۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۷۹۱۹۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روز قدس مظهر اتحاد مسلمین در برابر دشمنان واقعی اسلام است

روز قدس مظهر اتحاد مسلمین در برابر دشمنان واقعی اسلام است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: روز قدس مظهر، علامت و نشانه‌ای برای اتحاد دنیای اسلام اعم از شیعه و سنی در برابر دشمنان واقعی آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی قدس و اقامه نماز عید سعید فطر در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس و ضرورت گرامیداشت شایسته آن، بر نکوداشت این روز متناسبت با شرایط کرونایی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی افزود: در گرامیداشت روز قدس موضوع فقط فلسطین و یک کشور نیست؛ بلکه بحث کل جهان اسلام بوده و این روز متعلق به اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: در زمان تشکیل رژیم جعلی اسرائیل همه نظام استکباری جمع شده و برای جنگ با مسلمانان پشت سر یک رژیم قرار گرفتند؛ یعنی در همان زمان نیز بحث فقط مردم فلسطین نبود بلکه کل جهان اسلام بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل هم می‌بینیم در موضوع تشکیل این رژیم تمام استکبار به صحنه آمدند؛ به‌گونه‌ای که وقتی اسرائیل تشکیل شد 13 دقیقه بعد آمریکا این کشور را به رسمیت شناخت و تمام‌قد از آن حمایت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: در ابتدا رژیم صهیونیستی کمتر از هفت درصد اراضی فلسطین اشغالی را در اختیار داشت؛ اما با حمایت کشورهای استکباری، زمانی که تقسیم سازمان ملل صورت گرفت 56 درصد اراضی را به یهودی‌ها دادند و مابقی را در مقاطع مختلف به زور گرفتند و این‌گونه کشور جعلی دیگری به نام اسرائیل جایگزین فلسطین شد.

وی اضافه کرد: البته صهیونیست‌ها به همین هم قانع نبوده و نگاه نژادپرستانه آن‌ها این است که نیل تا فرات متعلق به آن‌ها است و باید آن را بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: نظام استکباری همان زمان متوجه بود که اگر با استفاده از چنین یهودیان متعصب و متحجری رژیم اسرائیل را در منطقه ایجاد کند می‌تواند جلوی وحدت جهان اسلام را بگیرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ما هم باید برای مقابله با اتحاد جبهه استکبار علیه اسلام و مسلمین، نظام اسلام را متحد کنیم، اظهار کرد: حدود یک میلیارد و نیم مسلمان در دنیا وجود دارد؛ ولی پنج میلیون یهودی با حمایت جبهه استکبار سبب گرفتاری و دردسر فراوان مسلمانان شده و برای همه آن‌ها شاخ‌وشانه می‌کشند.

وی افزود: در برابر این اقدامات جبهه استکبار، وقتی روز قدس را مطرح می‌کنیم درواقع این روز بهانه یادآوری مبارزه با متجاوزان صهیونیستی، آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و ... است که همه به‌نوعی در تشکیل و تجهیز رژیم اسرائیل سهیم هستند و با قرار دادن این غده سرطانی در منطقه سبب گرفتاری امت اسلام شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: این جنگ با نظام استکباری زیاده‌خواه و زیاده‌طلبی است که به دنبال تفرقه در بین مسلمان و ریشه‌کن کردن آن‌ها است و به کمتر از این هم قانع نمی‌شود؛ لذا این روز باید زنده نگاه داشته شود و علامت و نشانه‌ای برای اتحاد دنیای اسلام اعم از شیعه و سنی در برابر دشمنان واقعی آن‌ها باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات