۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۷۹۶۲۲
در برنامه ماه من مطرح شد؛

علی بن ابیطالب محور حق و عدالت

علی بن ابیطالب محور حق و عدالت
حجت الاسلام کاشانی گفت:حضرت فرمودند مدار حب و بغضت باید من باشم، هرکسی که دوست من است باید دوستش بداری اما اگر از ما بُرید از او ببر.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حامد کاشانی استاد حوزه و دانشگاه در برنامه ماه من شبکه سه با اشاره به رابطه عاطفی امیرالمومنین(ع) با یارانش گفت: جویریه بن مسهر عجیب عاشق امیرالمومنین علیه السلام بوده و حضرت نیز ویژه او را دوست می داشت و دوری او را تحمل نمی کرد.

وی با اشاره به محبت دو طرفه حضرت با جویریه عنوان کرد: روزی روبروی دارالحکومه صدا زد مولا کجاست؟ به او گفتند حضرت در حال استراحت است، جویریه نتوانست دوری امامش را تحمل کند صدایش را بلندکرد و گفت ای کسی که خوابیده ای، قسم به آنکه که جانم را خلق کرده و در دست اوست بخدا قسم به زودی ضربه ای به فرق تو خواهد خورد که محاسنت را رنگین خواهد کرد، حضرت که از خواب بیدار شده بودند به او فرمودند قسم به کسی که جانم در دست او است به زودی دست و پای تو را هم خواهند برید، عاشق و معشوق اینگونه از آینده و حال هم باخبر بودند.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به اینکه مدار حق امیرالمومنین(ع) است، بیان کرد:حضرت فرمودند مدار حب و بغضت باید من باشم، هرکسی که دوست من است باید دوستش بداری اما اگر از ما برید از او ببر، یعنی محور حق را فراموش نکن، اگر همین یک حرف مولا علی (ع) را عملی کنیم وضع جامعه تغییر خواهد کرد، متأسفانه اینگونه نیستیم بخاطر مسائل شخصی و حزبی برخلاف اوامر امیرالمومنین علیه السلام عمل می کنیم.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به رفتارهای ناپسند نسبت به ابوذر آن هم به علت محبت و دفاع از امیرالمومنین(ع) خاطرنشان کرد: پیامبر به ابوذر فرمودند "با اخلاص علی را دوست بدار" هیچکس نیست که علی را دوست بدارد مگر اینکه مستجاب الدعوه می شود، یعنی توقع از علی نداشته باش و بدان که علی(ع) چه گوهری است که اجازه داده اند حب او را در دلت جای دهی، ابوذر گفت برای من علی مانند آب گورا بر جگر تشنه ام است، شهید ربذه تا آخرین لحظه در راه خدا، پیامبر و امیرالمومنین استقامت ورزید و در این راه به شهادت رسید.

وی با اشاره به شهادت عمار در میدان جنگ صفیین ابراز داشت: عمار پنجاه سال رفیق، خادم و مطیع امیرالمومنین(ع) است، روز صفیین خدمت حضرت رسید و گفت ای برادر رسول الله آیا اجازه می دهی من هم میدان بروم، امام فرمودند کمی صبرکن و اجازه نمی داد این پیرمرد نودساله میدان برود، دوباره و سه باره اصرار کرد و گفت امروز همان روزی است که پیامبر وعده داده، حضرت اشک ریختند و او را ستایش کردند.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به محبت و فداکاری های اصحاب امیرالمومنین(ع) افزود: یکی از یاران ویژه امیرالمومنین سلام الله علیه که در راه حضرت ناسزاها به جان خریده و کسی که بخاری بخاطر حُبش به امام علی(ع) از او روایت نقل نمی کند، ابو طفیل عامر بن واصله است که هم پهلوان و هم شاعر بود، روزی در مقابل معاویه گفتند او خلیل علی بن ابیطالب است از او پرسید چقدر او را دوست داشتی، گفت آنقدر که مادر موسی فرزندش را دوست داشت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
بدون معنویت نمی‌توان در جامعه اثرگذاری داشت
0
0