۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۶۷۹۵۶۷
مدیر مدرسه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک:

در شب‌های قدر نقد را به نسیه نفروشیم/ در نظام ولایی مقابل ظلم سکوت نکنیم

در شب‌های قدر نقد را به نسیه نفروشیم/ در نظام ولایی مقابل ظلم سکوت نکنیم
خوزستان - حجت الاسلام آذر افروز گفت: در نظام ولایی و حکومت الهی نباید در برابر ظلم سکوت کرد؛ نباید صحبت های ولی فقیه به عنوان مرجع و هدایت گر نظام روی زمین بماند.
حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به آیه شریفه لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ در رابطه با اهمیت شب قدر بیان داشت: با توجه به آیات قرآن کریم عظمت و ارزش شب قدر نزد پروردگار با بیش از هزارماه برابر است.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک عنوان داشت: عظمت و جایگاه شب قدر نزد خدا سبب تفاوت محاسبه و خاص شدن اعمال انجام شده توسط انسان در این شب‌ها می‌شود در واقع دلیل عظمت شب قدر می‌تواند در نزول قرآن و شهادت، ولی مطلق خدا امیرمؤمنین در این شب‌ها باشد.

حجت الاسلام آذر افروز در خصوص اعمال مهم و چگونگی بهره مندی از برکات شب قدر تصریح کرد: در روایات بسیاری آداب شب قدر ذکر شده که می‌توان به خواندن زیارت امام حسین (ع)، دعای جوشن کبیر، دعای مجیر و تعدادی سوره خاص اشاره داشت.

وی در رابطه با اهمیت خواندن دعای جوشن کبیر در شب قدر اظهار داشت: هر کس که دل در گرو ذات مقدس خداوند متعال دارد در دعای جوشن کبیر با هزار اسم و صفت پروردگارش را در صد فراز صدا می‌زند و با ندای الغوث الغوث طلب یاری و مغفرت می‌کند.  

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک افزود: یکی از راه‌های ارتباطی خداوند متعال محبت و توجه به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) می‌باشد؛ هر زمان خداوند زمان خاصی را مورد توجه قرار داده خواندن زیارت امام حسین (ع) مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام آذر افروز با اشاره به صد لعنی که در شب قدر به قاتل امیرالمؤمنین گفته می‌شود؛ اظهار داشت: در این لعن می‌خوانیم اللّهمَّ العَن قَتلَة اَمیرَالمُومِنین (علیه السلام) یعنی کسانی که کشتند امیرالمؤمنین را در صورتی که ما دیدیم یک نفر شمشیر بر فرق مبارک امیرالمؤمنین (ع) زد؛ اما اینجا افرادی که با عمل، صحبت کردن و یا سکوت خود به این جریان کمک کردند را نیز مورد لعن قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از این جریان در می‌یابیم که در نظام ولایی و حکومت الهی نباید در برابر ظلم سکوت کرد؛ در زمان ما نیز نباید صحبت های، ولی فقیه به عنوان مرجع و هدایت گر نظام روی زمین بماند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک با بیان اینکه زندگی مادی و معنوی انسان در شب قدر رقم می‌خود گفت: همه‌ی مقدرات سالانه انسان در شب‌های قدر  رقم می‌خورد به تعبیر دیگر در شب نوزدهم مقدمات نوشته شده و در شب‌های ۲۱ و ۲۳ این مقدرات به تصویب می‌رسد.

حجت الاسلام آذر افروز با تأکید بر لزوم استفاده از این شب‌ها برای آمرزش گناهان گفت: در روایات آمده  هر کسی که شب‌های قدر بخشیده نشد؛ بیچاره است و خودش را به عرفه برساند در این شب‌ها نقد را به بهای نسیه نگذاریم و با مناجات، خلوت کردن و انجام اعمال توصیه شده خود را به خدا نزدیکتر کنیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات