۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۹۳۲۵

پویش همگانی خدمت امری ضروری در جامعه اسلامی

پویش همگانی خدمت امری ضروری در جامعه اسلامی
حجت الاسلام فرحزاد گفت: پویش همگانی خدمت به بندگان خداوند و حمایت از مستمندان امری ضروری در جامعه اسلامی است و باید مکان‌های خدمت‌رسانی در جامعه بیشتر شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: امام حسن علیه‌السلام جایگاه ویژه‌ای میان خاندان عصمت و طهارت دارند که اولین فرزند و سبط اکبر هستند و نبی گرامی اسلام علاقه وافری به این مولود با برکت داشتند.

وی افزود: مظلومیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بسیار زیاد است و باید تلاش شود نام حضرت و یاد امام بیشتر ترویج و سیره رفتاری و عملی حضرت در جامعه معرفی و گسترش داده شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام حسن علیه‌السلام کریم اهل‌بیت(ع) و مظهر کرامت و بزرگواری هستند و بر اساس روایت معنای کریم بودن این است که تا شخص مقابل درخواست نکرده است شخص کریم ببخشد.

حجت الاسلام فرحزاد تأکید کرد: اخلاق و رفتار اهل‌بیت(ع) مقابل ارباب‌رجوع و مستمندان قابل الگو گیری در جامعه است و باید مواظب باشیم عزت‌نفس و کرامت انسان‌ها دچار خدشه نشود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: امام حسن مجتبی علیه‌السلام طی عمر مبارک خودشان چندین بار اموال خود را با فقرا تقسیم کردند؛ در شرایط امروز جامعه ثروتمندان باید به فکر فقرای اقوام و نزدیکان خود باشند.

وی در ادامه گفت: پویش همگانی خدمت به بندگان خداوند و حمایت از مستمندان امری ضروری در جامعه اسلامی است و باید مکان‌های خدمت‌رسانی و اطعام مستمندان در جامعه بیشتر شود.

حجت الاسلام فرحزاد تأکید کرد: یکی دیگر از صفات ویژه امام حسن علیه‌السلام حلیم بودن حضرت است که قابل الگو گیری در جامعه امروزی است، باید آستانه تحمل خود را در زندگی بالا ببریم و بردباری و حلم خود را بیشتر کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
سلام بر امام حسن
0
0