۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۴۲۱
سخنران حرم حضرت معصومه بیان کرد؛

رفع مشکلات مردم سبب رحمت الهی است

رفع مشکلات مردم سبب رحمت الهی است
جتا الاسلام رفیعی گفت: رفع مشکلات مردم و رسیدگی به آن‌ها سبب رحمت الهی می‌شود و تا جایی که در توان داریم باید به امورات نیازمندان رسیدگی کنیم

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: رحمت و لطف الهی بسیار گسترده است و در همه آیات الهی خداوند می‌گوید رحمت و به دنبال این است که مردم را ببخشد ولی بی‌حساب‌وکتاب هم نیست.

وی افزود: شخصی خدمت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) گفت ای رسول‌الله دوست دارم خداوند به من رحم کند، پیامبر(ص) فرمودند که به خودت و مردم رحم کن تا خداوند به تو رحم کند، در هر شغلی که هستیم باید به مردم رحم کنیم به‌خصوص اینکه به خاطر کرونا در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و رفع مشکلات مردم رحمت الهی را به همراه دارد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌توانست نان را به عمار دهد که درب منزل فقرا ببرد اما خودشان این اقدام را انجام می‌دادند، رفع مشکلات مردم و رسیدگی به آن‌ها سبب رحمت الهی می‌شود و تا جایی که در توان داریم باید به امورات نیازمندان رسیدگی کنیم و توجه و گوش دادن به آیات الهی سبب رحمت الهی می‌شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: رحم کردن به یتیم، فقیر، فرزند، همسایه و خانواده همواره باید موردتوجه باشد و هیچ‌گاه نباید بی‌رحمی کرد چون سبب می‌شود از رحمت الهی دور شویم، گوش دادن به آیات قرآن کریم رحمت الهی و برکات بی‌نظیری به همراه دارد.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: اگر بین دو نفر صلح ایجاد کنیم سبب رحمت الهی می‌شود، بر اساس آیات الهی خوشابحال افرادی که دو نفر را صلح می‌دهند چون این افراد نزد خداوند مقرب هستند، در این شب‌های بابرکت رمضان نسبت به صلح دو نفر که اختلاف دارند اهتمام داشته باشیم.

وی گفت: نزدیک انتخابات ۲۸ خردادماه هستیم و از گروه‌های سیاسی می‌خواهم از تنش جلوگیری کنند و امروز به جامعه آرام برای انتخابات پرشور و ایستادگی در برابر دشمن نیازمند هستیم، شخصیت‌ها مراجع و علما به میدان آمده و اختلافات را کاهش دهند و باید مراقب باشیم جامعه دچار مشکلات نشود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: “استغفار” یکی دیگر از نکات موردتوجه برای بهره‌مندی از رحمت الهی است، استغفار سبب می‌شود رحمت الهی افزایش پیداکرده و حس پاکیزگی به همراه دارد، گریه از عظمت خدا از دیگر نکات رسیدن به رحمت الهی است.

ارسال نظرات