۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۷۹۵۷۷
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

منظومه فکری شهید مطهری سد محکمی در برابر نفوذ افکار دشمنان و منافقان بود

منظومه فکری شهید مطهری سد محکمی در برابر نفوذ افکار دشمنان و منافقان بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام جعفری گفت: شهید مطهری شخصیتی استثنایی با منظومه فکری عمیق و دقیق بود که این بینش عمیق سد محکمی در برابر هجمه‌های دشمنان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام استاد شهید مرتضی مطهری گفت: باید معلمان و اساتید این شخصیت برجسته را الگوی علمی و عملی خود قرار دهند.

وی افزود: استاد شهید مرتضی مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته انقلاب و دارای شخصیت استثنایی با منظومه فکری بسیار عمیق و دقیق بود که این بینش عمیق باعث ایجاد یک سد بزرگ و محکم در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان و منافقین شد.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: تفکرات و اندیشه ناب شهید مطهری باعث شد توسط گروهک ضاله فرقان ترور شود، هرچند که می‌دانیم شخصیت این بزرگوار ترور شدنی نیست و امروزه به‌عنوان الگویی ناب برای طالبان علم از او یاد می‌شود و هرچه زمان می‌گذرد نیاز جامعه به شخصیت‌هایی چون شهید مطهری بیشتر می‌شود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه استان در ادامه خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب بیان کردند اگر ما بخواهیم نظام را در افکار مردم ادامه بدهیم باید از افکار بلند شهید مطهری الگوبرداری کنیم و با استفاده از افکار این معلم بزرگ در مقابل بدخواهان این نظام و انقلاب که با نیت دین هراسی و دین زدایی به فکر اهداف پلیدشان هستند مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری ضمن در ادامه به اهمیت تعلیم و تعلم پرداخت و با اشاره به آیه شریفه «هَلْ یسْتَوِی الَّذِینَ یعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یعْلَمُونَ» گفت: حق‌تعالی در این آیه تأکید می‌کند آنان که اهل علم و دانش‌اند با مردم جاهل یکسان نیستند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: دین مبین اسلام بین کسب علم و علوم تفاوت‌هایی قائل شده است؛ زیرا علمی از منظر اسلام ارزش دارد که در جهت کسب معرفت و نافع باشد و مجهولات را تبدیل به معلومات کند و این امر جز با ایمان به خداوند محقق نمی‌شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات