۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۷۹۴۳۰
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

شب قدر تجلی قرآن صامت و ناطق است

شب قدر تجلی قرآن صامت و ناطق است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: شب قدر، شب قرآن ناطق و قرآن صامت است و حضرت علی (ع) قرآن ناطق بود که در شب قدر از جفای دشمن ضربه خورد و به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر، بر استفاده حداکثری از این فرصت معنوی تأکید کرد.

وی افزود: خداوند متعال در سوره قدر می‌فرماید: «انا انزلناه فی لیلة القدر...» و تأکید می‌کند ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم؛ ازاین‌رو باید گفت شب قدر، شب قرآن ناطق و قرآن صامت است و حضرت علی (ع) قرآن ناطق بود که در شب قدر از جفای دشمن ضربه خورد و به فیض شهادت رسید.

مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی اضافه کرد: طی سال شرافت و منزلت هیچ شبی همچون شب قدر نیست؛ به همین دلیل هم عبادت و کارهای نیک انسان در این شب بهتر از عبادت و کارهای نیک او در هزار ماه دیگر است.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه شب قدر، شب تقدیر و اندازه‌گیری است، گفت: خداوند تقدیر همه انسان‌ها را در طول یک سال در این شب رقم می‌زند و بر اساس آیه شریفه «تنزل الملئکه والروح فی‌ها باذن ربهم من کل امر» ملائکه و روح در این شب به اذن پروردگارشان بر زمین فرود می‌آیند و تا طلوع صبح بر اعمال انسان نظارت می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان باید در این شب به خدا توکل کند و با خضوع و خشوع در محضر حق‌تعالی حاضر شود، چر که خداوند ارحم‌الراحمین است و توبه توابین را می‌پذیرد.

وی افزود: اعتماد و اعتقاد به حضرت حق سبب یقین در نهاد انسان می‌شود و در آن لحظه است که توبه و تضرع او به درگاه الهی پذیرفته و دعای او مستجاب می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه خداوند دعای انسان کینه‌توز، دائم‌الخمر و عاق والدین و قاطع صله‌رحم را مستجاب نمی‌کند، گفت: این افراد به سبب عدم توبه و همچنین گناهی که انجام داده‌اند خود سبب عدم استجابت دعایشان هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید در شب قدر بیشتر متمرکز بر کیفیت عمل باشیم تا کمیّت آن، افزود: نکته مهمی که در شب قدر قابل‌تأمل است این است که احیای شب قدر اصلش در این است که انسان اهل‌معامله با خدا باشد و اهل اخلاص باشد و بتواند امشب با خدا معامله کند.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: اگر کسی اهل‌ معامله با خدا باشد و حضور حضرت حق را ببیند، می‌شود گفت که او امشب را به احیا و به عبادت گذرانده است و هر کاری که انجام دهد آن کار در این شب، عبادت است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
درود بر آقای نعمت‌الله
0
0