۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۷۹۲۷۸
آیت الله مهدوی:

همت بلند انسان باعث ایستادگی انسان خواهد شد

همت بلند انسان باعث ایستادگی انسان خواهد شد
اصفهان - نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با از دست رفتن بزرگان نباید ایمان افراد سست بشود، پایداری و ایستادگی برخاسته از همت بلند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ایت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در درس اخلاق مجازی خود، با بیان اینکه انسان باید بتواند از تاریخ عبرت بگیرد و ناچار هستیم از راه مطالعه تاریخ درس‌هایی بیاموزیم، گفت: مطالعه تاریخ از این جهت که تعداد افرادی که می‌توانیم میزان همت و تلاش و کوشش آنها را بشناسیم در تاریخ زیاد هستند بسیار مفید است.

وی در ادامه افزود: انسان باید از تاریخ عبرت بگیرد، یعنی درس‌های زندگی افراد را در زندگی خود به کار بگیرد و الگو برداری کند. پیامبر اکرم(ص) همت بزرگی داشته‌اند و به همین دلیل است که تلاش می‌کردند تا همه ما اهل سعادت و رسیدن به کمال و خیر در دنیا و آخرت باشید، پیامبر اکرم(ص) حریص بر هدایت بشریت بودند و همت بزرگی در این مسیر داشتند.

آیت الله مهدوی آسیه همسر فرعون را یکی از الگوهای معرفی شده از سوی قرآن کریم برای مؤمنین برشمرد و تصریح کرد: همت بلند انسان را در مسیر اعمال نیک و کار خیر و کمک به دیگران قرار می‌دهد و چه بسا چنین کارهای خیری تبدیل به یک انقلابی در عرصه خدمت رسانی به مردم خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، فعالیت خیریه در عرصه امور دینی را از مهمترین فعالیت‌های خیریه توصیف کرد و گفت: کار دینی کردن به دلیل اینکه تأمین کننده نیاز فکری و نیاز معنوی مردم است اجر و پاداش بسیاری دارد، بنابر آیات قرآن کریم کسانی که همت بزرگ داشتند در میدان جنگ با کفار ترس به خود راه نمی‌دادند و تمام وجود خود را به خدا می‌سپردند.

وی با اشاره به روایتی اظهار کرد: اگر پیامبر اکرم(ص) به شهادت می‌رسیدند، چنانچه شایعه شهادت ایشان را در جنگ احد فریاد زدند، شهادت ایشان نباید موجب ضعیف شدن و سست شدن مسلمانان بشود، همانطور که در گذشته پس از شهادت انبیاء افرادی که پیرو ایشان بودند سست نشدند و مسیر انبیاء را ادامه دادند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه انسان باید در مسیر صحیحی که در پیش می‌گیرد ثابت قدم باشد و این از مصادیق همت بلند است، تصریح کرد: نباید از دست رفتن بزرگان ایمان ما متزلزل شود همانطور که در طول تاریخ افراد با همت بلند و ایمان بزرگ پس از شهادت و وفات بزرگان هرگز دچار سستی نشدند همانطور که ملت بزرگ ما پس از رحلت امام خمینی در مسیر انقلاب اسلامی ماندند و ایستادگی کردند و با هدایت رهبر معظم انقلاب و پیوندی که با ولایت و رهبری داشتند در مسیر انقلاب اسلامی باقی ماندند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات