۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۷۹۳۳۴
نماینده ولی فقیه درکاشان:

شهید مطهری الگوی بزرگ معلمان است

شهید مطهری الگوی بزرگ معلمان است
اصفهان - نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تصور بی نیازی از علم ابتدای جهل و نادانی است، چرا که علم سرمایه فردی و ملی نیست، بلکه سرمایه جهانی و بشری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم هفته معلم و شهادت آیت الله مطهری و هفته عقیدتی در تجلیل از مربیان عقیدتی که درناحیه مقاومت سپاه کاشان برگزار شد وگفت: شهید والا مقام مطهری یک معلم تمام عیارالهی بود.

وی شهید مطهری را دارای ویژگی‌های علمی بسیاری در بین اساتید دانست و افزود: به فرمایش آیت الله جوادی آملی شهید مطهری یک ویژگی خاصی نیزداشت و او تنها به صفت خالقیت خدا دست نرسیده بود، بلکه به صفت فاطریت خدا هم رسیده بود و نوآور علمی بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان نوآوری در علم را از مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و اظهارداشت: شهید مطهری در آن دوره با استفاده از آیات و روایات و کتاب و سنت توانست نوآوری علمی ابداع و خلق دانش داشته باشد.

آیت الله سلیمانی شهید مطهری را الگوی جامعه بزرگ معلم کشور دانست و گفت: مراسم امروز نیز برای تجلیل از عالم و معلم و متعلم است و مناسبت‌ها از جمله ۱۲ اردیبهشت تنها برای تکریم و تجلیل ازعلامه شهید مطهری نیست، بلکه آموزش عملی است.

وی ادامه داد: عطش علمی شهید مطهری سبب شد تا از حوزه علمیه مشهد به حوزه علمیه اصفهان و سپس به قم برود و نزد امام خمینی (ره) رفته و علم امام چنان او را سیراب کرد که آنچه را که نیاز داشت نزد امام خمینی (ره) آموخت.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید براینکه همه نیازمند به تحصیل علم هستند، گفت: تصور بی نیازی از علم ابتدای جهل و نادانی است، چرا که علم سرمایه فردی و ملی نیست، بلکه سرمایه جهانی و بشری است.

آیت الله سلیمانی علم را سرمایه عمومی دانست و با اشاره به اینکه علم سرمایه شخصی نیست ابراز داشت: انسان در هر مقام و جایگاهی که باشد درکسب علم باید متواضع باشد و شاگرد همیشه باید نسبت به استاد رعایت ادب را داشته باشد.

وی افزود: علم در هیچ دوره‌ای به نهایت نخواهد رسید و تفسیر قرآن هیچگاه به انتها نمی‌رسد و هیچ زمانی تاریخ بشری به مرز نهایی علم نخواهد رسید چرا که باب علم در زمان ظهور امام عصرگشوده خواهد شد، اما ما امروز باید زمینه تحصیل و مطالعه و تحصیل علوم را برای خود فراهم کنیم./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات