۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۷۹۵۶۳
در بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح شد؛

دو قطبی‌سازی با «میدان و دیپلماسی» مقدمه‌ای برای فتنه‌افکنی محسوب می شود

دو قطبی‌سازی با «میدان و دیپلماسی» مقدمه‌ای برای فتنه‌افکنی محسوب می شود
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حمایت از بیانات حکیمانه روز گذشته رهبر معظم انقلاب بیانیه ای صادر و ایجاد دوگانگی میدان و دیپلماسی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حمایت از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب و‌ محکومیت ایجاد دوگانگی میدان و دیپلماسی بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام:

...فَلَا تَكُونُوا أَنْصَابَ الْفِتَنِ وَ أَعْلَامَ الْبِدَعِ، وَ الْزَمُوا مَا عُقِدَ عَلَيْهِ حَبْلُ الْجَمَاعَةِ وَ بُنِيَتْ عَلَيْهِ أَرْكَانُ الطَّاعَةِ

از نشانه‌هاى فتنه‌ها و بدعتها مباشید؛ خود را ملزم بدارید به آنچه رشته جماعت به آن بسته شده و اساس اطاعت بر آن نهاده شده. (نهج البلاغه - خطبه ۱۵۱)

ماه مبارک رمضان، ماه تقواپیشگی، تقویت ایمان و تقرّب الی الله است و ایام شهادت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام زمانی است برای ساختن و درست کردن اندیشه‌ها، فهم صحیح از موقعیت‌ها، پایبندی به تعهدات و ارزش‌های اسلامی، زدودن افکار غلط و دوری از نفاق و بداندیشی‌ها، تا راه رستگاری و رسیدن به مقامات معنوی و مقاصد دینی و فتح قله‌های موفقیت، میّسر و ممکن گردد

انقلاب بزرگ اسلامی با تأسی به آموزه‌های اسلامی و الگو گرفتن از حکومت علوی، بیش از چهل سال است که در مسیر تحقق این آرمان بزرگ و مقدس با وحدت، بصیرت و فداکاری ملت مؤمن ایران، در مقابل مستکبرین ایستادگی نموده و در میدان‌های سخت با افتخار و اقتدار به پیروزی رسیده تا وعده الهی محقق و امتدادی شکوهمند از حکومت صالحان باشد.

اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه، ثمره هدایت‌های هوشمندانه امامین انقلاب و پایداری مردم مؤمن و پایمردی مردان بزرگی است که با شرافت و شهامت تا فوز عظیم شهادت پیش رفتند تا جائیکه ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها دست برتر را داشته و در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها با عزت و قدرت ایستادگی نموده است و واضح است که پشتوانه مذاکرات امروز، مجاهدت‌ها و رشادت‌های سردار دلها و امیر شجاع میدان‌های نبرد، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان او در سپاه قدس است که جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در مجامع بین المللی و مذاکرات برجام! ممتاز نموده است که البته فهم و اعتراف به این موضوع، نیاز به فتوّت و مروّت دارد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با عرض تسلیت شهادت مولای متقیان، تبعیت و حمایت قاطع از بیانات حکیمانه اخیر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی و گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، و در آستانه برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، اعلام می‌دارد:

۱- دو قطبی‌سازی جامعه تحت عناوین میدان و دیپلماسی، موافق و مخالف مذاکرات و دیگر عناوین، مقدمه‌ای برای فتنه‌افکنی و خیانت به جمهوری اسلامی و آرمانهای بزرگ آن محسوب می‌شود و از مسؤولین دستگاه‌های مختلف اکیداً می‌خواهد از اظهارات مشابه اجتناب ورزند و از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهد نسبت به اینگونه موارد با جدّیت بیشتری برخورد نمایند.

۲- بهره‌برداری سیاسی از مذاکرات برجام در انتخابات آینده ریاست جمهوری، امری خلاف اخلاق و غیر منطبق با اصول و سیاست‌های کلی نظام می‌باشد.

۳- سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف، مربوط به نهادهای عالی نظام می‌باشد، از این‌رو اشخاص و دستگاه‌های اجرایی موظف به حفظ امانت و صیانت از امنیت کشور می‌باشند.

۴- اندیشه‌ دوگانه و اظهارات شخصی مخالف با اصول جمهوری اسلامی در زمان مسؤولیت در نهادها و سازمان‌ها، خطایی بزرگ و توجیهی غیر موجّه می‌باشد و عملکرد مسؤولین مربوطه در تمام رده‌ها باید بر اساس تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب و قوانین و سیاست‌های کلی نظام، صورت پذیرد.

و السلام علی من اتبع الهدی
۱۴۰۰/۲/۱۳
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظرات