۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۷۹۸۰۵
حجت الاسلام نقدعلی:

کشور نیازمند رییس جمهوری فساد ستیز و عدالت محور است

کشور نیازمند رییس جمهوری فساد ستیز و عدالت محور است
اصفهان - نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: رییس جمهور آینده باید عدالت محور بوده و به توان و ظرفیت‌های مردم و نسل جوان ایمان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در نشستی برخط با موضوع انتخابات، با بیان اینکه برای رسیدن به انتخاب اصلح باید به بررسی صفات ائمه اطهار(ع) از جمله امام علی(ع) پرداخت، گفت: از جمله صفاتی که پیامبر اکرم(ص) برای امام علی(ع) می‌فرمایند این است که ایشان در مورد احکام الهی با کسی تعارف نداشته‌اند.

وی در ادامه افزود: برخی اشخاص وقتی به مسؤولیت می‌رسند در مواجهه با اقوام، دوستان، هم حزبی‌ها و منافع شخصی خود از تخلفات و اشتباهات و احکام الهی چشم پوشی می‌کنند، این تعارف نداشتن بر سر اجرای قوانین و احکام الهی یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که یک مسؤول باشد داشته باشد.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه یک رییس جمهور تنبل نمی‌تواند برای مردم و کشور کار کند، اظهار کرد: کار شبانه روزی و کار جهادی کردن یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که باید رییس جمهور داشته باشد، انسانی که اشرافی و اهل تجمل‌گرایی و زندگی در خانه‌های مجلل باشد نمی‌تواند کار جهادی انجام بدهد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رییس جمهور باید در چهار سال عمر دولت همه وقت و زمان و توان خود را در راستای خدمت به مردم و کشور به کار بگیرد، رییس جمهور باید معتقد به توان داخلی و ظرفیت‌های کشور و توانمندی‌هایی نسل جوان باشد، متأسفانه برخی مسؤولان کشور ایمان به توان کشور نداشته‌اند و این در حالی است که خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید ای پیامبر خدا و مردم برای تو کافی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور ما ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار دارد و تکیه به مردم برای حل مشکلات کشور ضروری است و با اتکا به مردم می‌توان تمام مشکلات را برطرف کرد اما متأسفانه برخی مسؤولان ایمان به مردم و جوانان ندارند.

حجت الاسلام نقدعلی اقتصاد مقاومتی را از عوامل حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور عنوان کرد و گفت: با اجرای صحیح و دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان شرایط اشتغال، تأمین مسکن و ازدواج نسل جوان را به خوبی فراهم کرد اما کسی که معتقد است ما نمی‌توانیم قطعا نمی‌تواند دستاوردی هم داشته باشد.

وی عدالت محوری و توزیع عادلانه امکانات را یکی از مهمترین وظایف دولت برشمرد و افزود: نباید شاهد بی عدالتی در کشور باشیم، اینکه به دلیل زندگی برخی صاحب منسبان در بعضی مناطق به آن مناطق بودجه‌ها و امکانات فراقانونی تعلق بگیرد و برخی مناطق از امکانات محروم باشند خلاف عدالت است و سیره ما در عرصه خدمت رسانی و توزیع امکانات باید بر مبنای عدالت محوری امام علی(ع) باشد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما اهل گفتگو و مذاکره با دنیا هستیم اما اهل حراج غیرت و تمامیت کشور و منافع ملی نیستیم، نباید کسانی قدرت را در دست بگیرند که بر سر میز مذاکره بنشینند و دستاوردهای آنها بعدا به عنوان خسارت محض برای کشور محسوب بشود.

حجت الاسلام نقدعلی در ادامه تصریح کرد: باید انتخاب مردم به نحوی باشد که رییس جمهور روز پس از سرکار آمدن مشغول فعالیت جهادی با روحیه انقلابی برای خدمت رسانی به مردم و رشد و تعالی کشور شود، به میدان آوردن نسل جوان موضوع مهمی است که باید رییس جمهور آینده به آن توجه ویژه داشته باشد و از به میدان آمدن جوانان لذت ببرد، استفاده از ظرفیت‌های نسل جوان برای حل مشکلات کشور بسیار مهم و سازنده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
مشکل اینجاست که پیوندی بین بخش حاکمیتی دولت و مردم نیست متاسفانه
0
0