرسی‌ها را  افزایش دهند و شرایط بیماری را کنترل نمایند.

ثبت نام چهل و چهارمین مسابقات قرآن اوقاف از ۱۳ اردیبهشت

حجت الاسلام فائز فائزی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه ۱۴ خرداد آخرین مهلت ثبت نام در این دوره از مسابقات است گفت: این مسابقات ویژه آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فائزی در خصوص رشته‌های این مسابقات افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن کریم، تفسیر عمومی، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآنی کریم برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند با مراجعه به آدرس www.qurairan.ir و تکمیل مراحل خواسته شده ثبت نام خود را نهایی کنند.

بانوان جهادگر اهوازی همچنان پای کارند

محسن کسرایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام علی علیه السلام اهواز گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان گروه جهادی زینبیون پایگاه حضرت زینب (س) حوزه نبوت، پایگاه حضرت زینب (س) مسجد جعفری حوزه پنج رضوان و پایگاه پیام آوران نور حوزه ۱۱ شهیده مریم فرهانیان بسیج جامعه زنان ناحیه امام علی (ع) اهواز، کمک‌های مومنانه خود را میان خانواده‌های نیازمند و ایتام در مناطق کم برخوردار این شهرستان توزیع کردند.

به گفته کسرایی، بانوان جهادی در این اقدام مومنانه، ۶۰۰ قرص نان، ۱۳۰ بسته کمک مومنانه شامل، مرغ، گوشت، برنج، ماکارونی، حبوبات، روغن، چای، رب گوجه، شکر و لوازم بهداشتی و ۱۵ کیسه آرد را به خانواده‌های جامعه هدف و آسیب دیدگان از کرونا ویروس، اهدا کردند.

وی افزود: همچنین تا پایان ماه مهمانی خداوند، مراحل دیگری از رزمایش کمک‌های مومنانه توسط گروه‌های جهادی و بانوان بسیجی شهرستان اهواز اجرا خواهد شد.

توزیع دوهزار بسته معیشتی بین نیازمندان بندر ماهشهر

خیران ماهشهری ۲ هزار بسته معیشتی را با حضور نماینده، ولی فقیه در خوزستان میان نیازمندان این شهرستان توزیع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: مردم نیکوکار ایران در دوران همه گیری ویروس کرونا به  همکاری، هم‌دردی و نوع‌دوستی به یاری نیازمندان شتافتند و توانستند به همه جهان اقتدار، ایمان، باور‌های درونی و انسانیت را ثابت کنند.

امام‌جمعه اهواز با بیان اینکه رزمایش احسان و نیکوکاری در واقع رزمایشی برای کمک به نیازمندان است افزود: در خوزستان تاکنون بسته‌های معیشتی زیادی در اختیار خانواده‌های کم‌بضاعت قرار گرفته که  که امیدواریم بتوانیم با همکاری و همیاری ارگان‌ها و سازمان‌های استان این تعداد کمک‌ها را افزایش دهیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات