۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۷۹۴۱۹
امام جمعه شهر کراچی پاکستان:

آزادی قدس شریف نزدیک است

آزادی قدس شریف نزدیک است
حجت الاسلام والمسلمین میثمی در خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید به آزادی فلسطین از پنجه های خونین صهیونیسیم گفت: فلسطین پاره تن اسلام است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شبیر میثمی امام جمعه مسجد بقیۃ الله کراچی پاکستان در خطبه های نمازجمعه این هفته، سیاست های سازنده عربستان سعودی در حق جمهوری اسلامی ایران را گامی مثبت و قابل تحسین دانست.

وی با بیان این که رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه حضرت آیت الله سید علی خامنه ای دام ظله همواره بر اتحاد جهان اسلام تاکید داشته اند و آنرا رمز پیروزی جهان اسلام در برابر قدرت ها زورگو می دانند، گفت: اگر مسلمانان جهان متحد شوند و برسکوی واحد قرار گیرند، به کشورهای قدرتمند همچون روسیه و چین نیازی نخواهند داشت.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که فقط اتحاد اسلامی می تواند پاره تن جهان اسلام، فلسطین را از پنجه های خونین صهیونیسیم جهانی آزاد کند، اظهار داشت: طبق آیت شریفه ۲۹ سوره فتح "أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ" مسلمانان نیز باهم دیگر مهربان و با کفار سختگیر باشند.

وی با تحلیل به بازگشت نیروی های آمریکایی از افغانستان و درخواست آمریکایی ها از پاکستان برای استقرار پایگاه هوایی شان در خاک کشور، گفت: پاکستان با زمان حساسی روبرو است، کوچکترین اشتباه و تصمیم غلط می تواند اثر ماندگار و طولانی مدت برای کشور داشته باشد، پاکستان در این مسئله یا بی طرف باشد یا به همراه افغانستان، آمریکا و طالبان بنشییند و با گفتگو مسائل را حل و فصل کند.

عضو سازمان حوزه های علمیه شیعه پاکستان در دومین خطبه های جمعه خود به مقدار و مصادیق فطریه پرداخت و ابراز داشت: فطریه را می توان قبل از رویت هلال عید الفطر بعنوان قرض ادا کرد، سپس در شب عید الفطر نیت پرداخت فطریه کنید.

وی افزود: فطریه را اول به نیازمندان خانواده، فامیل و یا نیازمندانی که در شهر شما اند بدهید سپس به شهرهای دیگر بفرستید./988/

ارسال نظرات