۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۷۹۶۰۸
حجت الاسلام و المسلمین زمانی مطرح کرد:

انتخابات در نظام اسلامی، رقابتی سالم در سایه احترام

انتخابات در نظام اسلامی، رقابتی سالم در سایه احترام
مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه گفت: انتخابات در نظام اسلامی، رقابتی سالم بوده و این رقابت در سایه احترام، نقد وارد کردن است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین زمانی مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در جلسه ای که در مرکز مدیریت جمکران، با موضوع تبیین و روشنگری انتخابات با استفاده از آیات و روایات برگزار شد با تبریک روز معلم گفت: خوب است انسان نسبت به اساتید خود توجه داشته باشد و به مناسبت روز معلم یادی از آنها کند و اگر درگذشته اند برای آنها طلب مغفرت داشته باشد.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: ما در زمانی در حال برگزاری انتخابات هستیم که در اوج اقتدار قرار داریم و به رقیب بزرگمان ضربه های خوبی زدیم.

وی در ادامه افزود: ما داعش را که به خاکمان نفوذ نکرده شکست دادیم، پهباد حمله نکرده را زدیم، ناو حمله نکرده زده ایم و اینها اوج قدرت ما را نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: ما دو نوع مقابله با دشمنان جهانی داریم، اول مقاومت، جهاد و شجاعت و دوم سازش، برجام و تسلیم.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه اظهار داشت: حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: أَلَا وَ إِنِّی قَدْ دَعَوْتُکمْ إِلَی قِتَالِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَیلًا وَ نَهَاراً وَ سِرّاً وَ إِعْلَاناً وَ قُلْتُ لَکمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ یغْزُوکمْ، بار ها شب و روز، تنهایی و آشکارا به شما گفتم که بیایید برای مبارزه با آنها، بجنگید، قبل از اینکه به جنگ شما بیاییند.

وی در ادامه افزود: شعار و نگاه مقاومت این است که بجنگید قبل از آنکه با شما بجنگند، اگر شما می بینید که شهید سلیمانی مهر افتخار برای نظام دارد و در قلب ملت ما جا گرفته، چون مصداق بارز عمل کردن به این سخن حضرت علی(ع) است.

انتخابات در نظام اسلامی، رقابتی سالم در سایه احترام

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: هیچ قوم و ملتی نبوده که اگر دشمن بر آنها وارد شده و داخل خانه آنها شده باشد، می بینیم که آن قوم و آن ملت خوار و ذلیل شده است.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه اظهار داشت: خط فکری و خط مبارزاتی حضرت امیر(ع) است که ما نیامده، باید به سراغ آنها برویم و این خط بارز حضرت است.

وی در ادامه افزود: اینکه میدان، تکلیف را مشخص می کند در جریان دیپلماتیک خودش را نشان می دهد که می بینیم باعث عقب نشینی نشینی دشمن می شود.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: نگاه دیگری که قرآن می دهد و در سوره قلم آمده این است که: وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ؛ و این نشان می دهد دشمنان به دنبال مسلمانان هستند که آنها را قدری نرم کرده و باعث کوتاه آمدن آنها شوند.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه اظهار داشت: نگاه ما نسبت به دشمن این دو نگاه است که اگر در برابر دشمن کوتاه بیاییم آنها کوتاه نمی آیند.

وی درباره انتخابات پیش رو گفت: ما در انتخابات پیش رو با 3 چالش روبرو هستیم، که اولین چالش نگرانی از دشمن است که کاری کند که شرکت مردم در این انتخابات به حداقل برسد و ما نگران آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: اینکه مردم در انتخابات شرکت کمی داشته باشند به چند علت است و یک علت برای آن وجود ندارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چالش دوم ما در انتخابات پیش رو این است که از بین کاندیداها غیر اصلح رأی بیاورد، انتظار ما از شورای نگهبان این است که کسانی را تأیید صلاحیت کنند که صد در صد پای اسلام و دین باشند.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه اظهار داشت: چالش سوم ما مسأله تبلیغات انتخاباتی بر ضد ارزش های اسلامی است و این قضیه ای است که ما با آن روبرو هستیم و در گذشته شاهد آن بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با اشاره به مناظرات انتخاباتی گفت: صریح نظر رهبر معظم انقلاب این است که تخریب یکدیگر حرام بوده و کاندیدها نباید این کار را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: تصریح رهبر معظم انقلاب این است که کاندیداها به همدیگر نه تهمت، نه خبرهای نسنجیده هیچکدام گفته نشود و بخشی از صحبت هایی که در گذشته انجام می شده غیبت بوده و حرام است.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه اظهار داشت: از صحبت های رهبر معظم انقلاب این برداشت می شود که صحبت های انتخاباتی ایجابی باشد نه سلبی، یعنی هر کاندیدایی و ستاد خودش باید ویژگی های مثبت خودش را بیان کند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: اگر ادب و علمیت در مناظرها بین کاندیداها و ستادهای آنان حاکم شود این مناظره درست محسوب می شود و می توان هم نقد زد و هم عالمه نقد را وارد کرد.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه اظهار داشت: آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه به صدا و سیما نوشتند و از آنها خواستند که تا جایی که می شود، مناظرها به گونه ای باشد که جلوه اخلاق اسلامی وادب باشد.

وی در ادامه افزود: مانعی ندارد که کاندیداها همدیگر را نقد کنند اما مؤدبانه و منصفانه تا مردم واقعیت ها را ببینند.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی گفت: آنچکه در انتخابات پیش رو مهم است حاکمت اخلاق بوده و انتخابات ما بگونه ای شبیه انتخابات آمریکا نباشد که مثل آنها باعث آبروریزی شود.

مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه اظهار داشت: انتخابات در نظام اسلامی رقابت سالم انتخاباتی است و آن در سایه احترام به یکدیگر بوده و نقد زدن در این حال می باشد.

وی در پایان ابراز داشت: در زمینه انتخاب اصلح در قرآن کریم آیه سوره یوسف را داریم که خداوند می فرماید: اجْعَلْنِي عَلى‌ خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ؛ در این آیه برای ریاست دو تا شرط لازم شمرده شده و آن حفیظ و علیم بودن است، پس انتخاب ما هم برای انتخاب اصلح این است که شخصی را انتخاب کنیم که حفیظ باشد و هم علیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
انتظار داریم که نامزدهای محترم برای انتخابات ریاست جمهوری با شهامت ، جوانمردانه اگر کسی را شایسته تر از خود برای احراز مقام ریاست جمهوری می بینند ،اور ا برخود ترجیح داده و اعلام کنند، البته نه برای فرار از سنگینی مسئولیت (بشرط داشتن توانائی )و نه خدای نا کرده برای خود نمائی ، بلکه فقط برای رضای خدا . هر گز نبر ز یادت __ما ملت شهادت __کردیم بخیر عادت __ کی کرده خصم شادت __با وعده ای که دادت __بیهوده کرد بادت _ پس هیچ فریب او را __مباد خوری تو مو را __بیرون بکش ز ماستت __طی کن طریق راستت __راه خدا است این راه __ مرو بدنبال جاه __ کار را بده ادامه __تا حق کنی اقامه .
1
0