۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۷۹۱۹۰

چرا حوزه در آسمان رسانه یک "آشنا" ندارد

چرا حوزه در آسمان رسانه یک
هر وقت بحث از ارتباط بین حوزه و رسانه می شد،یا مساله کاملا پاک می شد و یا در اولویت انجام قرار نمی گرفت اما با سرعت و سبقت رسانه از جامعه این خلا بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، تا بحال هر وقت بحث از ارتباط بین حوزه و رسانه می شد، یا مساله کاملا پاک می شد و یا در اولویت انجام قرار نمی گرفت اما با سرعت رز افزون و سبقت رسانه از جامعه این خلا بیش از پیش احساس می شود.
سواد رسانه یعنی این که فرد بتواند تصمیمات خود را با توجه به شرایط و احوال رسانه اتخاذ کند و در این روزگار اگر کسی از این وادی بی خبر باشد یا باید مانند اصحاب کهف سکه های دقیانوس را رو کند یا از حال و هوای جامعه و حکومت بی اطلاع باشد.
حال و روز این ایام و شرایط حوزه هم بی شباهت به آن دوران نیست یا مسؤولان مرکز خدمات حوزه نمی دانند در چه زمانی و در چه دوره ای زندگی می کنیم و شرایط جامعه به چه احوال می گذرد و یا معنای تحول در حوزه را به گونه ای دیگر برای خود معنا کرده اند.
بیچاره طلاب، برخی دست به روایت شده و امثال این روایات را در این فقره واقعه خط مشی خود قرا داده اند: ابوذر با کارهایی که معاویه انجام می‌داد مخالف می‌ورزید و آنها را منکر می‌دانست. روزی معاویه برای او سیصد دینار فرستاد. ابوذر به فرستاده معاویه گفت: اگر این مال از حقوقی است که در این سال مرا از آن محروم ساخته بودی قبول می‌کنم ولی اگر صله است بدان نیاز ندارم و آن را بازگرداند.( شرح نهج البلاغه ج ۸ ص ۲۵۶) و برخی دیگر با تعصب تمام برای حفط شان حوزه مبلغ را به همان حساب بازگردانده اند
تا بوده و بوده؛ مسلک و روش حوزه های علمیه مردم داری و مردمی بودن بوده است و در واقع همین ارتباط و مقبولیت در جامعه است که توانسته بسیاری از قالب های تکنیکال ارتباطی استعماری را در هم بکوبد و مدلی ویژه را متولد کند که انقلاب اسلامی ثمره این پیوند است.
حالا در شرایطی که می شد با بهره بردن از روش های گوناگون از شدت این هجمه ها کاست باید ماند و خوزنی کرد تا به مردم نشان بدهیم که حوزه همان است که بود و طلاب هنوز هم با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته اند.
این سوال مطرح است که مسؤولان "تصمیم ساز" حوزه چرا نسبت به مسائل اجتماعی و ابعاد وسیع این مساله غفلت ورزیده اند و خدا می داند در شرایطی که حدود دو ماه تا انتخابات وقت باقی است و نیاز به حضور حداکثری مردم بیش از پیش احساس می شود این اقدام نسنجیده چه ضربه بزرگی به اعتبار و کارکرد شبکه تبلیغی در حوزه وارد می کند.
از نو برای شما مینویسم؛
بی حرفی از ابهام و اشاره، در عین سادگی و امتناع؛
ایکاش حوزه هم برای خودش در آسمان رسانه "آشنایی" پیدا می کرد.

ارسال نظرات