۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۷۹۶۶۹
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

حکومت پنج ساله امام علی الگوی دولت صالحان است

حکومت پنج ساله امام علی الگوی دولت صالحان است
حجت الاسلام دومکی در مراسمی که در شهر کویته پاکستان برگزار شد، حکومت پنج ساله امام علی علیه السلام را الگوی دولت صالحان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در مراسم روز گذشته که در مدرسه خاتم النبیین(ص) شهر کویته پاکستان برگزار شد، گفت: حکومت پنج ساله امام علی علیه السلام الگوی دولت صالحان است.

وی با بیان این که زندگی پاک و پاکیزه امام علی علیه السلام اسوه و نمونه عملی برای جهان بشریت است، گفت: امیرالمومنین علی علیه السلام شخصیتی اند که بالغ بر سی صد آیات در قرآن کریم در شان ایشان نازل شده است.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که سید الانبیاء و خاتم الرسل پیامبر اسلام(ص) روز اجرای عقد اخوت و پیمان برادری امام علی علیه السلام را برادر خود قرار دادند، اضافه کرد: تلاش های امام علی علیه السلام برای استعلای اسلام، فداکاری و جهاد ایشان در راه خدا بی نظیر است.

وی با تاکید به این که امام علی علیه السلام از روز تبلیغ علنی پیامبر اسلام(ص) تا اعلان وصایت شان در عید غدیر، همراه و وصی پیامبر بوده اند، ابراز داشت: دوران حکومت پنج ساله امام علی علیه السلام الگوی بزرگی برای دولتمردان جهان در زمنیه اجرای عدالت، انصاف و مبارزه با ظلم و فساد است.     

این روحانی پاکستانی با بیان اینکه نامه‌ امام علی علیه السلام به مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر همانند خورشیدی ‌درخشان در روش های حکومتی، سیاست و حکمرانی اسلامی است، اظهار داشت: این عهد نامه جامع ‌ترین و مفصل ترین منشور حکمرانی شایسته و حاکمیت متعالی است.

حجت الاسلام دومکی با انتقاد از اعمال محدودیت از سوی دولت پاکستان برای انجام مراسم دینی، گفت: اگر برگزاری انتخابات با مراعات پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است، برگزاری مراسمات دینی نیز امکان پذیر است، سیاست های یک بام و دو هوا، عملی شایسته نیست./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ارحمنی یا رب
Netherlands
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
نه تحریمی لغو شده و نه مبادلات بانکی و نفتی تغییرکرده اما دلار و طلا و... را درمسیر کاهش قرار داده اند. درست به همان شکلی که با هدف توجیه ضرورت مذاکره، مردم در آزمایشگاه مصنوعی فشار معیشتی قرار گرفتند. تصمیمات دولت مثل ماجرای سفرهای نوروزی و پیک چهارم کرونا باید بررسی قضایی شود.
0
0