۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۷۹۸۱۰
اندیشمندان شیعه پاکستان:

سازش با اسرائیل خیانت به قدس شریف و مردم فلسطین است

سازش با اسرائیل خیانت به قدس شریف و مردم فلسطین است
رهبران دینی شیعه پاکستان امروز در وبیناری که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس برگزار شد، گفتند: سازش با اسرائیل خیانت به قدس شریف و مردم فلسطین است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجج اسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رییس امت واحده پاکستان و عارف حسین واحدی دبیرکل مجمع علمای شیعه پاکستان، امروز در وبینار «قدس محور اتحاد اسلامی» که با اهتمام مؤسسه امت واحده یکی از نهادهای بزرگ شیعه پاکستان و جمعیت علمای اهل سنت پاکستان در فضای مجازی برگزار شد، سخنرانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رییس امت واحده پاکستان در سخنان خود با بیان این که قدس یک مسئله حیاتی برای جهان اسلام است، ابراز داشت: چنانکه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به قومی، کشوری یا منطقه ای تعلق ندارند، قدس شریف و فلسطین نیز به قومی یا کشوری تعلق ندارد بلکه متعلق به کل جهان اسلام است.

وی جهان اسلام را بر محوریت قدس شریف نخستین قبله اسلام و فلسطین به اتحاد و مبارزه علیه استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل فراخواند و گفت: اختلاف جهان اسلام عامل پیروزی رژیم نا مشروع اسرائیل در دهه گذشته است.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که عمده مسائل جهان اسلام در بین ملت های مسلمان مشترک اند، اما اختلاف در مسائل جزیی باعث دلگرمی دشمنان اسلام همچون آمریکا و اسرائیل است، لذا مسلمانان اختلافات جزیی را کنار گذاشته بر مشترکات دینی متحد شوند، اظهار داشت: سخنان امام خمینی(ره) عین واقعیت است که اگر مسلمانان یک سطل آب روی اسرائیل بریزند اسرائیل در آن آب غرق می شود.

وی با تاکید به این که اسرائیل فلسطین را به زندانی بزرگ تبدیل کرده است که مردم آن نمی توانند نفس راحتی بکشند، گفت: فلسطین عزت اسلام و مسلمانان است اگر فلسطین از دست برود مسلمانان نیز عزت و عظمت خود را از دست خواهند داد.

حجت الاسلام عارف حسین واحدی دبیر کل مجعمع علمای شیعه پاکستان سخنران دیگر این مراسم در سخنان خود با اشاره به این که رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای بوضوح موقف خود را باره فلسطین و اشغالگران قدس شریف بیان کرده اند، ابراز داشت: فلسطین متعلق به فلسطینیان است، جهان و سازمان ملل متحد بجای رای گیری در مجمع عمومی خود در فلسطین رفراندوم برگزار کند و نظر مردم فلسطین را درباره رژیم غاصب اسرائیل جویا شود.

وی اشغٖال، سرکوب، کشتار، کودک کشی و ویران کردن خانه های مردم از شاخه های مهم رژیم غاصب صهیونیستی دانست و گفت: رفتار سازشکارانه بعضی از کشورهای عربی با اسرائیل تاسف آور، خیانت با قدس شریف نخسین قبله جهان اسلام و مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین است./988/

ارسال نظرات