۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۷۹۴۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری مراسم لیالی قدر در فضای باز مساجد خراسان شمالی

برگزاری مراسم لیالی قدر در فضای باز مساجد خراسان شمالی
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام رفیعی گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم لیالی قدر در فضای باز مساجد خراسان شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، از برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز مساجد استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد.

وی اظهار داشت: مراسم شب‌های قدر در شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی باید در فضای باز و مدت‌زمان دو ساعت برگزار شود و شهرهای زرد و آبی می‌توانند مراسم را در مساجد و حسینیه‌ها البته با رعایت کامل و دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی ازجمله فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب در فضاهای سربسته برگزار کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران پروتکل‌های بهداشتی را عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: محوریت برگزاری مراسم لیالی قدر را گروه‌های مردمی به‌ویژه هیئت‌امنا و هیئات مذهبی مساجد و با همراهی ائمه جماعات، گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج را به عهده گرفته‌اند و طی تجربیات گذاشته‌ای که در برگزاری مراسم دینی از خود نشان داده‌اند به‌خوبی می‌توانند از عهده این وظیفه خطیر برآیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: بدیهی است که در شرایط کرونایی رعایت مسائل بهداشتی و فواصل اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر است و مردم مؤمن و متدین ما ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم احیاء شب‌های قدر و تقرب به پروردگار برای رفع بلای بیماری کرونا از کشور و جهان دست به دعا بر خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در مرکز استان خراسان شمالی و در شهر بجنورد تعداد ۱۰ نقطه برای برگزاری مراسم لیالی قدر در نظر گرفته‌شده است و مؤمنان روزه‌دار می‌توانند با شرکت در مراسم شب‌های قدر از فیوضات این شب پر خیروبرکت بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه با اشاره به ارزش و اهمیت شب قدر، لیالی قدر را موعد ویژه مغفرت الهی دانست و گفت: علامه طباطبائی (ره) در المیزان در تفسیر عبارت «وَ اعْفُ عَنَّا وَ اغْفِرْ لَنا وَ ارْحَمْنا» می‌فرماید: کلمه عفو به معنای محو اثر است و کلمه مغفرت به معنای پوشاندن است.

وی افزود: این سه جمله و ترتیب آن‌ها به این صورت از قبیل پرداختن تدریجی از فرع به اصل است و به‌عبارتی‌دیگر منتقل شدن از چیزی که فایده‌اش خصوصی است به‌سوی چیزی که فایده‌اش عمومی‌تر است و بنابراین عفو خدا عبارت است از محو و از بین بردن اثر گناه که همان عقابی است که برای هر گناهی معین فرموده و مغفرت عبارت است از پوشاندن و محو اثری که گناه در نفس به‌جای گذاشته و رحمت عبارت است از عطیه‌ای الهی که گناه و اثر حاصل آن، نفس را می‌پوشاند و شب قدر موعد ویژه‌ای برای بهره‌مندی از این رحمت و مغفرت است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات