۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۶۷۹۳۰۹
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

مردم از اجتماع و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند

مردم از اجتماع و دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند
حجت الاسلام دومکی وضعیت امنیت در پاکستان را تاسف برانگیز خواند و گفت: عدم مراعات پروتکل های بهداشتی عامل افزایش مرگ و میر کرونا است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با اظهر اکرام معاون بازرس کل پلیس کویته پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دومکی در این دیدار وضعیت امنیت در پاکستان را تاسف برانگیز خواند و گفت: با توجه به گسترش عملیات تروریستی در اقصی نقاط کشور، برای حوزه های علمیه و شخصیت ها دینی، اقدامات امنیتی مناسب انجام شود.

وی با بیان این که مراسم عزاداری در روزهای شهادت امیرمومنان علی علیه السلام و دسته عزاداری در ۲۱ رمضان المبارک به همین مناسبت، نشانه علاقه مردم از خانواده پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت اطهار علیهم السلام است، اظهار داشت: به شرط مراعات پروتکل های بهداشتی اجازه برگزاری مراسم عزاداری، داده شود.

این روحانی پاکستانی بخاطر اهمال کاری مردم در مراعات پروتکل های بهداشتی کرونا ابراز تاسف کرد و گفت: شدت گرفتن موج سوم کرونا نیازمند این است که مردم از اجتماع در مراکز خرید، اماکن عمومی و دورهمی های خانوادگی اجتناب کنند.

اظهر اکرام معاون بازرس کل پلیس کویته پاکستان نیز در این دیدار با تاکید به این که وضیعت کرونا در کشور جدی و خطرناک است، ابراز داشت: آمارهای افزایش مرگ و میر در کشورهای همسایه نشانگر این است که مردم هنوز هم توصیه های پزشکان و کارشناسان بهداشت را جدی نگرفته اند.

وی عدم مراعات پروتکل های بهداشتی توسط مردم را تاسف برانگیز دانست و تاکید کرد: کرونا در کشور به حد خطرناک رسیده است، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی در اجتماعات مذهبی لازم و ضروری است.

در آخر این دیدار حجت الاسلام مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان به اظهر اکرام معاون بازرس کل پلیس کویته پاکستان، کتاب تاریخ و سیره حضرت امام حسین علیه السلام را هدیه کرد./988/

ارسال نظرات