۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۷۹۱۱۵
استاد اخلاق حوزه:

ماه مبارک رمضان، سراسر برکت و هر روز آن عید الله الاکبر است

ماه مبارک رمضان، سراسر برکت و هر روز آن عید الله الاکبر است
حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان، سراسر برکت است، به بیان راهکار برای مقابله با سختی‌ها و گرفتاری‌های دنیوی پرداخت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در مراسم ویژه ماه مبارک رمضان که پس از نماز ظهر و عصر در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: ایام ماه مبارک رمضان، سراسر برکت و هر روز آن عید الله الاکبر است.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: گاهی گرما، خستگی، تشنگی، گرفتاری ها، بیماری کرونا و مشکلات کاری، انسان را در انجام وظیفه روزه خسته می‌کند و این سؤال مطرح می‌شود که چه کنیم تا روزه برای ما آسان باشد؟، برای جواب این سؤال، یک فرمولی وجود دارد که در تمام زندگی می‌توان از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: هرگاه فردی دچار مشکلی است، اگر مشکل بزرگ‌تر را به او نشان دهید، مشکل اول برای او آسان‌تر خواهد شد، وقتی انسان به مصیبت بزرگ‌تر فکر می‌کند، مصیبت کوچک‌تر برای ما آسان‌تر می‌شود.

وی افزود: در خطبه شعبانیه که پیامبر گرامی اسلام (ص) در آستانه ماه مبارک رمضان بیان فرمودند، آمده: «وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ؛ در این ماه با گرسنگی و تشنگی خود، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید»؛ این گرسنگی و تشنگی جلوی آن گرسنگی و تشنگی را خواهد گرفت و ما راحت‌تر می‌توانیم روزه بگیریم و اگر آن را توسعه دهیم، در مسائل کاری و گرفتاری‌ها اگر احساس کنیم برای قیامت کار کردیم، اینها آسان‌تر می‌شود.

مدیر سابق جامعه الزهرا (س) تأکید کرد: اگر یاد کنیم از آن روزی که «يَجْعَلُ الْوِلْدَانَ شِيبًا؛ در آن روز که کودکان را پیر می‌کند»، گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها در این دنیا برای ما آسان‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ادامه داد: هر وقتی خستگی کاری و مسائل زندگی، شما را اذیت کرد، یک درمان و فرمول آن همین است؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «الصّوم جَُنَّة مِنَ النّار؛ روزه سپر آتش ِ (جهنم) است».

وی یادآور شد: خداوند متعال در سوره «ص» بعد از اینکه از پیامبرانی چون ابراهیم، اسحاق و یعقوب که در انجام رسالت، صاحب اقتدار و بصیرت بودند، یاد می‌کند، در آیه شریفه ۴۶ می‌فرماید: «إِنَّا أَخْلَصْنَاهُمْ بِخَالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ؛ ما آنان را خالص و پاکدل برای تذکر سرای آخرت گردانیدیم»؛ یعنی پیامبران الهی به واسطه توجه به آخرت، دارای خلوص ویژه ای بودند.

استاد اخلاق حوزه در ادامه با اشاره به رحلت شهادت گونه حضرت خدیجه (س)، یادآور شد: حضرت خدیجه کبری (س) ثروتمندترین زن مکه بود که تمام ثروت خود را در راه اسلام صرف کرد و ما باید به این مادر افتخار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) روزی که به خانه پیامبر گرامی اسلام (ص) وارد شد، فرمود: «اَلْبَیْتُ بَیْتُکَ وَ اَنَا اَمَتُکَ؛ خانه (من) خانه تو، و من هم کنیز تو هستم»؛ این سخن، فداکاری این بانوی گرامی و عظیم الشأن را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات