۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۷۹۳۹۱
به صورت مجازی؛

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله امینی در قم برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله امینی در قم برگزار شد
مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله امینی به صورت مجازی و با سخنرانی حجت الاسلام نواب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نخستین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله ابراهیم امینی امشب به صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گوشه هایی از شخصیت علمی، انقلابی و معنوی ایشان را مورد تبیین قرار داد.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه آیت الله امینی در همه پست ها و سمت های خود «ناصح امین» برای همگان به شمار می رفت، ایشان را امین امام و رهبری، مجلس خبرگان، جامعه مدرسین و همه جامعه دانست و بیان کرد: ایشان چون اهل عمل بود، ساده و پاک زندگی می کرد و وامدار کسی نبود و صراحت لهجه بی نظیری داشت.

حجت الاسلام نواب خاطرنشان کرد: آیت الله امینی سیاست را با تدبیر، عقلانیت و دفاع از مظلوم همراه کرده که در رابطه با مسأله «قائم مقام» پیش آمده بود، با همه وجود از کیان امام امت دفاع کرد و به عنوان «ناصح امین» به آقای منتظری تذکرات لازم را می داد.

دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان با اشاره به ساده زیستی مرحوم آیت الله امینی ابراز کرد: ایشان به اندازه یک دینار با بیت المال ارتباط برقرار نکرد؛ بعد از انقلاب نیز همان وسایل و خانه قبل از انقلاب را داشت و بعد از انقلاب هیچ چیزی به زندگی اش اضافه نشد./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
رحمه الله
1
0