۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۶۷۹۱۶۱
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه مطرح کرد؛

پارادوکس دیپلماسی با سخنان ظریف

پارادوکس دیپلماسی با سخنان ظریف
دکتر ظریف، منصفانه نبود که اینگونه درباره برجام، ناعادلانه سخن بگویید و بر شهید دلها، بتازید و عملکرد ناصواب پارادایم غرب گرایی خود در سیاست خارجه را پرده پوشی کنید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی صوت منتشر شده از گفت‌وگوی محمد جواد ظریف و اظهاراتی عجیب مبنی بر شخصیت شهید سلیمانی، حجت الاسلام خسروپناه طی پیامی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ»

«ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﺍﺯ ﻏﻴﺮ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﺤﺮم ﺭﺍﺯ ﻧﮕﻴﺮﻳﺪ؛ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﺗﻮﻃﺌﻪ ﻭ ﻓﺴﺎﺩﻱ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺷﻤﺎ ﻛﻮﺗﺎﻫﻲ ﻧﻤﻰﻛﻨﻨﺪ؛ ﺷﺪﺕ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻱ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻭ ﺯﻳﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ؛ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎً ﺩﺷﻤﻨﻲ [ ﺑﺎ ﺍﺳﻠﺎم ﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ] ﺍﺯ ﻟﺎﺑﻠﺎﻱ ﺳﺨﻨﺎﻧﺸﺎﻥ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺳﻴﻨﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ [ ﺍﺯ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﻧﻔﺮﺕ] ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻣﻰﺩﺍﺭﺩ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﻣﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎ [ ﻱِ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﻭ ﻛﻴﻨﻪ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺭﺍ ﺍﮔﺮ ﻣﻰ ﺍﻧﺪﻳﺸﻴﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺭﻭﺷﻦ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ.»

وقتی سخنان غیرفنی دکتر ظریف را گوش دادم تعجب کردم و باورم نشد یک دیپلمات و وزیر خارجه کشوری اینگونه خودزنی کند و تخریب سردار دلها را آغاز سازد و با اینکه حاج قاسم تصریح کردند که هر تصمیمی در عرصه نظامی و امنیتی در راستای مصالح ملی بوده؛ تصمیم‌ او را غیر دیپلماتیک بخواند.

وزیر خارجه درباره این نفس زکیه و شهید مقاومت به گونه ای سخن گفت که وهابیت عربستانی و استعمار پیر انگلیس و منافقان را شادمان کرد.

دکتر ظریف! خطاب این مسکین با شماست و الا حساب میزبان سخنان شما یعنی مرکز بررسی های استراتژیک و منتشرکنندگان این سخنان(از هر جناح سیاسی که باشند) با کرام الکاتبین است.
وزیر محترم، لطفا آیات قرآن درباره ولایت مداری دوست و‌ دشمن را بخوانید و سخنان خود را با این آیات بسنجید تا بفهمید چه کردید؟!

جناب وزیر، سخنان امنیت ستیزانه و ضد دیپلماسی شما، خطای بزرگی است که نه از میدان چیزی می گذارد و نه از دیپلماسی.

سوال بنده این است که غرض سخنان ضد دیپلماسی ظریف چیست؟ آیا برای کسب اجماع اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ است تا او را جسور و هنجارشکن بدانند؟

وزیر محترم، شما پرسشهای زیادی را باید پاسخ دهید اما سراغ پاسخهای بی پرسش می روید. شما از مانع تراشی روسیه نسبت به برجام سخن گفتید؛ اما پرسش از چرایی خروج آمریکا از برجام و تخلف اتحادیه اروپا از مصوبات برجام را پاسخ ندادید؟ ظاهراً در پارادایم غرب گرایی شما پاسخی به این پرسشها یافت نمی شود.
وزارت خارجه شما همه تخم های دیپلماسی خود را در سبد غرب نهاد و هیچ جوجه ای برداشت نکرد.

اما اجازه بدهید نظر کارشناسان برجام را درباره نافرجامی برجام بگویم. برجام شکست خورد چون به آیه فوق عمل نشد و هشدارهای واقع بینانه رهبری جدی گرفته نشد و جنایتهای تاریخی و معاصر آمریکا و اروپا دیده نشد.

نگارنده مخالف مذاکره و ارتباط با کشورهای مختلف نیست؛ اما مذاکره و ارتباط وقتی موفق است که با قدرت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی داخلی انجام شود؛ اما متاسفانه با بی تدبیری این قدرت به نازل ترین مرحله خود رسیده است؛ نزولی که نه زاییده تدبیر بود و نه امیدی برای مردم باقی گذاشته است.

جناب ظریف! آری روسیه کارشکنی کرد؛ اما فراری دادن چین از همکاری با ایران بعد از برجام چه توجیهی داشت؟

دکتر ظریف، منصفانه نبود که اینگونه درباره برجام، ناعادلانه سخن بگویید و بر شهید دلها، بتازید و عملکرد ناصواب پارادایم غرب گرایی خود در سیاست خارجه را با پرواز ایران ایر به سوریه، پرده پوشی کنید.

خداوند، عاقبت شما و ما را ختم به خیر کند و آنچه می گوییم و می نویسیم مرضی رضای حق تعالی باشد.

سردار دلها، ما را ببخش

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

عبدالحسین خسروپناه؛ طلبه حوزه علمیه قم

۶اردیبهشت ۱۴۰۰،سیزده رمضان ۱۴۴۲

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
از صحبت های مصاحبه کننده کاملا مشخصه که داره برای قبل از انتخابات مصاحبه رو میگیره (به خاطر تکرارهای آقا جواد در مورد اینکه قرار نیست این مطالب پخش بشه فرض میگیرم ایشون نمیدونه)، اما مهم نیست کی فایل رو لو داده، مهم برای تیم تهیه کننده اینه که تعداد بیشتری از واجدین شرایط رای دادن صوت رو بشنوند، روششون در نشر صوت گویای این واقعیته
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
حالا که اینگونه مطالب در سطح جامعه منتشر شده اگه به صورت صادقانه ،شفاف و دقیق و با قید تسریع واقعیت را به مردم اطلاع رسانی کنند شاید مردم آرام بشوند ما مردم عادی ایران از درون به خاطر این خیانتهای بعضی ازمسئولین می سوزیم .مقام معظم رهبری انشالله به داد مردم می رسند .هشت سال این آقایان با ما چی کردند ؟جواب جوانان و نوجوانان ، خانواده شهدا ،خانواده شهید سردار سلیمانی وخدا را چگونه خواهند داد ،آخه انتخابات نزدیک است و دشمن بیدار و دندان تیز کرده که شرکت مردم در انتخابات به حداقل برسد . حداقل این آقای ظریف را دیگه به ایران راه ندید از ایشان و هم طیفان این فرد ما متنفریم بخدا تحملش خیلی سخته ، گرانیها ، بیکاری ومشکلات را تحمل می کنیم ولی خیانت به رهبری و ملت و مملکت را هرگز تحمل نخواهیم کرد . جو جامعه متشنج می باشد مقام معظم رهبری آقا جان لطفا به داد این جوانان برسید .
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
اینکه این تجربیات درون دولتی به شبکه معاند سعودی اینترنشنال رسیده با آگاهی و چراغ سبز آشنایان بوده و بعید می دونم مسئله نفوذ مطرح باشه. اما خبرهای بین الملی رو که می دیدم تاکیدشون این بود که برای آقای ظریف بد شد ولی بنظر من حول دو محور می چرخید یکی جنگ قدرت با سپاه و تخریب سپاه و دیگری تخریب روسیه.

