۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۷۹۳۰۰

مراسم اعتکاف در پاکستان به خاطر کرونا لغو شد

مراسم اعتکاف در پاکستان به خاطر کرونا لغو شد
بزرگترین مراسم اعتکاف در شهر لاهور پاکستان به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا در سراسر کشور لغو شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، روحانیون بزرگ  اهل سنت پاکستان اعلام کردند که بعلت شیوع موج جدید ویروس منحوس کرونا، امسال مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد.

مولانا فضل الرحیم مدیر جامعه اشرفیه پاکستان با بیان این که اعتکاف در ماه مبارک رمضان جزو سنت حسنه پیامبر اسلام(ص) است اما با توجه به شیوع ویروس مرگبار کرونا نجات جان انسان ها بر این سنت مقدم است، گفت: بخاطر مراعات پروتکل های بهداشتی و توصیه های کارشناسان بهداشت، مراسم اعتکاف عمومی برگزار نخواهد شد، فقط چهار الی پنج نفر در مسجد معتکف خواهند شد.

دکتر راغب نعیمی مدیر جامعه نعیمه لاهور پاکستان نیز با تاکید به این که مانند سال گذشته امسال نیز فقط افراد معدود و محدودی معتکف خواهند شد و به توصیه های بهداشتی پزشکان عمل خواهد شد، اظهار داشت: کودکان، بزرگسالان و افراد مریض در اعتکاف شرکت نکنند.

جنبش منهاج القرآن پاکستان یکی از نهادهای بزرگ اهل سنت این کشور نیز با اعلام این خبر که امسال بعلت شدت کرونا در کشور مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد، از علاقه مندان اعتکاف خواست: در خانه های خود معتکف شوند و هزینه های اعتکاف را در راه کمک به فقرا و نیازمندان صرف کنند و نیز می توانند این هزینه ها را صرف واکسیناسیون فقرا و نیازمندان کنند.

آصف اعجاز سخنگوی اداره اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب پاکستان نیز با اعلام این که با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور امسال در مساجد، مسجد جامع داتا دربار، بادشاهی مسجد و مسجد وزیر خان مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد، گفت: در تمام این مراکز افراد معدود و محدودی با مراعات پروتکل های کامل بهداشتی معتکف خواهند شد.

یاد آوری می شود که در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان صدها هزار مسلمانان اهل سنت پاکستان در مساجد این کشور معتکف می شوند، اما با توجه به شدت گرفتن بیماری کرونا این مراسم توسط دولت و با هماهنگی متولیان مراکز دینی لغو شده است./988/

ارسال نظرات