۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۷۹۰۸۶
جامعه مدرسین در بیانیه ای خطاب به دولتمردان:

جلوی فرسایشی شدن مذاکرات را بگیرید / تعهد روی کاغذ ارزشی ندارد

جلوی فرسایشی شدن مذاکرات را بگیرید / تعهد روی کاغذ ارزشی ندارد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت بازگشت به مذاکرات برجامی وین بیانیه ای صادر کرد و نکات مهمی را به استحضار ملت شریف ایران و مسؤولان دست اندر کار مذاکرات متذکر شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت بازگشت به مذاکرات برجامی وین بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه که به امضای آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رسیده و در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته، به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
عن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «لا يُلدَغُ المُؤمِنُ مِن جُحرٍ مَرَّتَينِ»

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اقتدار جبهه مقاومت در عرصه میدانی و سردرگمی دشمن در مواجهه با استقامت ایران اسلامی را نتیجه هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و اطاعت مسؤولان در این عرصه از اوامر ولی فقیه و حمایت‌های مردم همیشه در صحنه ارزیابی می‌کند.

اکنون که سخن از بازگشت به مذاکرات برجامی است، نکاتی را جهت استحضار ملت شریف ایران و مسؤولان دست‌اندرکار مذاکرات یادآور می‌شویم:

۱- تحریم‌هایی که از طرف اوباما یا ترامپ انجام شده به طور کامل (هسته‌ای و غیر هسته‌ای) باید رفع شود، چرا که این رهنمود رهبری و خواسته همه‌ی مردم است. بر این اساس تعهدات روی کاغذ هیچ ارزشی نداشته و هرگونه اقدام عملی از سوی گروه مذاکره کننده باید پس از راستی‌آزمایی صورت پذیرد.

۲-از آن جایی که ملت ایران تجربه تلخ برجام را از آمریکای خیانت‌کار و اروپای بدعهد در خاطره دارد، باید از فرسایشی شدن مذاکرات جلوگیری کرد.

۳- مسؤولان محترم اجرایی کشور علاوه بر پیگیری رفع کامل تحریم‌های ظالمانه، راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها را بر اساس راهبرد اقتصاد مقاومتی دنبال کنند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ارحمنی یا رب
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
حمایت از بیانیه جامعه از طریق اقدام عاجل شورای راهبردی اصولگرایان انجام شود.
1
0