چرا تو این زمان اتفاق افتاد تحلیلگران باید بگویند
3
0
ناشناس
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
نکته اصلی آشکار شدن کینه و حسادت بدنه اصلاحات و شخص ظریف نسبت به ارج و قرب و محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی نزد خداوند متعال و رهبری و ملت بزرگ ایران هست . جناب ظریف کسی که وجهه و عزت را به واسطه حضرت سیدالشهدا و خانم زینب نزد خدا و ملت دارد باید هم محبوبیت اش در نظر سنجی و قلوب بالا تا عرش اعلی برود و چون تویی که اعتبارت به یک امضاء امثال جان کری و... هست باید هم روز به روز از نظر و چشم ملت بی افتی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
بی شک این یک سناریو طراحی شده توسط خوده افرادی که این گفتگو رو کردند بوده تا در همچنین موقعی که نزدیک انتخابات پخشش کنند
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
این نشتی رو نمیشه مثل پتروس مهار کرد . باید تخریب بشه از نوع ساخته بشه . البته با مصالح جدید و محکم .
3
0
ضابطی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
به نظر من آنچه مهمتره، دیدگاه ظریف است که از دسترنج حاج قاسم و مدافعان عزت اسلام در مذاکرات پوچ خودش استفاده میکند و بعد اینهمه ناسپاسی میکند.!!!!
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
هر آدم پخته و آگاهى كه از واقعيات ايران و منطقه ى جهان اطلاعات كافى و تحليل درست داشته باشه ميفهمه كه سخنان ظريف تنها ميتواند از يك ذهن خام و ابتدايى يا يك فرد مغرض و دلداده به غرب استكبارى بيرون بيايد.
2
0
شرفی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
فایل دردسترس هرکی بوده مهم نیست مهم اینه که نظرات وقیحانه بعضی‌ها دل مردم را شکست چرا اصل قضیه را نمی‌بینید انتخابات چه می‌کنه با بعضی‌ها آقای قوه قضائیه لطفا با ...برخورد کنید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
از پول بیت المال دارند خرج انتخابات می کنن!
ما خواستار محکاکمه آشنا و تیمش بخاطر دست درزای به بیت المال هستیم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
خیلی وقت است که حاج قاسم ، مردمِ ما را متحدتر کرده... و این اتحاد ، هنوز ادامه دارد...و ادامه خواهد داشت.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
ظريف بزودي پاسخ سخت نيروي انقلابي را خواهد چشيد
0
0
قادری
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
باور بفرمایید با انتشار این فایل صوتی حاج قاسم در میان همگان محبوب بود محبوب تر شد..عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
چطور یک شخص می تونه ظاهر و باطنش اینقدر تضاد داشته باشه ،من شخصا آقای ظریف را از اول دورو و برای کشور مضر می دانستم اما فکرش را هم نمی کردم اینطور واضح بر علیه منافع کشور خصوصا سردار سلیمانی موضع بگیرد .در کل دنیا اول و آخرش همینه می یایی خودت را نشان خلق و حق بدهی و بروی برای هدفی بزرگتر که یکسری قبول و یکسری مردود می شوند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
تنها کاری که اصلاحطلبان بلدند کلی گویی هست و با ابهام حرف زدن. تا نشه جوابشون رو هم دقیق نقد کرد و اشتباهاش رو گفت. ظریف هم همینکار رو کرده. اما مثالی زده مصداقی که آبروی خودش و اصلاحطلب ها رو برده. میگه مضمونا استفاده از پرواز هما به مقصد سوریه دویست درصد برای دیپلماسی چه بسا ضرر باشه! این چه دیپلماسی ذلیلانه و بازنده ای هست که مبارزه با داعش باعث تضعیف دیپلماسی میشه اما کمک های نظامی و تجهیزاتی آمریکا به داعش تروریست باعث تضعیف موضع دیپلماسی آمریکا نمیشه؟!!! برعکس مگه نباید باشه؟!!!
0
0
سهرابی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
الان بحث اصلاح طلب و اصول گرا معنایی نداره. لطفا دچار دو قطبی نشوید.
ببنید ایا آقای ظریف در این ۸ سال اعتبار با پاسپورت ایرانی اورد یا نه. یا این دیپلماسی باعث رشد اقتصادی شد یا نه.
به نظر بنده حقیر عملکرد دولت در قالب زمینه ها بسیار ضعیف بوده و نتیجه ان در سفره مردم مشهود هست و این به دلیل وجود افراد و مسئولینی هست که به فکر سرمایه دارها هستند. لطفا به حزب رای ندهید اگر به فکر ایران و ایرانی هستید.
با توجه به عملکرد و تعهد به انقلاب و کشور رای را تعیین کنید.
هر کسی هم با یه حساب ساده میتونه به حقیقت برسه.
مراقب باشیم جامعه دچار دو قطبی نشه که تجربه تلخ دوباره تکرار می شود. موفق باشید
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
آنچه مسلم است آمریکا اگر از درک و شعور کافی بی بهره نباشد باید بداند که در ایران قدرت و اراده ی مردم شریف حاکم بر امور است ، پس بفرض اگر او مجبوراََ یا به اختیار دولتی ، آن را بسوی خود جذب کند ،نیز قادر نخواهد شد که به اهداف شوم خود برسد ، لذا خطاب به او میگوئیم : خاطرت آسوده باشد بینوا __زین طریق دردت نمی گردد دوا __ تا که اسلام است و قر آن کریم __کی توانی بشکنی تو این حریم ؟__این بدان ما اقدر از شیر نریم __از دلیران و جوانمردان سریم __پس برو دنبال کار خویش گیر __کار کن همچون خردمندان پیر __
0
0