۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۷۹۱۲۲

آخرین تحولات میدانی در یمن

آخرین تحولات میدانی در یمن
شهر مارب که مهم ترین پایگاه ائتلاف سعودی در خاک یمن به شمار می اید صحنه درگیری های سنگین است و رزمندگان با پیروزی نهایی در این محور فاصله زیادی ندارند و به مرحله حساسی رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، درگیری های سنگین و نفس گیر در محور شرقی بخش صرواح (حومه غربی شهر مارب) ادامه دارد و رزمندگان یمنی در تلاش هستند آخرین خطوط دفاعی عناصر ائتلاف سعودی را در این محور در هم بشکنند.

یک منبع میدانی که تحولات را در حومه غربی شهر مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها اشاره کرد و گفت: نیروهای قهرمان، شجاع، خستگی ناپذیر و سلحشور یمنی حملات گسترده ای را از محور «ایدات الراء» ترتیب دادند و موفق شدند پیروزی های مهمی را به دست آورند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان پس از درگیری های گسترده توانستند کوه راهبردی «ذات الراء» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند، افزود: اگر مواضع در این منطقه تثبیت شود، مقصد بعدی از محور شرقی به شمت شهر مارب، مناطق «السلفیین و ماهر» خواهد بود.
 

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، با تثبیت مواضع رزمندگان در این ارتفاعات، مناطق اشغالی در محورهای شمالی و جنوبی از جمله کوه طلعه الحمراء، جنوب کوه الخشب و کمپ آوارگان السویداء به صورت دومینوار آزاد می شوند.

از سویی دیگر با پاکسازی و تثبیت مواضع در این منطقه حساس، فاصله رزمندگان از این محور با شهر مارب به حدود ۷ و نیم  کیلومتر خواهد رسید؛ در حال حاضر درگیری ها با عناصر ائتلاف سعودی در رشته کوه های «البلق القبلی» همچنان جریان دارد و نیروها در حال امن کردن این ارتفاعات هستند.
 

آخرین تحولات میدانی در قلب یمن/ رزمندگان در آستانه عبور از یک پیچ حساس برای رسیدن به شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

درگیری ها در کوه طلعه الحمراء نیز به صورت پراکنده میان طرفین ادامه دارد و تغییر میدانی در این محور ایجاد نشده است؛ در روزهای گذشته شماری از نیروهای ائتلاف از پای درآمدند و کشته شدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی از جمله سرهنگ سالم صالح بلقفل و یوسف فضل البیل دیده می شوند که از مسئولان کمک رسانی به نیروهای ائتلاف در محورهای طلعه الحمراء بودند.
 

آخرین تحولات میدانی در قلب یمن/ رزمندگان در آستانه عبور از یک پیچ حساس برای رسیدن به شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

همزمان با پیشروی های صورت گرفته در محور غربی شهر مارب این احتمال وجود دارد رزمندگان یمنی با باز کردن جبهه های دیگر کار را برای عناصر ائتلاف سعودی در محورهای شمال و جنوب مارب سخت تر کنند و فشار را افزایش دهند.

به گزارش مشرق، جنوب استان الجوف از جمله محور اللبنات و بخش های جنوبی استان مارب (العبدیه، رحبه، جبل مراد و...) محورهای به شمار می آیند که نیروهای یمنی قصد دارند ائتلاف را دشمن را مشغول کنند تا پیشروی ها به سمت شهر مارب سریع تر صورت گیرد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات