۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۷۹۳۶۲
ادامه دامنه حواشی انتشار یک صوت؛

جابه‌جایی‌های پرزیدنت و فرار از پاسخگویی

جابه‌جایی‌های پرزیدنت و فرار از پاسخگویی
همیشه با فرارهای رو به جلوی روحانی در جایگاه‌های مختلفی روبرو هستیم، این بار نیز او به جای پاسخگویی بابت محتوای صوت ظریف، به جابه‌جایی‌های صوری و ظاهری بسنده کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همانطور که دولت حاضر تبحر خاصی در طفره رفتن از پاسخگویی به مردم دارد و همیشه با فرارهای رو به جلوی حسن روحانی در جایگاه‌های مختلفی روبرو هستیم، این بار نیز دولت به جای پاسخگویی بابت مطالب و محتوای صوت منتشر شده از ظریف، به جابه‌جایی‌های صوری و ظاهری می‌پردازد که احتمالاً این‌ها عملیات‌های ایذایی اتاق فکر دولت برای گمراه ساختن اذهان باشد.

حال وزیر کار سابق دولت تدبیر و امید که خود از امنیتی ترین چهره های کابینه دولت روحانی است و مدتی نیز تصدی وزارت کار را به عهده داشته از سوی روحانی با حفظ سمت جایگزین حسام الدین آشنا در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری شده است.

از جابه‌جایی‌های پرزیدنت تا سکوت یکساله مجلس برای کم‌کاری‌ها

او که به دلیل عملکردش یک بار از سوی مجلس استیضاح شد حالا علاوه بر سخنگویی دولت می خواهد ادامه فعالیت حسام الدین آشنا را در ریاست جمهوری و دولت دنبال کند و البته معلوم نیست رییس جمهور چه جایگاهی را برای آشنای کابینه در نظر گرفته است.

البته این اقدام دولت نوعی فرار از پاسخگویی و پاک کردن صورت مسأله است؛ با رفتن آشنا و آمدن عباد چه اتفاقی قرار است بیفتد. آیا قرار است جلوی نشتی ها گرفته شود یا این جابجایی بازی بیش نیست؟ برای آشنا چه سناریویی چیده شده و او قرار است چه پروژه ای را در آستانه انتخابات دست بگیرد؟! آیا ظریف های بیشتری قرار است به قتلگاه بروند؟

از جابه‌جایی‌های پرزیدنت تا سکوت یکساله مجلس برای کم‌کاری‌ها

حالا با افتضاح عیان شده و کناره گیری مسؤول اصلی این رسوایی شاید عده ای در دولت بخواهند ماجرا را تمام شده تلقی کنند و با عملیات روانی آشناها زمین بازی را تغییر دهند همین مسأله لزوم هوشیاری دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و نیز قوه قضائیه را بیش از پیش طلب می کند. از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مربوطه نیز توقع می رود این مسأله را به جد پیگیری و نتیجه را به افکار عمومی اطلاع دهند.

از طرفی از قوه قضائیه انتظار می رود که با توجه به قاعده فقهی «سبب اقوی از مباشر» است؛ در مواردی از این دست سراغ مسببان و کسانی که صحنه گردانان واقعی این رسوایی ها هستند، برود و تنها به برخورد احتمالی با مباشران اکتفا نکند.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
همین طور ادامه بدید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
محاکمه #ظریف و باند طراح و نشر دهند مصاحبه امنیت ستیزانه او نیازمند ورود نهادهای قانونی خاصه قوه قضاییه و مجلس است.
1
0