۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۷۹۱۵۶
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

جریان های سیاسی نباید منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح دهند

جریان های سیاسی نباید منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح دهند
حجت الاسلام لیالی گفت: دموکراسی حقیقی از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید، نه از دل آشوب‌های خیابانی و فتنه‌هایی که در انتخابات سال ۸۸ اتفاق افتاد.

حجت الاسلام محمد علی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین تأثیر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر سرنوشت و آینده کشور پرداخت و گفت: انتخابات از جمله مقاطع مهم نظام اسلامی بوده که حضور و مشارکت مردم در آن نشان دهنده میزان سهم ملت در اداره حاکمیت کشور است.

حجت الاسلام لیالی ابراز کرد: امروزه در ادبیات سیاسی مصطلح است که هر میزان مشارکت مردم در فراخوان های حکومت کمتر باشد، مقبولیت آن نظام سیاسی در میان ملت خود کاهش یافته است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر دولت منتخب با مشارکت حداکثری مردم روی کار بیاید، قدرت و اقتدار ایران در منطقه و روابط و چانه زنی های بین المللی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دشمنان با تبلیغات رسانه ای مختلف سعی دارند که میزان مشارکت مردم در انتخابات را کمرنگ و بی رونق نشان دهند، افزود: استکبار جهانی با اتخاذ سیاست های خصمانه و تبلیغاتی همچون تحریم انتخابات، بی نتیجه بودن انتخابات، مهندسی شدن انتخابات، بی تأثیر بودن آرای مردم و حمله به متولیان برگزاری انتخابات، سعی دارند که مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

هر رأی مردم پاسخ کوبنده به یاوه گویی دشمنان خواهد بود

حجت الاسلام لیالی به تبیین راهکارهای مقابله با تبلیغات رسانه ای دشمنان درباره انتخابات پرداخت و گفت: باید سران نظام، احزاب و جریان های سیاسی بر مصالح ملی وحدت داشته باشند و نباید منافع سیاسی حزبی خود را بر منافع ملی ترجیح دهند.

وی با بیان اینکه هر رأی مردم پاسخ کوبنده به یاوه گویی دشمنان خواهد بود، ابراز داشت: بهترین راه مقابله با دشمنان، همگرایی هیأت اجرایی انتخابات، دولت و شورای نگهبان و دعوت تمام جریان ها و گروه های سیاسی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه انتخاب کارگزاران نظام اسلامی با آرای مردم، امانت الهی است، افزود: مشروعیت نظام اسلامی، امر الهی و دینی بوده، اما مقبولیت نظام و حکومت منوط به رأی مردم است.

وی با بیان اینکه مردم به حکومت و نظام اسلامی اعتماد دارند، گفت: نظام اسلامی ایران در چهل و دو سال بعد از انقلاب نشان داده که امین و صیانت کننده آرای مردم بوده است.

حجت الاسلام لیالی

اهمیت آراء و مشارکت مردم در انتخابات از منظر مکتب امامین انقلاب

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در اندیشه و مکتب امامین انقلاب آراء مردم از جایگاه و اصالت ویژه ای برخوردار است، گفت: همواره امامین انقلاب تأکید بر مشارکت و حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات داشتند و برای آراء مردم احترام قائل بودند، از این رو امام خمینی(ره) فرمودند که میزان رأی مردم است و همچنین رهبر معظم انقلاب رأی مردم را حق الناس دانستند.

نتیجه انتخابات از دل آراء مردم استخراج می شود

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه آحاد مردم ایران می دانند که نتیجه انتخابات از دل آراء مردم استخراج می شود، افزود: باید متولیان انتخابات اعتماد مردم را جلب کنند که از آراء آنها به طور کامل صیانت و حفاظت می شود؛ زیرا که دموکراسی حقیقی از صندوق های رأی بیرون می آید نه از دل آشوب های خیابانی و فتنه هایی که در انتخابات سال 88 اتفاق افتاد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تبیین شاخص های رییس جمهور دولت کارآمد و انقلابی پرداخت و گفت: برای عملکرد رییس جمهورهای گذشته احترام قائل هستیم، اما هیچ کدام آنها شاخص های دولت تراز انقلاب اسلامی را نداشتند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی اظهار داشت: باید مردم ضعف ها و خطاهای رییس جمهورهای دولت های قبلی را استخراج کنند و فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند که دارای این اشتباهات نباشد./998/

ارسال نظرات