۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۷۹۸۰۰
حجت الاسلام والمسلمین زمانی تشریح کرد؛

دلایل وجوب مبارزه با اسرائیل غاصب

دلایل وجوب مبارزه با اسرائیل غاصب
مسئول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه گفت: اسرائیلی ها در فلسطین بارها به کشتار و تجاوز دست زدند که به قضیه کشتار دیر یاسین و جمعه سیاه اردن می توان اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تاکید بر اهمیت روز جهانی قدس مطرح کرد: بیت المقدس اهمیت تاریخی برای جهان اسلام و ادیان آسمانی داشته است و انبیای بزرگی پیش از اسلام نظیر موسی و عیسی و داوود علیهم السلام را به خود دیده است و به این طریق مسیحیت و یهودیت وارد فلسطین شده اند و پس از اسلام، از زمان پیامبر و بعد توسط خلفا با استمرار دعوت به دین مبین اسلام، اسلام عزیز وارد فلسطین شد.

وی افزود: به این ترتیب سه دین بزرگ آسمانی در فلسطین اجتماع پیدا کردند و تا قرن بیستم و قبل از قضیه اشغال فلسطین توسط یهودیان نژاد پرست، همزیستی مسالمت آمیز داشته اند وحتی هنوز هم با یهودیان واقعی مشکلی نیست بطوریکه حتی در صحبت با چندین تن از خاخام های یهودی از الطاف و مهربانی مسلمانان به یهودیان شنیده ام.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه، پرونده یهودیان را در قرآن سیاه دانست و ضمن اشاره به آیاتی از مصحف شریف چنین مطرح کرد: یهودیان در قرآن قومی، معاند، منفعت جو، نژادپرست، عهد شکن، حریص، منفعت جو و حرام خوار معرفی شده اند که به مریم مقدس تهمت عمل نامشروع بستند و حتی قصد جان عیسی مسیح علیه السلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه به قضیه غصب فلسطین توسط یهودیان صهیونسیت اشاره کرد و گفت: بین صهیونیست و یهودیان فرق است، یهودیان پیرو دین موسی کلیم الله هستند و صهیونیسم یک پدیده سیاسی است و یهودیان غاصب و نژادپرستی هستند که در کوه صهیون ساکن شده بودند.

وی گفت: در قضیه غصب فلسطین سه کشور انگلیس و شوروی سابق و آمریکا موثر بوده اند که با هجرت یهودیان به فلسطین و فروش ساده لوحانه زمین های فلسطین به آنها و بعد قیام اسرائیلیان در تصاحب کامل فلسطین، آمریکا و کشورهای هم سو با نفوذ خود در سازمان بین الملل سریعا" اسرائیل را به رسمیت شناختند.

وی مطرح کرد: اسرائلیان در فلسطین بارها و بارها به کشتار و خونریزی و تجاوز دست زدند که به دو مورد از سیاه ترین آنها اگر بخواهیم اشاره کنیم می توان دو برگ سیاه از پرونده سنگین آنها را مطرح کرد و به قضیه کشتار دیر یاسین و جمعه سیاه اردن اشاره کرد که در اولی به کودک و پیر و زن باردار هم رحم نشد و تمام شهر قتل عام گشت و در قضیه دوم، 50هزار مسلمان با همدستی دولت اردن به طرز فجیعانه ای کشته شدند.

مسئول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه تصریح کرد: به جوانان عزیز و دلیر ایرانی و مسلمان توصیه می کنم تاریخ فلسطین و اشغال آن و کشتارهای انجام گرفته در آن را با جزییات بیشتر مطالعه کنند تا با جنایت های اسرائیل و مظلومیت مردم فلسطین بیش از پیش آشنا شوند.

وی گفت: یهودیان صهیونیسم قانع به فلسطین هم نیستد و از روز اول شعار از نیل تا فرات سر دادند. داوید بن گوریون بنیان‌گذار اصلی و اولین نخست وزیر اسرائیل، مرزهای اسرائیل را محدود به فلسطین ندانست، مناخم بگین ششمین نخست‌وزیر اسرائیل و قاتل اصلی دیر یاسین که در کمال تعجب برنده جایزه صلح نوبل نیزشد هدف اسرائیل را باقی نگذارن حتی یک مسلمان می داند ونیز آریل شارون، یازدهمین نخست وزیر اسرائیل نیز بیان داشته است که باید مرزهای امنیت خود را به ایران و پاکستان برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ابراز کرد: در زمان رژیم منحوس پهلوی نیز اسرائیل، سعی در نفوذ در ایران داشت به طوریکه در زمان شاه اسما" مسلمان ایران، مسئولیت آموزش نیروهای ساواک را به عهده داشت و نبض اقتصادی بازار ایران را به دست گرفته بود و حتی مستشاران نظامی در منطقه و ایران داشت.

وی تصریح کرد: مبارزه با اسراییل غاصب به چهار دلیل وجوب پیدا می کند اول اینکه سرزمین اسلامی توسط آنها غصب شده است و باید آزاد شود دوم اینکه قبله اول ما در آنجاست و سوم اینکه با توجه به آیه 75 سوره نساء فریاد مظلومانه مردم مسلمان فلسطین بلند شده است و پاسخگویی و یاریگری به آنان وجوب دارد و چهارم لزوم دفاع پیشگیرانه در برابر دشمن حتمی است که امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه می فرمایند به خدا سوگند هر ملتى در درون خانه اش مورد هجوم دشمن قرار گیرد حتما ذلیل ‏خواهد.

مسئول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه گفت: و اما در مرحله عمل، امام خمینی(ره) از سالهای پیش از انقلاب و بعد در پس از انقلاب، سخنرانی های مکرری در حمایت از فلسطین و وجوب مبارزه با اسرائیل ایراد داشته اند و مسئله اصلی اسلام را فلسطین دانستند و روز قدس را تعیین کردند.

وی افزود: همچنین متفکر بزرگ انقلاب اسلامی شهید مطهری در پیش از انقلاب بیان می دارد که والله مرتکب کبیره شده است اگر کسی از فلسطین حمایت نکند و اسراییل و ایادی آن را شمر و یزید زمان معرفی می کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هواخواه کربلا
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
امروز مبارزه با اسرائیل از واضحات است. نیازمند اقامه برهان نیست.
0
0