۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۶۷۹۳۲۱

داشتن روحیه جهادی و انقلابی باعث جهش در تولیدات می شود

داشتن روحیه جهادی و انقلابی باعث جهش در تولیدات می شود
آیت الله رجبی گفت: داشتن روحیه جهادی و انقلابی باعث جهش در تولیدات می شود و با این روحیه کارها با سرعت بیشتر محقق می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نرم‌افزار تفاسیر طبری و صافی امروز هشتم اردیبهشت ماه با حضور آیت‌الله رجبی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مرکز کامپیوتری نور رونمایی شد.

آیت الله رجبی در این مراسم با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مشخصه ای که برای ماه مبارک رمضان در قرآن شمرده شده این است که قرآن در این ماه نازل شده است.

وی در ادامه گفت: قرآن کریم برای روزه این ماه سه هدف را معرفی می کند و آن عبارت است از: لعلکم تتقون ما در سایه روزه به تقوا دست پیدا کنیم، دوم لعلکم تشکرون برای شکر نعمت و سوم هم لتکبروا الله علی ما هداکم این ماه، ماهی است که قرآن در آن نازل شده برای هدایت بشریت.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: هر نوع کاری که بر روی قرآن انجام شود دارای عظمت است مثل کاری که اینجا انجام شده است.

وی در ادامه افزود: اهمیت آن به خاطر این است که قرآن تنها اثر مستقیمی بوده که از خداوند آمده و نشان دهنده راه و رسم زندگی انسان می باشد، آن عظمت خدا به کتابش سرایت می کند و عظمت این کتاب به کاری که روی این کتاب انجام می شود سرایت می کند به خصوص کارهای علمی که روی آن انجام می شود.

آیت الله رجبی گفت: کار روی قرآن بسیار ارزشمند است و کسانی که در این مجموعه کار می کنند قدر آن را بدانند و از اینکه توفیق کار در چنین جایی را دارند شکر الهی را بجا آورند که باعث موفقیت در کارهای آنها می شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: باید توجه ویژه ای به بخش نرم افزار تولیدی شود و این کارها قابلیت شرکت در جشنواره ها را دارد،  خدمتی که این کارها می کند، قابل وصف نیست.

وی در ادامه افزود: نرم افزارهایی که ساخته می شود از اهمیت خاصی برخوردار است و در خود دقت، سرعت دستیابی، توسعه های کمی و تنوع داده های علمی را شامل می شود.

داشتن روحیه جهادی و انقلابی باعث جهش در تولیدات می شود

آیت الله رجبی گفت: این نرم افزار خدمت بزرگی به محققان قرآن پژوه می کند و تنوع داده هایی که در آن وجود دارد به صورت کیفی بوده و ارتقاء معرفتی در حوزه های قرآنی را سبب می شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: این نرم افزار ارتقاء تحقیقات قرآن پژوهی و دینی را فراهم می کند و کیفیت کارها و سطح کارها را بالا می رود.

وی با اشاره به فعالیت های هوش مصنوعی گفت: ما باید از این عرصه و از قافله علوم عقب نمانیم و اسلام نگاه به حرکتی تمدنی دارد و آن حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است.

آیت الله رجبی گفت: ما وقتی در عرصه فضای مجازی جدیت نداشتیم، دیدیم که چقدر عقب افتادیم و چقدر آسیب دیدیم، سهل انگاری و نبود عظم جدی باعث چنین عقب افتادگی شد.

وی اظهار داشت: داشتن روحیه جهادی و انقلابی باعث جهش در تولیدات می شود و با این روحیه کارها با سرعت بیشتر محقق می شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به کارهای علامه مصباح یزدی گفت: علامه مصباح یزدی می فرمودند که ما هر جا کار مخلصانه کردیم فوق آنچکه تصور، آمال و آرزوی ما بود محقق شد.

وی در ادامه بیان داشت: کار برای رضای خدا هم ماندگار می شود و همه هستی به کار می آید تا انجام شود و انسان بهتر است که در کارها این را مد نظر داشته باشد.

آیت الله رجبی در پایان گفت: توسل به اهل بیت(ع) را فراموش نکنید من متعدد به یاد دارم که کارهایی در مؤسسه به مشکل می خورد و بحران می شد، ولی با توسل به اهل بیت(ع) آن مشکل حل می شد.

ارسال نظرات