۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۷۹۰۸۰
سخنران حرم حضرت معصومه(س) مطرح کرد؛

در برابر شبهات واکسن مطالعه لازم است

در برابر شبهات واکسن مطالعه لازم است
حجت الاسلام مومنی گفت: عدم مراقبت از خود چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، قلب سلیم را از انسان می گیرد و شبهات را در قلب انسان تقویت می کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب سیزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیات ۸۷ تا ۸۹ سوره شعراء اظهار کرد: در این آیات از قلبی سخن به میان آمده که در مراتب قلب بسیار حائز اهمیت است و تنها این قلب در مسیر سعادت و کمال قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قلب شریف ترین عضو وجودی انسان است و اگر به درستی هدایت نشود هیچ بعدی از ابعاد معنوی انسان نمی تواند درست عمل کند، گفت: قلب که همان ظرف معنوی انسان است اگر با غیر معارف الهی پر شود قصاوت قلب می آورد و از ارتکاب گناهان و رذائل اخلاقی نه تنها ناراحت نمی شود بلکه لذت هم می برد.

استاد حوزه علمیه ذکر گفتن دائمی را یکی از راه های مصونیت قلب دانست و گفت: همانطور که برای مراقبت از جسم در مقابل ویروس باید حتی در جاهایی که احتمال نمی دهیم هم ماسک داشته باشیم برای مراقبت از نفس و قلب هم همواره باید ذکر خدا را بر زبان داشته باشیم و از قرار گرفتن در محیط های آلوده به گناه و معصیت دوری کنیم.

وی با بیان اینکه فضای مجازی و گروه های گفت و گو محور خطرات زیادی را متوجه جوانان و نوجوانان کرده است، افزود: برای مثال در این گروه ها کمپین بیان خاطرات جنسی که برای افراد اتفاق افتاده به راه می افتد و بیان این خاطرات را شجاعت قلمداد می کنند در حالی که این عین حماقت است و بیان آن باعث می شود که قبح گناه از بین برود و اشاعه فحشاء صورت بگیرد.

حجت الاسلام مؤمنی داشتن قلب سلیم را تنها راه نجات در روزی که نه مال به درد انسان می خود و نه فرزندان دانست و گفت: امام صادق علیه السلام در تفسیر قلب سلیم فرمودند قلب سلیم قلبی است که از حب دنیا سلامت باشد و دلبسته به مال دنیا نباشد.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که نشانه کسی که قلب سلیم دارد این است که راهش را درست می رود و عملی که از او صادر می شود درست است و کلامش کلام درست است به این معنی که اگر مرتکب خطا شده با شجاعت می گوید من خطا کردم و کاری که می خواهد انجام دهد با فکر و تدبیر است و در روایتی دیگر فرمودند که سالم ترین قلب ها قلبی است که از شبهه پاک باشد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه پیامبر صلوات الله علیه و آله قلب سلیم را دین بدون شک و هوای نفسانی و عمل بدون ریا تفسیر کردند، گفت: انسان باید با مطالعه در معارف دینی خود را در برابر شبهات واکسینه کند زیرا شبهه بر اثر کمبود معرفت و آگاهی در قلب انسان رسوخ می کند و شیطان آن را معقول جلوه می دهد.

وی خواندن یک دوره کتب آیت الله دستغیب و پس از آن یک دوره کتب آیت الله مطهری را برای تقویت بنیه اعتقادی و معارفی توصیه کرد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که قلب جوان مانند زمین بکر است و هرچه در این قلب وارد شود می پذیرد و قبل از اینکه قلب مشغول به دنیا و ذخارف دنیا شود باید تأدیب شود.

ارسال نظرات