۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۷۹۶۴۱
آیت الله مهدوی:

هدایای غرب نباید سبب صرف نظر کردن از منافع ملی شود

هدایای غرب نباید سبب صرف نظر کردن از منافع ملی شود
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که راضی به دنیا باشد با مال دنیا فریب می‌خورد مانند اینکه هدایای غرب در مذاکرات سبب بشود کسی از منافع ملی صرف نظر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی ظهر امروز، با اشاره به اینکه انسان همواره باید به دنبال رضایت خداوند باشد و به وعده‌های الهی ایمان داشته باشد، گفت: کسی که خداوند را باور کرده باشد به پاداشی که خداوند به او می‌دهد راضی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: کسی که ایمان به وعده الهی دارد از خداوند جزا و تشکر نمی‌خواهد بلکه راضی است به رضایت خداوند و بهترین پاداش را رضایت خداوند می‌داند، کسی که به دنبال رضایت الهی باشد هم خدا از او راضی خواهد بود و هم او از خداوند راضی است.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: خداوند به مؤمنین وعده حقی برای پاداش داده است و مؤمنان باید از این وعده خداوند شاد باشند چرا که هیچکس به اندازه خداوند به وعده‌های خود پایبند نیست، رضایت طرفینی است، وقتی کسی از خدا راضی باشد خدا نیز از او راضی خواهد بود و این بسیار زیبا است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، رضایت به دنیا را در مقابل رضایت از خداوند برشمرد و اظهار کرد: راضی بودن به دنیا همت انسان را خواهد کاست، کسی که به دنیا راضی نباشد و به دنبال آخرت باشد همت بلندی خواهد داشت اما کسی که تنها به دنبال دنیا باشد همت بلند نخواهد داشت و برای آخرت هم توشه‌ای فراهم نخواهد کرد.

وی ادامه داد: کسانی که همت بلند برای آخرت نداشتند و راضی به دنیا بودند از جهاد در رکاب پیامبر اکرم(ص) سرباز زدند و از کار خود شاد هم بودند اما نمی‌دانستند چه نعمت بزرگی در آخرت را از دست داده‌اند، این افراد همت بلند نداشتند که از جهاد امتناع کردند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه شخص وقتی امید به دنیا داشته باشد و به دنبال رضایت خداوند نباشد آخرت خود را از دست خواهد داد، تصریح کرد: اگر جناب سلیمان همت پایین داشت هدیه بلقیس را قبول می‌کرد و دیگر به دنبال تشویق آنها برای ایمان به خداوند نمی‌رفت، مثل اینکه در مذاکره با آمریکا و غرب کسی هدایایی بگیرد و آن هدیه سبب بشود از منافع کشور صرف نظر کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قاجار و پهلوی به خاطر همت پایین به هدایای ناچیز دشمن رضایت می‌دادند و کشور را به بیگانه واگذار می کردند، اظهار کرد: کارتر می‌گوید شاه ایران در اختیار ما بود و ما توسط سفیرمان هرچه می‌خواستیم به شاه ایران می‌گفتیم و او انجام می‌داد. شاه عبد ذلیل آمریکا بود و به جای رضایت خداوند به دنبال رضایت آمریکا بود.

وی خاطرنشان کرد: جناب سلیمان با هدایای دنیای فریب نخورد و گفت این قوم باید به خداوند ایمان بیاورند، قارون به مال دنیا اکتفا کرد و همت پایینی که داشت برخاسته از همین بود که به مال دنیا اکتفا کرده بود اما حضرت سلیمان چون در بند دنیا نبود همت بلندی هم داشت./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
سلام: مذاکره با غرب و امریکا به دلایل تاریخی ، متقن و غیر قابل خدشه ذیل باعث حراج دادن مولفه های قدرت در کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغو تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی می ماند وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران در همه زمینه ها ازجمله در موضوعات حضورمنطقه ای ، موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و عمل کردن ایران به تعهدات چند باره ایران رکب می خورد
3- با بررسی تجربه های تاریخی ازجمله اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او ، اعتماد و مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمر قذافی توسط امریکا و اروپا.
4- مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشور اروپایی و عدم اجرای تعهد توسط آن سه کشور اروپایی
5- معاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
6- اساساً وضع تحریم از طرف دشمن به طمع مذاکره بوده و این باعث حراج دادن مولفه های قدرت یکی پس از دیگری و جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشور و ملت با ابزار تحریم
7- غرب صرفاً با تله مذاکره می تواند مولفه های قدرت را با حیله ونیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند تعطلی سایت غنی سازی فردو در مذاکره برجام.
8- در صورت مذاکره موشکی و منطقه ای و به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ا ی کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب غارت کنند..
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا امریکا به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم هارا بطور کامل لغو نمی کند ساختار تحریم ها همچنان حفظ شده زیرا هر تحریمی بابرچسب های گوناگون هسته ای ، موشکی و منطقه ای است .اگر یک موضوع از تحریم را بردارد سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم بی خاصیت بوده و به هیچ وجه صورت نمی گیرد وایران در گرداب ، تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره قرار می گیرد.
10- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم مذاکره کننده ایرانی از امریکا درخواست لغو نشده است برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی و بی خاصیت است .
11- با تکیه بر توانمندی های داخلی اثر و نقش تحریم هارا باید ازبین برد از جمله استفاده در همه زمینه های علمی و تولیدی از شرکت های دانش بنیان، نیروی انسانی جوان ،عدم چاپ بی پشتوانه اسکناس و عدم افزایش پایه پولی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی، نگاه صادرات محور به همسایگان، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، قطع فروش نفت خام برای بودجه عمومی کشور، تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای همسایه، داخلی سازی با کیفیت خودرو ، لوازم خانگی و لوازم ساختمانی و عدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت .در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت تشنه مذاکره وغربگرا، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
با تکیه بر توانمندی های داخلی اثر و نقش تحریم هارا باید ازبین برد از جمله استفاده در همه زمینه های علمی و تولیدی از شرکت های دانش بنیان، نیروی انسانی جوان ،عدم چاپ بی پشتوانه اسکناس و عدم افزایش پایه پولی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی، نگاه صادرات محور به همسایگان، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، قطع فروش نفت خام برای بودجه عمومی کشور، تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای همسایه، داخلی سازی با کیفیت خودرو ، لوازم خانگی و لوازم ساختمانی و عدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت .در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت تشنه مذاکره وغربگرا، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
0
0