۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۷۹۳۲۹
مدیر حوزه علمیه لرستان:

انتخاب اصلح، لازمه رشد و پیشرفت کشور است

انتخاب اصلح، لازمه رشد و پیشرفت کشور است
لرستان - حجت الاسلام عبداللهی با بیان شاخصه های فرد اصلح گفت: انتخاب اصلح لازمه رشد و پیشرفت کشور در زمینه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احد عبداللهی، ظهر امروز در برگزاری نشست بصیرتی بین اساتید حوزه علمیه خاهران لرستان که با هدف ارتقا سطح علمی و تربیتی خواهران، به صورت استانی و با موضوع شاخص های انتخاب اصلح و نرمش قهرمانانه در سیره امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: در صلح و نرمش قهرمانانه امام حسن (ع) بایدها و نبایدها و مصالح عمومی جهت حفظ اسلام مورد نظر قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه هدف از نرمش در مقابل معاویه، حفظ نظام اسلامی بود، افزود: در نرمش قهرمانانه و جلب رضایت استکبار و دشمن اسلامی مد نظر نیست، بلکه هدف اصلی حفظ عزت و حفظ آرمان‌های انقلاب و پیشبرد اهداف اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل امروز کشور، ورود به مذاکره با غرب به معنای کرنش در مقابل غرب و استکبار جهانی نمی باشد.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه به عوامل نرمش قهرمانانه امام حسن (ع) پرداخت و عنوان داشت: سیاست‌های خارجی و سیاست‌های داخلی حاکم بر جامعه باعث صلح و این نرمش در زمان امام شد و عدم بصیرت عوام و خیانت خاص راهی جز نرمش قهرمانانه برای امام باقی نگذاشته بود.

وی بیان داشت: امام حسن مجتبی (ع) جهت حفظ اهداف اسلامی و صیانت از اسلام و شیعیان مفادی را در صلح مدنظر قرار دادند، که طبق دستور اسلام و سیره پیامبر باید حکومت شود و بعد از معاویه حکومت به حضرت برگردد، بدعت ها در مورد مقام امیرالمومنین (ع) برداشته شود، و امنیت مردم و جان شیعیان و همه سکنه عراق شام و حجاز برقرار گردد و با این مفادی که حضرت در صلح قرار دادند اصول و آرمان های اسلامی را محافظت نمودند.

افضلیت از شاخصه های انتخاب اصلح است

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند هر کسی که در بین قوم خودش انسان فاضل تری باشد و او را مقدم بر خود نکند، به خدا و رسول و مومنین خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه افضلیت یکی از شاخص‌های انتخاب اصلح است، گفت: در جای دیگر حضرت فرمودند: علما حاکمان بر مردم هستند، یعنی در انتخاب فرد باید عالم بودن را مد نظر قرار داد و در انتخاب اصلح باید افرادی را انتخاب کرد که مبانی اسلام را قبول داشته باشند و انقلابی باشند و بتوانند رسالت اصلی خود را که رساندن مردم به قرب الهی است انجام دهند.

اصلح کسی است که به استقلال کشور پایبند باشد

مدیر حوزه علمیه لرستان پایبندی به استقلال کشور را شاخصه دیگر انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: فردی را انتخاب کنیم که به استقلال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور پایبند باشد و نسبت به تمدن سازی و ایجاد و تقویت سبک زندگی اسلامی و اجرای این سبک در جامعه دغدغه مند باشد.

وی عنوان کرد: دولت مردان در حکومت دینی باید نسبت به اخلاق محوری در جامعه کوشا باشند.

حجت‌الاسلام عبداللهی تصریح کرد: دقت در انتخاب اصلح در مسائل کشوری، فردی و اجتماعی باعث پیشرفت، رشد و تعالی جامعه می‌شود.

وی بیان داشت: کسی را انتخاب کنیم که نسبت به دشمنان انقلاب و اسلام حساس باشد و به دشمنان انقلاب و اسلام خوشبین نباشد، همانطور که امام حسن (ع) خوش‌بین نبودند و آنچه را که مد نظرشان بود در نرمش قهرمانانه و در صلح نامه نوشتند و باید ها و نباید های اسلامی را مدنظر قرار دادند./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات