۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۷۹۴۸۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

توسل به امام زمان در اولویت شب‌های قدر است

توسل به امام زمان در اولویت شب‌های قدر است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: شب‌های قدر شب‌های مربوط به ولایت و امامت و عترت است و توسل به امام زمان (عج) در اولویت شب‌های قدر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس امامزاده واجب التعظیم علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، شب‌های قدر را شب‌های استثنایی دانست و گفت: شب قدر، شب احیا و دعا و دست نیاز به سوی خدا است.

وی با اشازه به اینکه شب قدر شب درخواست طول عمر، وسعت رزق و گره گشایی در امور است افزود: شب‌های قدر شب‌های مربوط به ولایت و امامت و عترت است و توسل به امام زمان (عج) دراولویت شب‌های قدراست.

آیت الله سلیمانی با ابرازامیدواری به توسل به عترت در کنار تمسک به عترت و قرآن، اظهار داشت: پیامبر شجره طیبه‌ای را غرس کرد که ریشه آن علم و معرفت، بدنه آن اعتقاد به مبداء و معاد است و شاخه آن اخلاق فاضله و شکوفه آن تقوای اللهی و ثمره آن گفتار پسندیده و رفتار زیبا وعالی و شیرین‌ترین میوه و شاه میوه این شجره طیبه امیرمومنان (ع) است.

وی دعا و راز و نیاز را حلقه وصل مخلوق با خدا دانست و با اشاره به اینکه دعا تاثیرگذار در سعادت و سلامت انسان است افزود: انبیاء الهی و ائمه اطهار (ع) در برابر مشکلات با دعا به خداوند تبارک و تعالی متوسل می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تسلیت شهادت امیرمومنان (ع) بر پیاده شدن سیره و روش این امام مظلوم و عدالت گستر در جامعه تأکید کرد و افزود: همه آحاد مردم باید سیره امیرمومنان (ع) بیاموزند که چگونه آن حضرت به مستمندان، فقرا و ضعفا کمک می‌کرد.

لازم به ذکر است، مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که از سوی اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در آستان مقدس امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) در مشهداردهال کاشان برگزار شد، علاوه بر تلاوت قرآن کریم، برنامه ویژه نخستین شب قدراجرا شد وشرکت کنندگان با گرفتن قرآن به سر، دعا و استغاثه به درگاه خدا از خدا طلب مغفرت و آمرزش گناهان و نابودی ویروس منحوس کرونا کردند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات