۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۷۹۳۶۶
حجت الاسلام والمسلمین گرجیان در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

استعفای آشنا؛ فرار از پاسخگویی و پاک کردن صورت مسأله

استعفای آشنا؛ فرار از پاسخگویی و پاک کردن صورت مسأله
استاد حوزه استعفای آشنا از ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را پاک کردن صورت مسأله دانست و گفت: دستگیر شدگان فتنه ۸۸ درصدد تحریف تاریخ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به مسأله استعفای حسام الدین آشنا از ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، سناریوهای مطرح شده در مورد انتشار صورت آقای ظریف را مورد توجه قرار داد و گفت: فرار از پاسخگویی، توجیه کم کاری ها و ناکارآمدی ها و حذف ظریف از چرخه انتخابات از سناریوهای مطرح شده در این خصوص است.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ» ادامه داد: تحلیل دیگری که می توان برای این موضوع ارائه داد این است که خدای متعال اسرار برخی دولتمردان و اندیشه های درونی آنها نسبت به سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی را برای عموم مردم آشکار کرده است.

ت/استعفای آشنا؛ فرار از پاسخگویی و پاک کردن صورت مسأله

چگونه یک فایل محرمانه از یک نهاد امنیتی به سرقت رفت؟

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با ابراز تأسف از اینکه چگونه فایل صوتی ظریف از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری که یک نهاد امنیتی محسوب می شود، با وجود نیروهای امنیتی و آقای حسام الدین آشنا که خودش نیز فردی امنیتی به حساب می آید به سرقت رفته است، تصریح کرد: رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و سخنگوی دولت از ابتدای انتشار فایل صوتی ظریف همواره تأکید دارند که سارق این فایل صوتی باید پیدا شود؛ آیا هم اکنون بحث سرقت این فایل صوتی مهم است؟(که البته مهم هم هست) یا این که شخصی در تراز وزارت امور خارجه و مراکز حساس و تصمیم ساز، سخنانی با محاسبات غلط بر زبان جاری کند و دوگانه «میدان – دیپلماسی» را مطرح کند؟

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: چطور می شود رییس جمهور مملکت، فردی را در رأس وزارت امور خارجه قرار دهد که این مقدار خطای محاسباتی دارد؟

وی لزوم برخورد قوه قضائیه و نهادهای امنیتی با کسانی که فایل صوتی آقای ظریف را در اختیار دشمنان قرار داده اند را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع با مباشران و مسببان این قضیه، تصریح کرد: قوه قضائیه و نیروهای امنیتی باید این سؤال را مطرح کنند که از کجا معلوم سایر اسناد محرمانه کشور از طریق نفوذی ها در اختیار رسانه های معاند و مراکز جاسوسی قرار نگیرد؟

ت/استعفای آشنا؛ فرار از پاسخگویی و پاک کردن صورت مسأله

استعفای آشنا؛ فرار از پاسخگویی و پاک کردن صورت مسأله

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان استعفای حسام الدین آشنا از ریاست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری را پاک کردن صورت مسأله دانست و تأکید کرد: استعفای آشنا به منزله پاک کردن صورت مسأله است؛ اگر وی مقصر است که باید محاکمه شود و اگر مقصر نیست چرا استعفا داده است؟ پرواضح است که فشار افکار عمومی سبب شده رییس جمهور یک شخص را از ریاست این مرکز برداشته و شخص دیگری که او هم یک نیروی امنیتی است را در این سمت قرار دهد؛ آیا پاسخگویی کسی که با اعمال خود جامعه را در آستانه انتخابات دچار التهاب کرده و مردم را مأیوس ساخته است با استعفا دادن تمام می شود؟

دستگیر شدگان فتنه 88 درصدد تحریف تاریخ هستند

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مصاحبه با آقای ظریف را دستگیر شدگان فتنه 88 مثل سعید لیلاز انجام داده اند و آیا این افراد می خواهند برای ما تاریخ را روایت کنند؟ بدون شک این افرد می خواهند تاریخ تحریف شده را برای مردم به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه امروز برخی دولتمران درصدد آدرس غلط دادن به مردم هستند، گفت: شکی نداریم که جریانی در کشور می خواهد سردار دل ها را ترور شخصیتی کرده و جای شهید و جلاد را عوض کند؛ این جریان می خواهد بگوید اگر برجام ثمر نداد، مشکلات معیشتی حل نشد، ازدواج جوانان آسان نشد و اوضاع بورس به هم ریخت، مقصرش سردار شهید سلیمانی بوده و همه ناکارآمدی ها را گردن این مرد میدان و مرد خدا بیاندازند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
تحلیل قشنگی بود.
1
0
بهرام از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کی فک میکرد آشنا یه ماه به انتخابات اینجوری رسوا بشه
1
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
با سلام بر جناب حسام الدین آشنا ،عرض میکنم : ای حسام الدین چرا رفتی کنار _ گر مفید بودی بقدر یک چنار؟ __ چون که مرسوم است گه بیرون کنند __گاه با چون و گهی بیچون کنند __ زان تو بی چون بوده یا بچون؟__هر کدام باشد بده شرحش بِرون ( بِرون =با سبب) .
0
0