۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۷۹۶۸۳
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

هدایتگری و راهبری جامعه مهم‌ترین رسالت روحانیت در زمینه انتخابات است

هدایتگری و راهبری جامعه مهم‌ترین رسالت روحانیت در زمینه انتخابات است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: هدایت و راهبری جامعه به سمت آرمان‌های الهی در جهت استقرار نظام توحیدی مأموریت ویژه روحانیت انقلابی در شرایط انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات، به تبیین این موضوع در منظر امام خمینی (ره) پرداخت.

وی با بیان اینکه انتخابات از نگاه امام راحل موهبت الهی است، افزود: امام خمینی (ره) می‌فرمایند: از حقوق اولیه هر ملتی است که باید سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد که این بیان امام خمینی (ره) ترسیم‌کننده وسعت حق مردم در تشکیل حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: این مبنای الهی امام راحل مبتنی بر این منطق قوی است که همچنان که بدون اراده مردم، تحقق چنین نظامی از محالات است، اداره و ادامه آن نیز مدیون حضور مردم در صحنه و انتخاب آن‌ها است.

وی تصریح کرد: در دیدگاه امام حکومت‌های دیگر و ازجمله نظام سلطنتی چون متکی به اراده و رأی همگان نیست، بی‌اعتبار است و به همین دلیل در اوایل پیروزی انقلاب بیش از هر چیزی بر آرای عمومی تأکید داشتند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به ضرورت حضور همیشگی مردم، اظهار کرد: بنیان‌گذار نهضت اسلامی تا پایان عمر شریفشان بر این مهم تأکید داشتند که اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید باید در انتخابات مشارکت کنید.

وی در ادامه با اشاره به مأموریت ویژه روحانیت انقلابی در شرایط انتخاباتی، تصریح کرد: در نگاه حضرت امام (ره) در بین اقشار مختلف جامعه روحانیون یکی از سنگین‌ترین رسالت‌ها را به دوش دارند و اساساً فلسفه وجودی روحانیت شیعه، چیزی جز این رسالت سنگین نیست.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: این رسالت سنگین همان شأن وراثتی انبیاء است و شامل تبیین‌گری، هدایتگری، راهبری جامعه و پیشگامی به سمت اهداف و آرمان‌های الهی در جهت استقرار نظام توحیدی و تحقق حاکمیت خدا روی زمین است.

وی خاطرنشان کرد: در بیان امام راحل (ره) این رسالت سنگین در شرایط انتخابات، ثقالت مضاعفی را برای وارثان انبیا ایجاد می‌کند و این بدان جهت است که به فرمایش امام خامنه‌ای «انتخابات لیلةالقدر نظام اسلامی است» و در انتخابات به‌مثابه شب قدر سرنوشت‌ها رقم می‌خورد، آن هم نه سرنوشت‌های فردی که سرنوشت ملی و عمومی کشور رقم می‌خورد./9314/

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات