۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۷۹۴۳۹
یادداشت؛

جهانگیری و سندروم استکهلم

جهانگیری و سندروم استکهلم
مدل پاسخ گویی جهانگیری بسیار قابل تامل است، این مدل هم حقایقی را از ضعف‌های مدیریتی حضرات ریشه یابی می‌کند و هم گفتمان غالب بر اصلاح طلبی را برای مردم عیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اصلاح طلبان بخاطر حضور بیش از سه دهه در قدرت مدیران متعدِّدی داشته اند. برخی از آنها سوابق طولانی تر دارند. گزاف  نباشد که جهانگیری  جزو پر سابقه ترین مدیران اصلاح طلب است.

او جزو مدیرانی است که در شش دولت اصلاح طلب نقش پررنگ داشته است. جهانگیری عملکرد پر فراز و نشیبی داشته است. اما عملکرد او در دولت های روحانی به هیچ وجه قابل دفاع و مقبول نبوده است. عصاره دهها سال تجربه و علم جهانگیری در «ارز جهانگیری» متبلور شد که نه تنها باعث کاهش قیمت ارز نشد، بلکه سودش مستقیم به جیب رانت خوارهای زالو صفت رفت و دودش به چشم 80 میلیون ایرانی.

مدل پاسخ گویی جهانگیری در مقابل مردم بسیار قابل تامل است

جناب جهانگیری که یکی از کاندیداهای محتمل ریاست جمهوری است، این روزها بار دیگر با مردم گفتگو کرد. در کمال تعجُّب نه تنها سوزن انتقادی به عملکرد 8 ساله خود و دولت روحانی نزد بلکه جوال دوز تیز و تند انتقاد را به دیگرانی زد که این سالها مسؤول نبوده اند.

مدل پاسخ گویی جهانگیری در مقابل مردم بسیار قابل تامَّل است. این مدل هم حقایقی را از ضعف های مدیریتی حضرات ریشه یابی می کند و هم گفتمان غالب بر اصلاح طلبی را برای مردم عیان می کند!

جهانگیری و سندروم استکهلم

جهانگیری به مانند روحانی و دیگر اصلاح طلبان مسؤول، اولا- خود را ناجی مردم می داند و مردم را محتاج درایت و مدیرت آنها، و در گام دوم، با طرح مباحث حاشیه ای، هیچ گاه از عملکرد پر از اشکال خود نمی گوید، و در گام سوم، با نشستن در جایگاه مدعی العموم، دشمن هولناک و ترسناکی را در برابر مردم جلوه می دهد و خود و قبیله خود را تنها قهرمان خیالی نبرد با آن دشمن تصویر می کند. این راهبرد رفتاری، باعث فعَّال شدن «فاز دفاعی» در مردم می شود.

مخاطبان جهانگیری، از چیز مبهمی که نمی دانند چیست واهمه دارند و ترسناک می شوند. پس دیگر به سراغ سابقه و کارنامه جهانگیری نخواهند رفت. دیگر از ارز جهانگیری نمی پرسند، از ابهامات مالی برادر جهانگیری نمی پرسند. از اینکه چرا دولت 8 سال است معیشت و عزت مردم را به گروگان گرفته تا در قدرت باقی بماند نمی پرسند. از بحران بنزین، از بحران سیل و زلزله و از مسکن های چند برابر شده و صف های طویل مرغ نخواهند پرسید.

مردم با اینکه گروگان مسؤولینی مثل جهانگیری هستند، این امور را فراموش خواهند کرد، اما اینجا پایان کار نیست. جهانگیری با لحنی دلسوزانه و با طرح سابقه با دلسوزان وطن چون سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، از جهت عاطفی به مردم خود را نزدیک تر می کند.

اینک مردم او را نزدیک تر از قبل احساس می کنند. ترفند جهانگیری بصورت کامل عملیاتی می شود. هم چنانکه او و روحانی از همین ترفند در انتخابات 96 بهره بردند. «سندروم استکهلم».

«سندروم استکهلم»؟

آری این همان چیزی است که اصلاح طلبان می خواهند مردم را گرفتار آن کنند. «دلسوزی و همراهی با کسانی که آنها را گروگان گرفته اند»!

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
بر باعث و بانی این وضعیت لعنت
خدا از روحانی و جهانگیری و دار و دسته شون نگذره که کشور را به این روز انداختن
3
0
ناشناس
United States
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
اینا همش بازی انتخاباتیشونه
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
دروغگو
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
روحانی و جهانگیری مردم را بیچاره کردند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
جهانگیری گافای بزرگی زده که هم پای دولت و هم اصلاحات نوشته میشه . حتما باید باز خوانی شود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
قصه شماها قضیه فردی است که میگه کی بود کی بود.بعد میگه من نبودم.هر کاری خواستید سر این مردم آوردید حالا دستمال از آب می کشید.
با این مصاحبه حتما نقشه جدیدی دارید.
ترا بخدا دست بردارید از این مردم.
چرا رسانه شما شده رسانه بیگانه و امریکایی، چه نقشه شومی دوباره دارید.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
جهانگیری فکر کرده که مردم هم مثل خودش کم حافظه هستند. فراموش کرده از سال 92 تا 1400 فقط برعلیه دولت احمدی نژاد حرف زدند و همه مشکلات را به گردن ایشان انداختند الان میگویند که در زمینه بیان و تشریح خرابکاری های های دولت نهم و دهم کوتاهی کرده اند. حداقل یک بار حرف های خودتان را که در مناظرات و مصاحبه ها مطرح کردین و فیلمش هم موجود هستش نگاه کنید.
ایشان در همین مصاحبه می گویند که امریکا "پس از ترور سردار سلیمانی از برجام به صورت یکطرفه خارج شد و به دنبال این بود که کشور را با فشار حداکثری ساقط و نابود کند." استاد جهانگیری بی زحمت تاریخ خروج امریکا از برجام و تاریخ ترور سردار سلیمانی را چک کنید بد نیست. لازم به ذکر است که امریکا در 17 اردیبهشت 97 از برجام خارج شد ولی سردار سلیمانی در دیماه 98 ترور شدند.
پس با این همه تناقض گویی که در صحبت های ایشان و سایر مسئولین دولتی هست ما نباید انتظار بهبود شرایط را داشته باشیم.
جناب جهانگیری مردم به اندازه کافی از خدمات شما بهره مند شده اند. این دفعه فکر کنم خودتان را کنار بکشید بزرگترین لطف را در حق مردم کرده اید.
0
0