۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۶۷۹۰۵۱
شاخصه های دولت اسلامی در نگاه قرآن؛

تکیه بر تواضع های دشمن بلاهت است

تکیه بر تواضع های دشمن بلاهت است
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: نظام اسلامی به جای تکیه و اعتماد بر دشمن بر مردم اعتماد می کند چرا که «بر تواضع های دشمن تکیه کردن ابلهیست».

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مدیر مدرسه علمیه مشکات در دوازدهمین جلسه از برنامه بیان تفسیر خود که عصر امروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیه 46 و 47 سوره مبارکه هود گفت: یکی از موضوعاتی که در این جزء به آن پرداخته شده است لزوم مبارزه با پدیده انحراف اطرافیان و به تعبیر امروزی، آقازادگی به عنوان یکی از شاخصه های دولت اسلامی است.

لزوم مبارزه با پدیده آقازادگی

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: خداوند به حضرت نوح وحی می کند که فرزند تو شایستگی انتصاب به تو را ندارد و از نحوه برخورد حضرت نوح(ع) با فرزندش این نکته را در می یابیم که کارگزار اسلامی نباید حاشیه امنی برای اطرافیان و فرزندان خود قائل شود گرچه دلسوزی برای فرزند ضروری است اما نباید سبب تبعیض وظلم نسبت به دیگران شود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در آیات متعدد قرآن شاهدیم که خداوند از امتحان محبت به وابستگان خبر داده است و از اینکه این محبت مانع اجرای حکم الهی شود تحذیر کرده است و نمونه موفق این موضوع حضرت نوح(ع) است و نمونه ناموفق آن زبیر است و قرآن می فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا آبَاءَكُمْ وَإِخْوَانَكُمْ أَوْلِيَاءَ إِنِ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ عَلَى الْإِيمَانِ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ» ای اهل ایمان، شما پدران و برادران خود را نباید دوست بگیرید اگر که آنها کفر را بر ایمان بگزینند، و هر کس از شما آنان را دوست گیرد چنین کسانی بی‌شک ستمکارند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات خاطر نشان کرد: بنابر فرموده امام حسن مجتبی(ع) «نزدیک کسی است که در مسیر و در مکتب به ما نزدیک باشد حتی اگر در نسب از ما دور باشد» بر این اساس فرزندان واقعی حضرت امام(ره) حججی ها، بسیجی ها، مدافعان حرم و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بوده و هستند.

وی افزود: بنابراین می توان گفت آقازادگانی که در کشورهای غربی سرمایه گذاری کرده و شغل و تحصیلات آنها در گرو سازش با دشمن است، اینها مانع حرکت کارگزاران می شوند و باید مورد طرد کارگزاران دولت اسلامی قرار گیرند.

ریشه کن کردن ساختارهای فسادزا

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به آیات 84 و 85 سوره مبارکه هود بیان داشت: خداوند در این آیات به برخی مبارزات حضرت شعیب(ع) با مفاسد اقتصادی زمان خود اشاره می کند که با هدف اصلاحگری و برقراری قسط و عدل قیام کرده است.

مدیر مدرسه علمیه مشکات خاطر نشان کرد: فسادی که در این آیات به آنها اشاره شده به معنای پایمال کردن حقوق مردم و به معنای آزادی در فعالیت های اقتصادی است و از این آیه شریفه معلوم می شود که مصلحت جامعه در گرو محدودیت هایی در حوزه مفاسد اقتصادی است و دولت اسلامی نباید اجازه استمرار مفاسد اقتصادی را بدهد و کارگزار دولت اسلامی باید خود در طهارت کامل باشد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: همانطور که با دستمال کثیف نمی شود شیشه را پاک کرد با استفاده از کارگزاران فاسد نیز نمی توان به مبارزه با فساد رفت بنابراین اولین شاخص کارگزار دولت اسلامی سلامت از حیث مسایل مالی و مبارزه او با ساختارهای فسادزاست.

بر تواضع های دشمن تکیه کردن ابلهیست

بی اعتمادی به دشمن و اعتماد به توان داخلی

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند در آیه 113 سوره مبارکه هود جامه اسلامی را از اعتماد و تمایل به دشمن نهی کرده و تأکید می کند که این رویه منتهی به عذاب دنیوی و اخروی می شود، بنابراین کسانی که اتکا به دشمن دارند در دنیا بی یار و یاور می مانند و دوم اینکه گرفتار عقوبت الهی می شوند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات خاطر نشان کرد: خداوند در آیه 139 سوره مبارکه نساء می فرماید« آن گروه که کافران را دوست گیرند و مؤمنان را ترک گویند، آیا نزد کافران عزّت می‌طلبند؟ عزّت همه نزد خداست» اما می شود با همه دولت ها ارتباط اقتصادی داشت اما با این شرط که ابتدا نباید در ظلم ها به آنها کمک کرد و دوم اینکه این تعامل نباید به گونه ای باشد که منجر به تکیه و وابستگی به این دولت ها شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات برجام و لزوم عدم اعتماد به دشمن گفت: همانطور که ایشان فرمودند اعتماد به دشمن اشتباه است و رهبر انقلاب این بیت صائب را شاهد آوردند که می گوید: « بر تواضع های دشمن تکیه کردن ابلهیست  پای بوس سیل از پا افکند دیوار را » بنابراین دولت اسلامی باید از اعتماد به دشمن پرهیز کرده و به مردم تکیه کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: این نظام اسلامی با الهام از قرآن کریم به جای تکیه بر دشمن بر مردم خود تکیه کرده است و بلندگوهای داخلی و خارجی دشمن با توجه به همین نکته به دنبال دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات هستند چون می دانند حضور مردم یعنی اقتدار ملی و اقتدار ملی به معنی رفع وابستگی است./1399/

ارسال نظرات