۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۷۹۲۸۳
با حضور نماینده ولی فقیه درکاشان؛

نخستین خانه نهج البلاغه در کاشان راه اندازی شد

نخستین خانه نهج البلاغه در کاشان راه اندازی شد
اصفهان - نخستین خانه نهج البلاغه کاشان و کشور درطرح ملی خانه‌های نهج البلاغه با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان در خانه شهیدان بارفروش راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین خانه از طرح ملی خانه‌های نهج البلاغه برگزار شد، گفت: امروز در نظام اسلامی همه خانه‌ها باید خانه‌های قرآن و نهج الباغه باشد.

وی افزود: به برکت وجود محدث بزرگ شیخ عباس قمی امروز خانه‌های شیعه علاوه بر اینکه خانه‌های قرآن است خانه ادعیه اهل بیت (ع) مفاتیح الجنان، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر ترویج دو آثار گرانبهای کتاب نهج البلاغه به عنوان «اخ القرآن» و صحیفه سجادیه به عنوان «اخت القران» و قرآن در منازل، گفت: اگر درخانه‌ای قرآن نباشد چنین خانه‌ای مورد قبول فرشتگان نیست و اگر درخانه‌ای نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نباشد خانه کاملی نیست.

وی در ادامه انتخاب خانه‌ای که در آن چهارشهید، محسن، جواد، علی اصغرو محمد رضا بارفروش تربیت و پرورش داده شده است به عنوان نخستین خانه نهج البلاغه در کاشان و کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: ما در اسلام از برکت شهادت برخوردار هستیم و بیش از اینکه مدیون پدران شهدا باشیم مدیون مادران شهدا هستیم که چنین فرزندانی را در دامان خود تربیت کردند و به معراج رفتند.

زیرساخت‌های کانون نهج البلاغه کشور در کاشان بنا شود

آیت الله سلیمانی با اشاره به انتخاب کاشان به مدت دو سال به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور ابراز امیدواری کرد طی مدت دو سال پایتختی کاشان، زیرساخت‌های کانون نهج البلاغه کشور در کاشان بنا شود.

وی افزود: این هنرمردم کاشان است که از دو سال پایتختی نهج البلاغه کاشان که فرصت طلایی برای کاشانی‌ها است بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیرمؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان نیز ابتدای این مراسم گفت: مؤسسه امیرالمومین (ع) کاشان طی ۱۷ سال تلاش شبانه روزی موفق به تربیت بیش از ۵۰ حافظ کل نهج البلاغه شد و شاگردانی از کشور‌های پاکستان، هندوستان، اندونزی و دیگر کشور‌های اسلامی موفق به حفظ قرآن و نهج البلاغه شدند.

وی راه اندازی طرح مردمی خانه‌های نهج البلاغه در کاشان و سپس در سراسر کشور را با هدف بومی سازی نهج البلاغه و انس بیشترمردم با نهج البلاغه دانست و ابراز داشت: نهج البلاغه فوق کلام مخلوق در پرتو کلام خالق است به طوریکه جورج جرداق مسیحی چنان جذب آن می‌شود که بیش از ۲۰۰ بار نهج البلاغه را مطالعه می‌کند.

در کاشان و سراسر کشور در هر محله‌ای یک خانه نهج البلاغه معرفی می‌شود

مدیرمؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان ادامه داد: تلاش می‌شود تا با راه اندازی طرح مردمی خانه‌های نهج البلاغه جاذبه کلام امیرمومنان (ع) بیش از پیش در جامعه ترویج شود، از این رو در کاشان و سراسر کشور در هر محله‌ای یک خانه نهج البلاغه معرفی می‌شود.

حجت الاسلام حسن زاده ابرازامیدواری کرد همانگونه که درس‌هایی ازنهج البلاغه به مدت ۸ دقیقه بین دو نماز در مساجد کاشان راه اندازی شد، با اجرای طرح مردمی خانه‌های نهج البلاغه، ترویج نهج البلاغه نیز ازمحلات کاشان و سپس در سراسر کشور آغاز شود.

وی افزود: انتخاب خانه شهیدان بارفروش به عنوان نخستین خانه مردمی نهج البلاغه می‌تواند به عنوان الگویی برای راه اندازی خانه مردمی نهج البلاغه در دیگر محلات کاشان و درسراسر کشور باشد.

لازم به ذکراست، شهیدان محسن و جواد بارفروش درعملیات کربلای ۵ به شهادت رسیدند، شهید علی اصغر سال ۶۷ در تک دشمن و در منطقه فاو به شهادت رسید، شهید محمدرضا بارفروش در عملیات محرم جانباز ۷۰ درصد شد در سال ۷۶ شهادت رسید، شهیدان بارفروش در کاشان تنها خانواده چهار شهیده در استان اصفهان است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
چه اقدام ابتکاری و قشنگی.
دردو بر مؤسسه امیرالمومین (ع) کاشان
0
0