۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۷۹۰۴۲
امام جمعه بابلسر:

تحقق شعار سال باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود

تحقق شعار سال باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود
مازندران - حجت الاسلام قلی پور، مهم ترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی را گفتمان سازی دانست و گفت: تحقق شعار سال باید به یک گفتمان عمومی و مردمی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: ماه پر فضیلت رمضان یک فرصت استثنایی است تا با بهره گیری از ادعیه های این ماه که سبک زندگی را به ما می آموزد بیشترین بهره و سرمایه را از این فرصت ببریم.

وی با بیان این که در ماه پرفضیلت شاهد کاهش جرم و بزه در سراسر کشور هستیم، افزود: باید از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان در جهت رشد و تقویت بعد دینی جامعه بیشتر بهره گرفته شود.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود بر ضرورت بکار گیری راهکارهای مناسب به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تأکید کرد و گفت: توجه مسائل فرهنگي و آموزشي در کنار نگاه جدي به مسائل اقتصادي و معيشتي مردم مي‌تواند موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه شود.

امام جمعه بابلسر با اشاره به ارتباط مستقیم فرهنگ با فضای مجازی و تهدیدها و فرصت‌هایی که در بستر فضای مجازی وجود دارد به مروری بر توصیه‌های مقام‌ معظم‌ رهبری درباره چگونگی استفاده از فضای مجازی پرداخت و افزود: امروز فضای مجازی از همه رسانه‌های گروهی پیشی گرفته وهمین امر وظیفه مسؤولان فرهنگی را سنگین‌تر کرده تا با تولید محتوای مناسب و مطلوب تهدیدهای  فضای‌مجازی را به فرصت تبدیل کرده واز فرصت های آن  به نفع انقلاب و کشور استفاده کنند.

وی، شورای فرهنگ عمومی را پایگاهی اصلی برای ارائه و تدوین نقشه راه و پایش فرهنگی و اجتماعی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی با رصد، تجزیه و تحلیل، هماهنگی، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری جزو مهم‌ترین جلسات بوده و مصوبه آن کمتر از مصوبه شورای تامین نیست.

حجت الاسلام قلی پور از عدم اجراي مصوبات شوراي فرهنگ عمومي به عنوان حلقه مفقوده اين شورا یاد کرد و بر ضرورت تقویت کمیته‌های راهبردی جهت کیفی سازی مصوبات شورای‌ فرهنگ‌ عمومی تاکید کرد و افزود: شورای فرهنگ عمومی برای رسیدگی به موضوعات اولویت‌دار فرهنگی و تصمیم‌گیری فرابخشی در این حوزه تشکیل می شود و وقتی موضوعی در این جلسه تبدیل به مصوبه می شود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اجرای آن نیازمند پیگیری جدی است.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که باید هدف‌گذاری امور فرهنگی و سیاست‌گذاری مسائل فرهنگی به صورت کامل در جلسه فرهنگ عمومی اجرایی شود، ادامه داد: باید نسبت به موضوعاتی که اثر بخشی بیشتری در جامعه و به مردم هم ارتباط پیدا می‌کند جدی‌تر بود و اهتمام ویژه داشت.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم ‌انقلاب به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اشاره کرد و با بیان این که باید از همه ظرفیت ها به منظور تحقق عملی مطالبات مقام معظم رهبری استفاده شود، گفت: باید در جلسات کارشناسی موانع موجود بر سر راه تولید مطرح تا نسبت به ارائه راهکارهای لازم جهت رفع آن تلاش شود.

وی با تاکید بر این که تحقق شعار باید به یک گفتمان عمومی و مردمی تبدیل شود، افزود: مهم ترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی گفتمان سازی است که برای تحقق آن نیازمند ذهنیت فراگیر، مطالبه عمومی، زمزمه و واگویه اجرایی هستیم.

امام جمعه بابلسر با بیان این که ظرفیت‌شناسی، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی نقشی مهم در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت، گفت: ظرفیت‌های خوبی در سطح شهرستان وجود دارد که باید احصاء و نقاط ضعف و قوت شناسایی و نقاط ضعف را تقویت و به نقاط قوت تبدیل شود.

حجت الاسلام قلی پور، نگاه تخصصی شورای فرهنگ عمومی به مسائل مختلف را یکی از عوامل کاهش بسیاری از مشکلات، معضلات و  آسیب‌ها دانست و افزود: طرح  جبهه‌ خرمشهر‌ها یک طرح با مطالعه در سطح شهرستان بوده و با برخورداری از شورای تحول محلات بهترین مسیر برای رسیدن به خواسته‌های عمومی مردم است.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان با اشاره به همزمانی شب‌های قدر در دوران کرونایی بیان کرد: به لطف خدای متعال امسال هم این فرصت به ما داده شده که بتوانیم در شب‌های قدرماه بر سر سفره‌ ضیافت الهی حاضر شویم باید به بهترین نحو از این لحظات بهره کافی و وافی را ببریم./950/

ارسال نظرات