۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۷۹۴۱۸
امام جمعه مسجد جامع سکردو بلتستان پاکستان:

شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس وظیفه ای دینی است

شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس وظیفه ای دینی است
حجت الاسلام والمسلمین جعفری روزجهانی قدس را روز اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی دانست و گفت: شرکت درراهپیمایی روز جهانی قدس وظیفه دینی و همگانی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد حسن جعفری امام جمعه مسجد جامع سکردو بلتستان پاکستان در خطبه های نماز جمعه این هفته، از تمایل بن سلمان برای برقراری روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

وی با بیان این که سخنان سازنده ولی عهده عربستان سعودی در حق جمهوری اسلامی ایران، گامی مثبت شمار می رود، اظهار داشت: ارتباط دوستانه بین این دو کشور مهم اسلامی می تواند توطئه ها و نقشه های شوم آمریکا و اسرائیل را در منطقه خنثی کند.

این روحانی پاکستانی وضیعت کشورهای همسایه را بخاطر شیوع ویروس منحوس کرونا اسفبار دانست و تاکید کرد: کرونا را جدی بگیرید و از اجتماعات، دورهمی ها و خروج غیر ضروری پرهیز کنید.

وی افزود: هر روز برای سلامتی خودتان و خانواده تان صدقه بدهید و در این ماه مبارک از خداوند متعال برای نجات بشریت و ظهور آقا امام زمان(عج) دعا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در دومین خطبه های جمعه خود با استناد به روایتی از حضرت امام جعفر صادق علیه گفت: کسانیکه اول صبح بیدار می شوند به سه دسته اند، اول کسانی اند که دنبال ثواب اند، این افراد دنبال عبادت الهی، اعمال نیک، تهجد، تلاوت قران کریم و نماز صبح اول وقت هستند، دوم کسانی اند که دنبال گناه اند، آنان رهروان راه شیطان اند، و سوم کسانی اند که نه به دنبال ثواب و نه به دنبال گناه اند یعنی هدفی برای زندگی خود ندارند.

وی از دولت پاکستان خواست که به احترام ماه مبارک رمضان پارتی ها و باشگاه های شبانه را که مرکز گناه و فساد اند، تعطیل کند، و کسانیکه در این ماه به جای عبادت و تلاوت قران کریم، دنبال فساد و گناه می گردند، تنبیه کند.

این مبلغ شیعه پاکستانی در آخر با تاکید به این که راهپمایی و مراسم روز جهانی قدس توسط انجمن امامیه سکردو بلتستان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، گفت: این مراسم و راهپیمایی که اعلام انزجار با جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی است، از اهمیت ویژه ای برخودار است، همه بعنوان یک فریضه دینی در این شرکت کنید./988/

ارسال نظرات