۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۷۹۳۷۰

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰|قیمت طلا، سکه و دلار

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰|قیمت طلا، سکه و دلار
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۸۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۲/۰۹

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم 988 هزار تومان، قیمت دلار 23 هزار و 600 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 9 میلیون و 950 هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 9 میلیون و 800 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 450 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 950 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم 988 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 318 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 283 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

 گفتنی است،‌ به دلیل موج جدید کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران، بازار طلا و جواهر تهران نیز به مدت 2 هفته تعطیل اعلام شده است؛ قیمت های درج شده در این خبر نیز با استناد به نرخ های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 23 هزار و 600 تومان، قیمت یورو 28 هزار و 500 تومان و درهم امارات  6 هزار و  500 تومان اعلام شده است.

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته بازان،‌ قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و ... باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است.

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می شود،‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می کند.

به گزارش تسنیم،‌ در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل ثابت مانده است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 23 هزار و 237 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 22 هزار و 777 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 27 هزار و 977 تومان و قیمت خرید یورو نیز 27 هزار و 423 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

 

خانه‌های ۱ میلیارد تومانی در صدر معاملات مسکن فروردین ماه

بررسی جدیدترین گزارش منتشر شده از بازار مسکن حاکی از آن است در فروردین امسال واحدهای مسکونی با ارزش 500 تا یک میلیارد تومان با سهم 22.5 درصدی بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده است.

واحدهای دارای ارزش یک میلیارد تا 1.5 میلیارد تومان و 1.5 تا 2 میلیارد تومان به ترتیب با سهم 16.7 و 11 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

در مجموع طی اولین ماه سال جاری 53.1 درصد از معاملات مربوط به واحدهای با ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش تسنیم، در فروردین امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با 3.1 درصد کاهش نسبت به اسفندماه سال گذشته به 29 میلیون و 322 هزار تومان رسید.

در ماه گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران 66 میلیون و 802 هزار تومان،‌منطقه 2 بالغ بر 46 میلیون و 62 هزار تومان و در منطقه 3 نیز 56 ملیون و 512 میلیون تومان بود.

کمترین متوسط قیمت نیز با 13 میلیون و 445 هزار تومان متعلق به منطقه 18 بوده است.

بیشترین معامله انجام شده در ماه مورد اشاره با 296 فقره مربوط به منطقه 5 و کمترین معامله نیز با 15 فقره برای منطقه 19 بوده است.

 

یارانه معیشتی امشب واریز می شود

هجدهمین مرحله یارانه معیشتی مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری به جهت مصادف شدن با روز جمعه، یک روز زودتر از موعد مقرر هر ماه و امروز پنج‌شنبه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۲۴:۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

گفتنی است؛ پنجمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.

 

۱۹ خرداد؛ آخرین مهلت برای ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان

از امروز نهم اردیبهشت ماه مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرستان خانوار به اتمام رسیده و تمامی سرپرستان خانوار می‌توانند تا ۱۹ خرداد بدون هیچ شرطی در سامانه املاک و اسکان ثبت نام داشته باشند.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات